Algemeen forum > Algemeen forum

Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)

<< < (6/14) > >>

abmg:
Het verschil met ADSL2 (of VDSL) is dat dat sneller is, of kan.

Uit jouw tests, Ziggo verbinding bij de buren werkt het wel en direct achter de Speedtouch werkt het niet, blijkt in feite dat het modem de boosdoener is.
Het gaat niet om de benaming "bridge", maar of het als zodanig werkt en dat doet het niet.

Ik hoop dat je met het volgende modem meer succes hebt!

cdgmol:
abmg, bedankt voor jouw reactie en over 10 dagen zal ik weten of onze hoop (en verwachting) terecht was.

Bij mijn vernieuwde abonnement heb ik bewust ook telefonie genomen. Dat kost slechts 1 euro p.m., maar de gesprekskosten zijn hoog (0,12 per minuut). Die bewuste keuze was vooral  om te kunnen testen en die keuze had ik al gemaakt voordat ik het huidige geluidsprobleem kende.

Zoals te begrijpen zal zijn, nemen wij momenteel geen oproepen aan (maar bellen meestal wel terug). Vooral door het langdurig rinkelen heb ik een ander probleem(pje) ontdekt en dat is dat één oproep meerdere gemiste oproepen genereert..

Eerst mijn test met de SPA112. Als ik met mijn GSM naar "thuis" bel, dan gaat de (analoge) telefoon in totaal 90 sec rinkelen waarbij er na 30 en na 60 sec een lichte "hapering" is. En dat het na 90 sec stopt, komt doordat de GSM de verbinding verbreekt.

Als de FB7490 op internet is aangesloten en ik dezelfde test uitvoer, dan is het resultaat bij het analoge toestel hetzelfde. Er zijn ook DECT handsets en een ISDN toestel aangesloten en die stoppen na 30 sec met rinkelen. Op het display van het ISDN toestel zijn dan 2 gemiste oproepen te zien. Na 60 sec beginnen DECT en ISDN opnieuw te rinkelen totdat na 90 sec het orkest stopt. Er zijn dan 3 missers geregistreerd.
N.B. Als ik binnen 30 sec de GSM de verbinding laat verbreken, dan is er 1 gemiste oproep geweest.

Die totale tijdsduur wordt dus door de "tegenpartij" bepaald en daar kan ik natuurlijk weinig aan doen. Vervelend vind ik echter dat 1 oproep meerdere missers genereert en die 30 sec zit vermoedelijk in het VoIP systeem.

Ik ben benieuwd of die tijdsduur soms aangepast kan worden.
Want vooral als die tijdsduur iets langer gemaakt kan worden, ga ik nadenken en bekijken of er iets te doen is aan die "lange bellers". Daarbij denk ik b.v. aan het doorschakelen naar een niet bestaand (intern) nummer of naar iets dat geen geluid maakt.

abmg:

--- Quote ---Ik ben benieuwd of die tijdsduur soms aangepast kan worden.
--- End quote ---
Je kan bij de account instellingen standaard rinkeltijd 30 invullen, zonder doorschakeling. Ik neem aan dat de beller dan na 30 sec. een ingesprekstoon hoort.

cdgmol:
Ik heb natuurlijk nog eens nagedacht over de huidige situatie. De meervoudige meldingen van missers zou ik nog kunnen beschouwen als een irritant probleempje. Maar dat het rinkelen op de belangrijkste toestellen na 30 sec stopt, is voor mij volstrekt onaanvaardbaar. In veel gevallen is dat namelijk te kort om aan te nemen en na 30 sec denk ik (of een ander) dat de opbeller heeft afgebroken terwijl dat waarschijnlijk nog niet het geval is.

Of ook dit probleem veroorzaakt wordt door mijn huidige internetsituatie, is onzeker en twijfelachtig.

Ik heb daarom het verzoek aan iemand die ook een "frits" gebruikt (en waarbij dus weinig ingesteld kan worden), om dezelfde test uit te voeren. Ook als daarbij het rinkelen na 30 sec zou stoppen, pas verbreken als er minstens 60 sec voorbij zijn.

cdgmol:
Ik heb nog een variant op de test van gisteren met de FB7490 uitgevoerd en dit keer geen analoge telefoon aangesloten. Na het stoppen van het rinkelen heb ik de hoorn van het ISDN toestel opgenomen en dan hoor ik de zoemtoon, dus alsof er niet gebeld wordt en ikzelf ga bellen. Hoorn weer opgelegd en na 60 sec gaan de handset en het ISDN toestel weer rinkelen. Op de GSM vanaf het begin hetzelfde scherm, dus die merkt niets van het tussentijds opnemen van de hoorn.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version