Algemeen forum > Technisch forum

Kan niet gebeld worden

<< < (3/4) > >>

cheapK:
Dank, ik heb het bestand inmiddels geopend in notepad++ (heel handig prog. nmi) en ik vind 9 keer "5060"
Maar zal dit echt de enige manier zijn om dit aan te passen ?
Hoe komt jouw SIP poort op 6050 ? Door de vorige gebruiker gedaan ?
Zou dit gedaan zijn om weg te zijn van poort 5060 ?
Omdat die al is bezet door de internet aanbieder ?
Het zal meer (voor zo ver ik het begrijp) te maken hebben met de in stand hou-tijd.
Zo ontdek ik zojuist :
telephony>Telephone Numbers : TAB :Line settings
helemaal onderaan de pagina :
Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony
Dat stond bij mij uit, maar moet dat niet altijd aanstaan ?
Is misschien gekomen na een algehele reset.

cheapK:
Nog wat gevonden wbt poorten :

Diagnostics>Security
Daar zie ik :
Opened Ports 5060 (etc.)
Maar dat is daar niet te wijzigen.

cheapK:

--- Quote from: OzzyMush on 04 Jul 2019, 17:49:31 ---Nadat je geporteerd bent werkt het wel of het werkt niet, een beetje is niet mogelijk, dat is gezwets, laat dat duidelijk zijn.
--- End quote ---
Krasse taal :-/
Maar toch gebeurd het dat de vorige aanbieder de zaak niet goed afhandelt.
Beter dan ik al deed kan ik het niet uitleggen.
Maar dat is in het geval van de vraagsteller niet aan de orde.

JA:
Het onderdeel van de voip config in de .export ziet er zo uit:
**** CFGFILE:voip.cfg
/*
 * /var/tmp.cfg
 * Sat Mar 16 23:47:27 2019
 */

meta { encoding = "utf-8"; }

voipcfg {
        dnsport = 7077;
        rtpport_start = 7078;
        sip_srcport = 6050 5060;

Even om dingen nog ingewikkelder te maken.
Ons telefoonnummer is ooit bij Online geregistreerd (en.telio.nl), vervolgens is het overgenomen door Fiber, dat mijn huidige modem geleverd heeft. Daarin zat de config voor ons nummer, maar niet herkenbaar als ons nummer. Het was een voor ons onbekend nummer (een doorschakelnummer?) maar het werkte wel allemaal naar behoren. Vervolgens heeft Fiber de xDSL abo's afgestoten en naar Online teruggebracht. Die sturen mij een nieuw modem waar ik geen behoefte aan heb. Dus ik probeer nu het originele nummer te herstellen (ook vanuit de config uit ons eerste modem). Vervolgens maar naar Cheapconnect laten porteren omdat Online me niet aan de login/config kan helpen voor het VOIP account. Daarna dus ook het nummer via CC niet volledig aan de praat gekregen. Tot gisteren dus _/-|o_.


--- Quote ---Zo ontdek ik zojuist :
telephony>Telephone Numbers : TAB :Line settings
helemaal onderaan de pagina :
Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony
Dat stond bij mij uit, maar moet dat niet altijd aanstaan ?
--- End quote ---
Staat bij mij niet aan, denk dat dat van toepassing is voor PnP enabled (foei!) modems die ertussen zitten.


Overigens fritzchecksum.exe is erg handig om je bewerkte config terug te kunnen laden.

OzzyMush:

--- Quote from: cheapK on 05 Jul 2019, 18:34:18 ---
--- Quote from: OzzyMush on 04 Jul 2019, 17:49:31 ---Nadat je geporteerd bent werkt het wel of het werkt niet, een beetje is niet mogelijk, dat is gezwets, laat dat duidelijk zijn.
--- End quote ---
Krasse taal :-/
Maar toch gebeurd het dat de vorige aanbieder de zaak niet goed afhandelt.
Beter dan ik al deed kan ik het niet uitleggen.
Maar dat is in het geval van de vraagsteller niet aan de orde.

--- End quote ---

Tipje van de sluier...
Ik ben iemand, wijd niet verder uit omdat ik geen zin heb gebanned te worden, die nieuwe nummers kan uitgeven en porteren. Nationaal en Internationaal.
Ik denk dat ik weet waar in over praat.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version