Algemeen forum > Algemeen forum
Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)
cdgmol:
Hallo abmg en zeer bedankt voor de uitgebreide informatie. Als ik dat allemaal verwerkt en (grotendeels) begrepen heb, durf ik wel te stellen dat ik geen beginneling meer ben. :)
Mijn opmerkingen over het geluid gaan over de continue toon na opnemen van de hoorn als er (nog) niet gebeld wordt. Maar zoals ik in mijn vorig bericht schreef, is dat geen enkel probleem. Dat laatste zou wel het geval zijn als de geluidskwaliteit tijdens een gesprek niet goed zou zijn.
abmg:
--- Quote ---Als ik dat allemaal verwerkt en (grotendeels) begrepen heb, durf ik wel te stellen dat ik geen beginneling meer ben. :)
--- End quote ---
Zie je maar dat het niet zo moeilijk is! :)
Die continue toon is de dial tone.
Onder de tab regional kun je de tonen aanpassen (een van de eerste dingen die ik altijd deed in de SPA):
Dial Tone: 425@-19;30(*/0/1)
Second Dial Tone*: 425@-19;30(*/0/1)
Outside Dial Tone: 425@-16;30(*/0/1)
Busy Tone: 425@-19;30(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-19;30(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone**: 425@-19;*(.25/.25/1)
Ring Back Tone: 425@-19;*(1/4/1)
Confirm Tone: 425@-19;2(1/1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-9;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone***: 425@-19;3(.25/.25/1);27(*/0/1)
Cfwd Dial Tone: 425@-19;30(.5/.05/1)
Secure Call Indication Tone****: 1250@-19,900@-19,800@-19,1000@-
19;4(.2/0/1,.2/0/2,.2/0/3,.2/0/4,0/1.2/0)
Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)
CWT1 Cadence: 60(.5/9.5)
CWT Frequency: 425@-16
Dat zijn de instellingen voor Nederland met dank aan Tijdhof Consulting. (het document is niet meer te vinden op hun website)
Ik heb de indruk dat je geen probleem meer hebt? Fijn!
@OzzyMush
Off topic - Het wordt nog gezellig hier! Het BP forum is in slaap, zeg maar coma. Onder welke naam sta / stond je bekend op het BP forum?
Het gaat goed, dank je. Ik wil daar niet over uitweiden.
Het is niet spannend hier, ok, maar ik volg het wel een beetje en soms komen er vragen langs waar ik wel wat mee kan. Maar ik ben niet van plan al te actief deel te nemen. Waar ik af en toe genoeg van heb is als je een vraag beantwoord, wat soms toch wat studie vraagt, en je krijgt verder geen respons of feedback of het geholpen heeft.
Gr. Ab
OzzyMush:
@abmg
Ach Ab, denk je dat het hier anders is dat je een "dank je wel" krijg als je de poster geholpen heb?
Aan één hand heb je voldoende... om ze te kunnen tellen.
Gr, Frank.
abmg:
Ja, Frank! Dat is een tijd geleden! Toen was het BP forum nog goed bezocht, pionierstijd.
Gaat het goed met jou en je bedrijf? Je bood toch ook telecom aan?
Misschien wordt het wel wat veel off topic. (En je mag natuurlijk niet je bedrijf gaan promoten)
Groeten, Ab
cdgmol:
Voor degene die zich misschien heeft afgevraagd of mijn pen soms leeg was resp. of ik nu helemaal geen hulp meer nodig had, een korte toelichting.
Ruim een maand geleden kreeg ik problemen met de apparatuur en die hebben ertoe geleid dat ik begin juli een FRITZ!Box 7490 heb gekocht. Dit apparaat heeft de mogelijkheid om VoIP accounts te registreren en daarom leek de SPA112 overbodig te zijn geworden. Frappant is het schrille contrast met de SPA112, want je kunt op de FB7490 maar heel weinig VoIP gegevens instellen.
Na een testperiode leek alles (op zijn mist redelijk) in orde te zijn en heb ik mijn definitieve CC account aangemaakt met daarbij de portering van mijn "echte" telefoonnummer. Dat werd gisteren gerealiseerd en helaas heb ik gisteren een ernstig probleem ontdekt. Dat blijkt niet afhankelijk van het voorlopige of het definitieve VoIP account te zijn en of het er weken geleden ook al was, weet ik niet zeker. Dat laatste komt vooral omdat ik bij het testen vaak alleen keek (d.w.z. luisterde) of de telefoon rinkelde.
Het probleem is dat ik werd opgebeld en het geluid van de opbeller niet hoorde. Achteraf bleek dat de opbeller mijn stemgeluid prima heeft kunnen horen.
Dankzij de SPA112 heb ik vast kunnen stellen dat de oorzaak niet in de FB7490 zit. Tevens is het (vrijwel zeker) zo dat het probleem alleen optreedt als iemand naar een CC VoIP nummer van mij belt. Dus als ik naar een ander opbel, dan blijkt het wederzijds in orde te zijn.
Wie heeft een suggestie resp. weet waar de oorzaak van dit ernstige probleem gezocht moet worden?
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version