Author Topic: Amerikaans 844-XXX-XXXX nummer bellen  (Read 7721 times)

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
Amerikaans 844-XXX-XXXX nummer bellen
« on: 13 May 2015, 22:26:37 »
Is het mogelijk om de gratis 844 nummers in de USA te bellen via CheapConnect?
Het lukt me namelijk niet, ik krijg een bezet toon. Via een aantal Betamax resellers,
lukt het trouwens ook niet, daar krijg ik een bandje met "invalid number".
Het gaat om het nummer 00-1-844-266-0048.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Amerikaans 844-XXX-XXXX nummer bellen
« Reply #1 on: 17 May 2015, 20:21:26 »
Lees dit eens onder het kopje “Operation”
http://en.wikipedia.org/wiki/Toll-free_telephone_numbers_in_the_United_States
Ik denk dat je hier je antwoord zal vinden.

BTW de rest van de pagina is ook interessant om te lezen.

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 18 May 2015, 01:29:15 »
Inderdaad wel interessant om te lezen, maar het geeft geen antwoord op mijn vraag.
De aanbieder van het nummer vermeld dat het bedoeld is voor "local" en "International"
klanten, dus dan zou je verwachten dat het bereikbaar is vanuit Nederland. Misschien niet
gratis, maar tegen de normale belkosten. Ik heb trouwens uiteindelijk via Skype kunnen
bellen. Dat ging zelfs zonder beltegoed.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 18 May 2015, 11:47:54 »
Although toll-free numbers are not accessible internationally, many phone services actually call through the USA, and in this case the toll-free numbers become available.
Volgens mij staat hier dat toll-free nummers international niet bereikbaar zijn.

From many countries (such as the UK), US toll-free numbers can be dialled, but the caller first gets a recorded announcement that the call is not free; in fact, on many carriers, the cost of calling a 'toll-free' number can be higher than to a normal number.
Hier wringt de schoen omdat CC een prepaid dienst is. Nummertarieven die niet van te voren bekend zijn kan je ook niet bellen.

Ik heb trouwens uiteindelijk via Skype kunnen bellen. Dat ging zelfs zonder beltegoed.
Schuilt er achter Skype geen Amerikaans bedrijf?
Dan is het logisch dat het gesprek gratis is, toch?

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 18 May 2015, 12:01:11 »
Although toll-free numbers are not accessible internationally, many phone services actually call through the USA, and in this case the toll-free numbers become available.
Volgens mij staat hier dat toll-free nummers international niet bereikbaar zijn.
Ik had dat geinterpreteerd als: niet bereikbaar als gratis nummer.
Ik heb trouwens uiteindelijk via Skype kunnen bellen. Dat ging zelfs zonder beltegoed.
Schuilt er achter Skype geen Amerikaans bedrijf?
Dan is het logisch dat het gesprek gratis is, toch?
Ja, de call wordt waarschijnlijk in de USA opgezet.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat het bedrijf dat 844 nummer adverteert voor internationale klanten.