Algemeen forum > Algemeen forum
Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)
cdgmol:
Ik ben nog maar een keer bij de buren gaan testen en ook nu weer met de SPA112 en een analoog toestel, maar nu ook nog een stopwatch erbij. Met mijn GSM ons eigen CC nummer gebeld, maar dit keer de oproep niet aangenomen en alleen naar het "rinkelen" geluisterd. Helaas hoor ik na 30 en na 60 sec ook nu die "hapering" en daar was ik dus al bang voor.
Als ik over 6 dagen beschik over de vernieuwde internetverbinding en ook weer een KPN telefoonnummer heb, zal ik uiteraard dezelfde test gaan uitvoeren (met zowel de SPA112 als de FB7490). Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig of er bij het bellen naar het KPN nummer ook dat 30 sec probleem is.
cdgmol:
De door mij beschreven en zeer ongewenste situatie (vooral als de FB gebruikt wordt) houdt mij nogal bezig en dat is niet prettig.
De enige verklaring die ik tot dusverre heb kunnen bedenken, is dat het CC systeem steeds na 30 sec de verbinding met mij verbreekt terwijl de verbinding tussen CC en de opbeller in stand blijft.
Ik ben benieuwd of er iemand is die dat gedrag kan waarderen resp. goed zou willen praten.
abmg:
Mijn vaste nummer is nu ook naar CheapConnect geporteerd. Prima verlopen!
Ik kan nu dus de test van cdgmol doen: met mobiel het vaste nummer bellen dat in de Fritzbox ingesteld staat.
Mijn aan de FB aangesloten analoge telefoon rinkelt 90 minuten. Dat is de tijd die ik bij accountinstellingen op CheapConnect heb ingesteld.
@cdgmol Hoe zit dat met jouw accountinstellingen?
cdgmol:
abmg, bedankt voor deze informatie, maar waar kan ik die instelling vinden?
Trouwens, die instelling hoeft bij mij niet langer te zijn dan 90 seconden. ;)
cdgmol:
Ondanks het late tijdstip heb ik die instelling gevonden en die staat op 30. Wat een opluchting!!!
N.B. Bij het 'SIP accounts' scherm had ik tot dusverre niet verder gekeken dan mijn neus lang is. En omdat ik geen grote neus heb, had ik 'Beheer' nog niet gezien. Nogal slordig van mij, want de horizontale schuifbalk is toch duidelijk zichtbaar. :(
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version