Algemeen forum > Technisch forum
Kan niet gebeld worden
JA:
Sinds enkele maanden zijn we overgestapt op VOIP-telefonie van CheapConnect. De hele overstap is netjes verlopen en alles was snel geregeld. Echter blijkt dat we op ons telefoonnummer (heel) vaak niet bereikbaar zijn.
Uitbellen werkt prima, geen enkele hapering. Echter 95% van de inkomende oproepen komt niet binnen op onze Fritz!Box. Die Fritz!Box staat netjes ingesteld op het cheapconnect nummer (uitbellen werkt immers goed). Ook vanuit mijn cheapconnect account zie ik dat de Fritz!Box is geregistrerd (elke keer).
Uiteraard heb ik de handleiding foor Fritz!Box hier gevolgd en heb ik oplossingen gezocht in dit topic. Echter kunnen we nog steeds niet gebeld worden. In de Fritz!Box hebben we dan ook geen gemiste oproep en ook in de account-portal is er niets over te vinden.
Kan het zijn dat er bij portering iets niet goed is gegaan, waardoor inkomende bellers nog steeds ergens anders uitkomen?
Heeft er nog iemand enig idee?!
Liefst zou ik direct met CC schakelen om te kijken naar wat er gebeurt op het moment dat er gebeld word/werd.
PS: Helaas heeft het mailen naar CC nog geen resultaat gehad, net als een bericht naar het account op Tweakers met hetzelfde resultaat. Mocht dit probleem niet bij mij liggen, dan vind ik de hulp van CC wel lastig te bereiken.
OzzyMush:
Hallo,
Ik heb totaal geen ervaring met een Fritz!Box, maar probeer eens het volgende:
Bel een nummer en maak een gesprek.
Hang op en laat het gebelde nummer binnen 30 seconde terug bellen.
Komt het gesprek nu wel binnen... gaat je telefoon rinkelen... neem het gesprek dan aan.
Herhaal het bovenstaande maar laat de gebelde nu 5 minuten wachten met terug bellen.
Als dit nog steeds werkt weer herhalen en laat de gebelde 30 minuten wachten met terug bellen.
Dan nog een keer maar wacht dan 1 uur met terug bellen.
Ben benieuwd wanneer het probleem zich weer voor doet.
JA:
Hallo Ozzy,
Bedankt voor je reply.
Terugbellen werkt inderdaad wel, tot op zekere hoogte. Na 30 minuten is het over en uit. 25 min gaat nog wel, maar na 30 is het klaar.
Ik neem aan dat je een idee hebt achter deze vraag? Ik ben erg benieuwd.
cheapK:
Ik herken veel van wat je zegt, kun je vertellen welk type fritzbox je gebruikt en waar je internet vandaan komt, modem en aanbieder.
Ik denk (het lijkt mij) dat het niet aan de portering kan liggen, alhoewel, als die bellers bij je vorige aanbieder zitten dan valt het te verklaren door het niet bijwerken van de schaduwboekhouding bij die aanbieder, er wordt dan ten onrechte gedacht dat het intern kan worden afgehandeld, dat komt wel eens voor.
Ik zie graag je reactie.
JA:
De Fritz!Box is een 7360. Internet is de afgelopen 7 maanden gekomen van 3 verschillende aanbieders (allemaal xDSL), maar bij alle drie had ik dit probleem. Momenteel is het Tele2 waar ik mee zit.
Bellers zijn van alles, mobiel, VOIP en analoog ook van meerdere aanbieders. Kan het zijn dat mijn nummerregistratie nog ergens bij de vorige (voip) aanbieder hangt, waardoor het juiste pad alleen bekend is als ik net heb gebeld?
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version