Author Topic: www.pbxes.com  (Read 5771 times)

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
www.pbxes.com
« on: 19 Mar 2015, 10:31:49 »
Al jaren gebruik ik als hosted-voip centrale PBXes. Voor een kleine gebruiker als ik biedt die voldoende mogelijkheden en is hij betrouwbaar genoeg. Maar... sinds kort kan ik via  PBXes niet meer uitbellen met een CC-nummer. Het nummer staat zowel bij CC als PBXes geregistreerd. Inkomend verkeer doet het wel. Het log geeft: "playback", en niet "dial" zoals zou moeten. Als ik rechtstreeks hier thuis registreer op een ATA kan ik wél gewoon uitbellen.

Ik heb niets gewijzigd aan de configuratie van PBXes. Als test heb ik nu ook andere providers aangemeld (FreeVoipDeal en 12Connect), en daarbij kom ik dit probleem niet tegen. Ook een CC-trunk verwijderd en weer opnieuw aangemaakt: geen resultaat: er is alleen inkomend en geen uitgaand verkeer mogelijk via PBXes. De helpdesk denkt dat het aan PBXes ligt. Iemand een andere oplossing?
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
Re: www.pbxes.com
« Reply #1 on: 19 Mar 2015, 12:05:04 »
Alweer opgelost! CC ontdekte dat het wachtwoord niet klopte, hoewel ik zeker wist dat dat ik het én bij CC én bij PBXes goed had ingevuld. Maar het wachtwoord bevatte o.a. het "&"-teken, en blijkbaar ging daar iets mis. Ik heb het password nu vereenvoudigd, en het probleem is opgelost, met dank aan CC!
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

bobmats

• Gebruiker
    • View Profile
Re: www.pbxes.com
« Reply #2 on: 13 May 2015, 16:29:06 »
Heb pbxes ook jaren gebruikt maar helaas bieden ze geen support. Enige support is via het forum en dan moet je maar afwachten of je support krijgt.

Via http://nerdvittles.com/ heb ik nu een pbx op een cloudserver draaien. freepbx met nerdvittles extensies om de boel dicht te gooien voor hackers. In tegenstelling tot pbxes.com heb je ook veel meer mogelijkheden en qua prijs maakt het niet veel uit. Beetje linux kennis is nodig voor installatie en configuratie. Heb je dat eenmaal gedaan heb je een mooi dicht systeem.