Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - OzzyMush

Pages: [1] 2 3 ... 9
1
Technisch forum / Re: 32 seconden
« on: 16 Dec 2022, 09:50:42 »
Controleer je router instellingen: b.v. SIP ALG uitgeschakeld, juiste port forwardings.
V.w.b. de Fanvil: maak gebruik van STUN, vast lokaal netwerk adres

2
Algemeen forum / Re: Hostname - IPv6
« on: 24 Sep 2022, 13:23:32 »
Hoezo?
Werkt het dan niet goed met IPv4?
Wat is de meerwaarde bij gebruik van IPv6?

3
Algemeen forum / Re: Instellingen CheapConnect
« on: 29 Dec 2021, 14:36:56 »
Nergens last van.

4
Technisch forum / Re: "dit nummer is niet in gebruik"
« on: 13 Sep 2021, 20:54:44 »
Het zou kunnen dat dit een connectie probleem tussen de twee carriers is.
De carrier van de beller kan op dat moment even geen verbinding maken met de carrier van de ontvanger.

Ik denk dat je het best contact met de CC helpdesk kan opnemen en hun het probleem voor te leggen, dan maak je meer kans om tot een oplossing te komen dan via het forum.

5
Hoi,

In veel voorkomende gevallen is dit het gevolg van een niet goed werkende SIP ALG feature van de router... in dit geval de mediabox.
De SIP ALG feature dient dan ook uitgeschakeld te worden.

6
Zover ik weet is het aantal inkomende en uitgaande lijnen bij prepaid ongelimiteerd.
Dus als jou Asterisk 10 lijnen tegelijk aan kan, dan kan je 10 lijnen tegelijk gebruiken... Kan die 100, dan 100...

7
Ik hoop niet dat de Experiabox poort 5060 blokkeert of in gebruik heeft voor andere doeleinden.

In een zeer grijs verleden heb ik de TGP550 gebruikt.
Wat ik me kan herinneren is dat Registrar-, Proxy- en Presence Server Address dezelfde waardes moeten bevatten en de bijbehorende Server Port ook gelijk aan elkaar moeten zijn.

8
One-way-audio is veelal het gevolg van een niet correct ingestelde router.
Controleer in de router of de juiste poorten van en naar de PBX geopend en geforward zijn.
Controleer tevens in de router of de SIP ALG feature uitgeschakeld is.

Als de PBX ook de G.711 en G.729 codecs ondersteund zal je hier geen problemen door ondervinden.

9
Technisch forum / Re: TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« on: 27 Sep 2020, 17:19:48 »
Inmiddels is het ruim 1 week geleden dat je de post geplaatst heb en nog steeds geen reactie van CC heb mogen ontvangen.
Ik ga er dan ook vanuit dat CC of in slaap is gevallen, of ze niet weten hoe het te implementeren, of niet weten hoe een certificaat aan te maken, of hun hardware/software dit niet ondersteunt.
Niet getreurd, misschien dat er nog een reactie van CC komt.

10
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« on: 08 Jul 2020, 14:46:48 »
Laatst had ik dit ook en dit bleek door de Firefox “Ghostery” plug-in veroorzaakt te worden.
Vervolgens het CC account in de whitelist gezet en het euvel was daarmee verholpen.

11
Technisch forum / Re: IPv6 voor SIP
« on: 19 Jun 2020, 16:43:11 »
Waarom zou SIP slecht met IPv4 werken en goed met IPv6?

12
Als het bij jou thuis, hangend aan een Ziggo modem goed werkt en bij je vriend niet, ligt het probleem niet aan de toestel of CC account, toch?
Lijkt mij dat het aan zijn netwerk ligt.
Controleer eens of de SIP ALG feature in zijn modem uitgeschakeld staat?
In de log zie ik af en toe een "SIP/2.0 401 Unauthorized" melding verschijnen. Dit is mi. niet goed en vermoedelijk a.g.v. de SIP ALG instelling.

Verwijder uit de log de telefoonnummers, het CC nummer 777xxxxx en het MAC adres van de DE700. Dit gaat niemand wat aan.

13
Weet iemand wat de ideale instellingen zijn voor een trunk van cheapconnect op een 3cx pbx v16?

Zoals?
Misschien moet je je er eens meer in verdiepen?
Zoek eens op dit forum of het 3CX forum?

14
Algemeen forum / Re: mogelijkheid voor een nieuwe rubriek
« on: 21 Jul 2019, 16:37:12 »
Marktplaats...? Misschien een idee om daar je spullen te koop aan te bieden ????

15
Technisch forum / Re: Kan niet gebeld worden
« on: 05 Jul 2019, 23:00:33 »
Nadat je geporteerd bent werkt het wel of het werkt niet, een beetje is niet mogelijk, dat is gezwets, laat dat duidelijk zijn.
Krasse taal :-/
Maar toch gebeurd het dat de vorige aanbieder de zaak niet goed afhandelt.
Beter dan ik al deed kan ik het niet uitleggen.
Maar dat is in het geval van de vraagsteller niet aan de orde.

Tipje van de sluier...
Ik ben iemand, wijd niet verder uit omdat ik geen zin heb gebanned te worden, die nieuwe nummers kan uitgeven en porteren. Nationaal en Internationaal.
Ik denk dat ik weet waar in over praat.

Pages: [1] 2 3 ... 9