Algemeen forum > Algemeen forum

Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)

<< < (8/14) > >>

cdgmol:
Bij nader inzien vond ik 90 sec eigenlijk wel erg lang en heb ik de 'Ringtijd' op 65 gezet. Bij de test verloopt het tot die tijd prima, maar daarna wordt er toch weer opnieuw opgebeld (door mijn GSM). Om "drammerige bellers" te stoppen, moet ik dus toch gebruik maken van de FB telefoonbeantwoorder. Die heb ik op 60 gezet (hetgeen de maximale tijd is) en op 'Greeting only' met een korte 'Own music'.

Een nieuwe test toont aan dat met deze instellingen het rinkelen wel gestopt wordt. Tevens wordt er maar 1 "misser" geregistreerd, maar dat was al het geval vanaf het verhogen van de CC 'Ringtijd'.

cdgmol:
Ter informatie: sinds gisteren de KPN internetverbinding gewijzigd is, kunnen wij bij een oproep de opbeller weer verstaan.

cheapK:
Mooi dat het weer werkt, maar wat was er nu eigenlijk mis ?
Wat is er gewijzigd aan de KPN internetverbinding ?

cdgmol:
Het zal allemaal wel beschreven staan in dit inmiddels nogal lange topic, maar ik zal even een beknopte samenvatting geven.

Ik had al heel erg lang internet met ISDN2 (daarbij gebruik makend van een goedkope telefonie "omweg") bij KPN en moest dus vóór 1 september dit systeem aanpassen.

Twee maanden geleden ben ik bij CC begonnen met een "testnummer" en toen dat na enige tijd in orde leek, heb ik mijn aloude "hoofdnummer" laten porteren.
Toen er daarna werd opgebeld, bleek dat de opbeller niet te verstaan was en dat was dus schrikken. Bij zelf opbellen bleek gelukkig dat het geluid in beide richtingen in orde was. Blijkbaar had ik in de testperiode steeds of vooral vanaf CC naar KPN gebeld.

Gisteren is het oude systeem (ADSL1) vervangen door vermoedelijk VDSL (of misschien ADSL2) en kan ik met een gerust hart de telefoon weer aannemen.

cheapK:
Aha, merkwaardig dat het ene nummer wel werkt en de andere niet.
Wat daar precies de oorzaak van was zullen we nooit weten :-/
Heb je nu een experiabox van KPN ?

Ondanks de "goedkope telefonie "omweg" " zal je er toch flink op besparen :-)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version