Author Topic: Hulp gezocht grandstream apart sip account - instellingen juist?  (Read 5176 times)

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Hai,

Ik heb een vraag. Wij gebruiken cheapconnect al jaren voor onze zakelijke telefonie en allemaal prima ingesteld en geen problemen. 1 gebruiker per locatie, geen centrale verder. In onze vakantie hebben we een 3e gebruiker (aparte sip) en daar ontstaan de problemen. Ik dacht dat alles goed stond, maar in eerste instantie bleef de telefoon overgaan met rare nummers. Later werkte het wel, maar kort daarna bleek het account gehackt.
Mijn kennis is niet technisch genoeg om te zien waar het mis gaat. Ik heb al veel mensen bevraagd, maar dat heeft niets opgeleverd.

Mijn vraag is om naar de screenshots kijken en te bekijken of er iets is wat niet klopt.
http://www.wizzka.nl/Grandstream.pdf

Alvast bedankt
Mvg
Corina

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Beste Corina,

Ik wil je met alle plezier helpen, maar ik open geen onbekende pdf bestanden.
Je kunt de screenshots ook hier op het forum plaatsen.

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Hallo,

Fijn dat je wilt helpen... ik heb inmiddels de pdf ontleed en allemaal jpg, maar die zijn kennelijk ook nog te groot om te plaatsen....
Dus het loopt niet zo soepel  :-\

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Wat je in ieder geval even kunt controleren is of de onderstaande instellingen op "Yes" staan.
- Validate Incoming SIP Message
- Check SIP User ID for incoming INVITE
- Allow Incoming SIP Messages from SIP Proxy Only

- Telnet Server op "No"

Vergeet ook niet om een sterk wachtwoord bij zowel "Admin Password" als "End User Password" in te vullen.

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Hopelijk lukt het op deze weg  ::)

http://www.wizzka.nl/grandstream.htm

Bedankt alvast

hmmmm niet super leesbaar....
« Last Edit: 11 May 2019, 08:41:51 by Corina »

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Na 5 brillen opgezet te hebben....  ;)

Hier mijn aanbevelingen van boven naar beneden of van links naar rechts:

-Status-
Upgrade* de firmware naar 1.0.0.33. De huidige is van 27-aug-2013
http://www.grandstream.com/sites/default/files/Resources/Release_Note_DP715_1.0.0.33.pdf
http://www.grandstream.com/sites/default/files/Resources/Release_DP715_1.0.0.33.zip

-Basic Settings-
End User Password: <sterk wachtwoord maken>
Web Port: 8080
Telnet Server: No

-Adv Settings-
Admin Password: <sterk wachtwoord maken>
STUN Server: stun.sipgate.net
*Firmware Server Path: firmware.grandstream.com
Config Server Path: leeg maken
Herstart de DP715 en controleer of de firmware upgrade uitgevoerd wordt ander handmatig de upgrade naar 1.0.0.33 uitvoeren.
Disable Direct IP Call: Yes
NTP Server: pool.ntp.org

-Profile1-
NAT Traversal: STUN
Outgoing Call without Registration: No
Local SIP port: mag 5060 blijven
Validate Incoming SIP Message: Yes
Check SIP User ID for incoming INVITE: Yes
Allow Incoming SIP Messages from SIP Proxy Only: Yes
Dial Plan: { xx+ }
Preferred Vocoder: in de volgorde PCMA, PCMU, G729, rest is onbelangrijk

-Profile2-
Profile Active: No

-Handsets-
geen bijzonderheden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Laat even horen of het gelukt is.
Succes.

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
5 brillen? wow haast een telescoop...

het werkt en het werkt niet.... die lijn doet het, maar daardoor doet mijn lijn het niet meer, maar dat is een gigaset N510 IP pro met gigaset sl750h pro.Kan niet meer registreren bij provider  :-[

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Eureka!!!!!

Opgelost! Beide lijnen werken!
(nu nr 3 nog, maar dat zal wel goedkomen...)

Heel erg bedankt!!!!!