Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - OzzyMush

Pages: [1] 2 3 ... 9
1
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« on: 08 Jul 2020, 14:46:48 »
Laatst had ik dit ook en dit bleek door de Firefox “Ghostery” plug-in veroorzaakt te worden.
Vervolgens het CC account in de whitelist gezet en het euvel was daarmee verholpen.

2
Technisch forum / Re: IPv6 voor SIP
« on: 19 Jun 2020, 16:43:11 »
Waarom zou SIP slecht met IPv4 werken en goed met IPv6?

3
Als het bij jou thuis, hangend aan een Ziggo modem goed werkt en bij je vriend niet, ligt het probleem niet aan de toestel of CC account, toch?
Lijkt mij dat het aan zijn netwerk ligt.
Controleer eens of de SIP ALG feature in zijn modem uitgeschakeld staat?
In de log zie ik af en toe een "SIP/2.0 401 Unauthorized" melding verschijnen. Dit is mi. niet goed en vermoedelijk a.g.v. de SIP ALG instelling.

Verwijder uit de log de telefoonnummers, het CC nummer 777xxxxx en het MAC adres van de DE700. Dit gaat niemand wat aan.

4
Weet iemand wat de ideale instellingen zijn voor een trunk van cheapconnect op een 3cx pbx v16?

Zoals?
Misschien moet je je er eens meer in verdiepen?
Zoek eens op dit forum of het 3CX forum?

5
Algemeen forum / Re: mogelijkheid voor een nieuwe rubriek
« on: 21 Jul 2019, 16:37:12 »
Marktplaats...? Misschien een idee om daar je spullen te koop aan te bieden ????

6
Technisch forum / Re: Kan niet gebeld worden
« on: 05 Jul 2019, 23:00:33 »
Nadat je geporteerd bent werkt het wel of het werkt niet, een beetje is niet mogelijk, dat is gezwets, laat dat duidelijk zijn.
Krasse taal :-/
Maar toch gebeurd het dat de vorige aanbieder de zaak niet goed afhandelt.
Beter dan ik al deed kan ik het niet uitleggen.
Maar dat is in het geval van de vraagsteller niet aan de orde.

Tipje van de sluier...
Ik ben iemand, wijd niet verder uit omdat ik geen zin heb gebanned te worden, die nieuwe nummers kan uitgeven en porteren. Nationaal en Internationaal.
Ik denk dat ik weet waar in over praat.

7
@abmg

Ach Ab, denk je dat het hier anders is dat je een "dank je wel" krijg als je de poster geholpen heb?
Aan één hand heb je voldoende... om ze te kunnen tellen.

Gr, Frank.

8
Technisch forum / Re: Kan niet gebeld worden
« on: 04 Jul 2019, 17:49:31 »
Nadat je geporteerd bent werkt het wel of het werkt niet, een beetje is niet mogelijk, dat is gezwets, laat dat duidelijk zijn.
Het enige wat gedaan wordt is het nummer bij een andere telecom provider onderbrengen. Alle instellingen die bij de oude telecom provider gemaakt zijn, zijn niet meer te gebruiken.

3 verschillende internet providers en bij alle 3 hetzelfde probleem... dan moet je het probleem in de Fritz!Box zoeken.

Het 30 minuten probleem wordt over het algemeen door de router ( = Fritz!Box?) veroorzaakt.
De router sluit na 30 minuten poorten die niet gesloten mogen worden. Hierdoor ziet de provider de telefoon interface niet meer waardoor een inkomend gesprek niet "gezien" wordt en de telefoon zal dan ook niet rinkelen.

Mocht de router (Fritz!Box) een instelling hebben om poorten te forwarden/openen gebruik deze dan.
Het is voldoende om SIP poort 5060 (TCP/UDP) te openen en geopend te houden.
Nogmaals ik heb 0,0 - niets - nada verstand van een Fritz!Box... trouwens van verzekeringen ook niet.

Suc6.

9
@abmg

Hallo Ab,
Hoe gaat het er mee.
Is het te rustig, zeg maar te stil, op het BP forum?
Hier is het ook niet zo spannend hoor?
Ach, ik heb er wel een paar klanten aan overgehouden die VoIP problemen hadden en niet door CC geholpen werden. Tja.

10
Technisch forum / Re: Kan niet gebeld worden
« on: 02 Jul 2019, 20:04:23 »
Hallo,

Ik heb totaal geen ervaring met een Fritz!Box, maar probeer eens het volgende:

Bel een nummer en maak een gesprek.
Hang op en laat het gebelde nummer binnen 30 seconde terug bellen.
Komt het gesprek nu wel binnen... gaat je telefoon rinkelen... neem het gesprek dan aan.
Herhaal het bovenstaande maar laat de gebelde nu 5 minuten wachten met terug bellen.
Als dit nog steeds werkt weer herhalen en laat de gebelde 30 minuten wachten met terug bellen.
Dan nog een keer maar wacht dan 1 uur met terug bellen.

Ben benieuwd wanneer het probleem zich weer voor doet.

11
Quote from: cdgmol
Ik ben gewend aan en heb veel ervaring met experimenteren en 'trouble shooting'. Maar juist daarom ...
lees je éérst de Admin Guide en ga je daarna pas aan de slag, toch?

12
Quote from: cdgmol
Diverse reacties van tevreden klanten, ....
Wie zegt dat ik een tevreden klant bent?
Misschien gebruik ik VoIP van CC voor heel andere doeleinden...

13
@cheapK
Quote
Aha, gelukkig al wat reacties, het lijkt soms wel of er niemand op dit forum komt.
Ik wil graag reageren, maar dan moeten er wel vragen gepost worden die een antwoord waard zijn. Anders is het zonde van mijn tijd die ik er in moet stoppen.

14
Voor iemand die geen ervaring met en nauwelijks kennis van VoIP telefonie heeft is het gebruiken/instellen van een ATA een gedurfde keuze, of het nu een Cisco of Grandstream is.
ATA's hebben wat dat aan gaat veel te veel instellingen. Je zult eerst de Admin Guide moeten doorgronden wil je goede instellingen kunnen maken.
Ik stel voor om b.v. de Gigaset N300A te kopen. Gemakkelijk in te stellen en werkt goed.

Bij alle budget aanbieders hoef je niet of support te rekenen, kost ze alleen maar geld.
Zoek een provider die support levert en niet alleen op het product (VoIP telefonie) wat zij leveren.

15
Zoals gezegd weet ik niets van Asterisk centrales, maar heb je volgens onderstaande link de sip.conf file gecontroleerd of alle settings juist staan?
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,311.0.html

Pages: [1] 2 3 ... 9