Hallo allemaal,
"vroeger" werkte alles beter. Vroeger was bij mijn vorige provider (wisper). Helaas liep dat af omdat wisper werd overgenomen door vodafone. Wisper klanten konden mee of konden een andere provider zoeken. Ik heb voor dat laatste gekozen (internet bij telfort). Daarmee heb ik ook gekozen om zelf telefonie ergens af te nemen (cheapconnect in dit geval) en een voip telefoon aan te schaffen.
Dat is een kleine beknopte inleiding waar ik vandaan kom en waarom ik nu bij cheapconnect zit.
Sinds de eerste dag met de voip telefoon (Gigaset N300A IP DECT Basisstation met een Gigaset C530H DECT handset) heb ik er alleen maar problemen mee.
Ik kan bellen en gebeld worden, maar daar is het ook wel mee gedaan.
Na een paar minuten bellen (waar ik degene ben die belde) lijkt de microfoon uit te vallen. De verbinding blijft open, maar er komt niet meer in of uit.
Als ik gebeld wordt is het vaak "wat beter" en kunnen wat langere gesprekken gevoerd worden. Ook hier valt soms het spraakkanaal gewoon weg...
Al sinds ik deze opstelling heb, heb ik er last van en ben heb er inmiddels behoorlijk genoeg van. Ik heb vele verschillende pogingen gedaan om het op te lossen, maar niets lijkt het volledig op te lossen. Hieronder een greep uit de vele pogingen om dit klote probleem op te lossen:
- Andere voip poorten ingesteld op het basisstation. Heeft niets geholpen
- Basisstation aansluiten via een router na de router van vodafone (dat is een experiabox). Heeft niets geholpen
- DMZ instellen naar het basisstation. Heeft niets geholpen
Als laatste kreeg ik nog het geweldige idee om alle voip instellingen van de experia box uit te zetten (ik gebruik tenslotte geen voip via vodafone, maar een eigen kastje). Dat
leek iets te helpen. Hiermee leken binnenkomende gesprekken wat stabieler te zijn, maar nog steeds valt af en toe het spraakkanaal uit. Het lijkt alleen minder te zijn.
Ik heb echt geen idee meer waar het probleem nu nog kan liggen of zelfs maar welk onder in het netwerk nou echt voor dit probleem zorgt?
Is het de experia box (dus vodafone)? Zijn het de Gigaset spullen? Of is het cheapconnect? Ik weet het niet!
Ik hoop dat iemand van jullie wat ideeen heeft hoe ik dit probleem verder op kan lossen? De situatie zoals het nu is, is onwerkbaar.