Algemeen forum > Technisch forum

Kan niet gebeld worden

<< < (2/4) > >>

OzzyMush:
Nadat je geporteerd bent werkt het wel of het werkt niet, een beetje is niet mogelijk, dat is gezwets, laat dat duidelijk zijn.
Het enige wat gedaan wordt is het nummer bij een andere telecom provider onderbrengen. Alle instellingen die bij de oude telecom provider gemaakt zijn, zijn niet meer te gebruiken.

3 verschillende internet providers en bij alle 3 hetzelfde probleem... dan moet je het probleem in de Fritz!Box zoeken.

Het 30 minuten probleem wordt over het algemeen door de router ( = Fritz!Box?) veroorzaakt.
De router sluit na 30 minuten poorten die niet gesloten mogen worden. Hierdoor ziet de provider de telefoon interface niet meer waardoor een inkomend gesprek niet "gezien" wordt en de telefoon zal dan ook niet rinkelen.

Mocht de router (Fritz!Box) een instelling hebben om poorten te forwarden/openen gebruik deze dan.
Het is voldoende om SIP poort 5060 (TCP/UDP) te openen en geopend te houden.
Nogmaals ik heb 0,0 - niets - nada verstand van een Fritz!Box... trouwens van verzekeringen ook niet.

Suc6.

JA:
Ok, duidelijk. Ik denk in netwerk-termen, waar het weleens voor kan komen dat een route twee kanten op gaat :)
Ik ga nog eens pielen in de Fritz!Box. Voor Cheapconnect was de VOIP nog van Fiber, op de Fritz!Box, die werkte uiteraard prima. Vervolgens is het abo overgeheveld naar Online, waar alles fout ging.

De poorten zal ik eens goed checken, misschien dat dar iets niet goed staat.

JA:
Nou, ik denk dat ik hem heb gevonden.
Diep in de config file van de fritzbox stond de sip poort op 6050 in plaats van 5060. Die is nu aangepast en de config werd na een nieuwe checksum geaccepteerd.
De tests gaan tot nu toe 100% goed!

Bedankt voor de reacties! Het scheelt een stuk als ik tenminste weet in welke hoek ik het zoeken moet!

cheapK:

--- Quote from: JA on 05 Jul 2019, 09:24:36 ---Diep in de config file van de fritzbox
--- End quote ---
Kun je me vertellen waar je dat gevonden hebt ajb.
Ik heb geen idee, sinds telnet niet meer mogelijk is op de FB.
Of bedoel je het .export bestand ?
Ik experimenteer momenteel ook met de  FB7360 (NIET v2)

JA:
Inderdaad in de .config export. Ik zal vanavond de file er even bij pakken. Ik heb ook een progje gevonden om de checksum opnieuw te berekenen, zodat de FB de aangepaste config accepteert.

Ik kan even niet voor de geest halen wat het verschil is met de V2, (die ik heb,) behalve nieuwere OS ondersteuning.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version