Author Topic: Sommige inkomende gesprekken worden geblokkeerd  (Read 3584 times)

benziggy

• Gebruiker
    • View Profile
Sommige inkomende gesprekken worden geblokkeerd
« on: 06 May 2019, 16:39:43 »
Hoi!

Ik heb al een tijdje last van het euvel dat sommige inkomende gesprekken geblokkeerd worden. Ik krijg bijvoorbeeld als ik m'n CC-nummer bel met m'n mobiel dat ik standaard door wordt gezet naar de voicemail.
Ik schrok me alleen laatst een hoedje toen ik gebeld werd op m'n CC-nummer (gebruik het ding als eventuele back-up oplossing, gebruik vooral m'n mobiel). Blijkbaar speelt dit probleem dus niet bij alle telefoonnummers.
Weet iemand waar het probleem in zou kunnen zitten? Ik heb mijn modem (Experiabox V10A) al gereset naar fabriekswaarden, de FTU/NT al op nieuw opgestart, m'n ATA-adapter (een Cisco SP112 met de nieuwste firmware) al verschillende malen gereset en opnieuw ingesteld en de telefoon ook al tig keer van de stroom gehad. Ik weet het niet meer. Ik heb geen blokkades voor bepaalde nummers ingesteld en uitgaand bellen gaat gewoon vlekkeloos. Iemand een idee?

Groeten, Ben

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Sommige inkomende gesprekken worden geblokkeerd
« Reply #1 on: 14 May 2019, 17:45:20 »
Hoi,

Zorg er voor dat SIP poort 5060 in de router geopend staat.
Is deze poort gesloten, dan kan de SIP server (CC) niet met de SPA communiceren en worden de gesprekken doorgestuurd naar de voicemail.
« Last Edit: 14 May 2019, 17:49:10 by OzzyMush »

benziggy

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 14 May 2019, 18:44:56 »
Hoi!

Hoe kan ik deze openzetten? Ben daar niet erg bekend mee...

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 15 May 2019, 11:50:24 »
Het openen (port forwarden) doe je in de Experiabox V10A, denk ik.
Ik ga er van uit dat FTU/NT de koppeling tussen Experiabox en je internet aansluiting is.
Zelf gebruik ik een Ziggo modem (transparant in laten stellen) met een eigen router.
Op het internet is voldoende info over de Experiabox te vinden, maar misschien zijn andere forumleden die ervaring hebben met het instellen van een Experiabox genegen je te helpen.

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 16 May 2019, 19:21:28 »
Hier een uuuuuitgebreid verhaal over de experiabox :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609
(ik weet er niets van, behalve dat je er niets mee kan/mag)
« Last Edit: 03 Jul 2019, 21:46:30 by cheapK »