Author Topic: Kan niet meer naar Belgie bellen.  (Read 6126 times)

JvR

• Gebruiker
    • View Profile
Kan niet meer naar Belgie bellen.
« on: 17 Apr 2019, 12:46:00 »
Het lukt mij niet meer om Belgische nummers te bellen. Niet via de Fritzbox maar ook niet met mijn smartphone en het progje MizuDroid. Op mijn smartphone krijg ik dan de mededeling 'remote is disconnect' en dat voor elk willekeurig nummer dat ik bel in België. Ze zullen vast niet allemaal de haak eraf hebben liggen.
Met een telefoontoestel rechtstreeks op de Fritzbox, zonder centrale dus, krijg ik ook geen verbinding maar bezettoon. Heeft iemand hier ook problemen mee of zit bij mij. Ik kan overigens wel elk Nederlands nummer bellen dat geeft geen probleem.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Kan niet meer naar Belgie bellen.
« Reply #1 on: 22 Apr 2019, 17:19:34 »
Misschien een open deur, maar begin je het nummer met 0032 en heb je voldoende beltegoed?

JvR

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 25 Apr 2019, 20:23:29 »
Misschien een open deur, maar begin je het nummer met 0032 en heb je voldoende beltegoed?
Uiteraard kies en koos ik 0032 alvorens ik de rest van het nummer kies voor België.
Het heeft tot een maand geleden altijd goed gewerkt. Beltegoed is meer dan voldoende. Ik kan ook gewoon Nederlandse nummers kiezen zowel vaste als mobiel nummers zonder probleem.
Ik heb contact gezocht met CC maar daar kom ik niet verder mee, men heeft het over codecs maar dat kan ik moeilijk plaatsen. Ook gepost in het Tweakers forum en daar komen we er ook niet uit. Voor de problemen kon ik met mijn smartphone met de app 'MizuDroid' ook moeiteloos met België bellen. MizuDroid heeft alle mogelijke codecs aan boord om het gesprek tot stand te brengen, nu werkt dat ook niet meer. Wel Nederlandse nummers.
Het frappante nu is dat ik via de PC met de applicatie Zoiper5 wel Belgische nummers kan bellen met mijn CC account. Dat is toch wel vreemd nietwaar? Naar mijn idee staat er bij CC iets niet goed in de instellingen en zijn buitenlandse nummers voor mijn account geblokkeerd. Ik heb nu alle hardware incluis router en glasvezelmodem omgeruild door een ander exemplaar zonder resultaat.
Op het moment zit ik op een dood spoor en lijkt het niet op te lossen. Voor mij wordt het dan helaas einde CC als ik het niet kan gebruiken. Wel jammer eigenlijk maar soms wil de techniek niet of zie ik wat over het hoofd. Als iemand nog iets weet dan hoor ik het graag, alvast bedankt.

LinuxArie

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 27 Apr 2019, 19:44:42 »
Het frappante nu is dat ik via de PC met de applicatie Zoiper5 wel Belgische nummers kan bellen met mijn CC account. Dat is toch wel vreemd nietwaar? Naar mijn idee staat er bij CC iets niet goed in de instellingen en zijn buitenlandse nummers voor mijn account geblokkeerd.
Als je met Zoiper wel naar BE nummers kan bellen met je cc account vermoed ik dat buitenlandse nummers niet geblokkeerd zijn. Ik denk dat het toch in Mizudroid zit, probeer het eens met een andere app, bv Linphone, Csipsimple of de zoiper app
Grandstream HT802, Panasonic KX-TG6862
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy

JvR

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 29 Apr 2019, 20:07:35 »
Het frappante nu is dat ik via de PC met de applicatie Zoiper5 wel Belgische nummers kan bellen met mijn CC account. Dat is toch wel vreemd nietwaar? Naar mijn idee staat er bij CC iets niet goed in de instellingen en zijn buitenlandse nummers voor mijn account geblokkeerd.
Als je met Zoiper wel naar BE nummers kan bellen met je cc account vermoed ik dat buitenlandse nummers niet geblokkeerd zijn. Ik denk dat het toch in Mizudroid zit, probeer het eens met een andere app, bv Linphone, Csipsimple of de zoiper app
Bedankt voor uw reactie.
Linphone geprobeerd te installeren maar daar kwam ik even niet uit.
Csipsimple is een betaal app dacht ik, daar wacht ik even mee bij dit uitproberen
Zoiper app werkte wel meteen en daar kon ik meteen weer naar België bellen zonder probleem.
Maar ik kreeg er een ander probleem bij. Uitbellen gaat wel maar gebeld worden met mijn VOIP nummer lukte niet meer. Ik zag op de app wel dat ik gemiste gesprekken had maar het sip account via de Fritzbox werkte niet meer voor inkomende VOIP gesprekken. Ik heb toen mijn Zoiper app op mijn PC verwijderd om conflict te voorkomen maar dat hielp ook niet. Na het verwijderen van de Zoiper app op de smartphone lukte het weer wel, het inkomende VOIP nummer werkt weer via het sip account op de Fritzbox. Maar nog steeds geen gesprekken mogelijk via de Fritzbox naar Belgie.
Nou zou het al een stuk beter zijn wanneer ik via de smartphone uit zou kunnen bellen naar Belgie. Op zich prima maar binnenkomende calls hoor of zie ik nu niet. En dat zou in de toekomst ook nodig zijn wanneer ik nu mijn vaste KPN nummer zou willen porteren naar een CC account.

LinuxArie

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 30 Apr 2019, 20:04:29 »
Linphone Android is simpel. In het begin scherm kiezen voor "use sip account
gebruikers naam : je cheapconnect nummer
wachtwoord : je cheapconnect wachtwoord
domain : sip.cheapconnect.net

CSipSimple is een gratis app, wordt helaas al een paar jaar niet meer bijgewerkt maar werkt nog steeds goed.

Ik heb een ExperiaBox V8, als je wilt kan ik wel screenshots maken van mijn Cheapconnect instellingen.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy

JvR

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 02 May 2019, 19:42:01 »
LinuxArie wederom bedankt.
Linphone heb ik getracht te installeren met de aanwijzingen van U.
Ik had nog een keuze bij het beginscherm voor transport die heb ik op TLS laten staan weet niet of dat goed is.
Resultaat bij login is I/O error en rood bolletje boven in met Registration failed. Geen aanmelding bij de sip server van CC dus en bellen niet mogelijk.
Bij mij werkt die app helaas niet en mogelijk is er nog een instelling die aangepast moet worden.

Het zou fijn om screenshots van uw instellingen van de Experiabox V8 te vergelijken met die van mij in mijn Fritzbox. Kijken of dat nog wat oplevert.
Mogelijk later dit jaar zal het glasvezelmodem wel vervangen worden door een Experiabox V10. Misschien gaat dat werken met dezelfde instellingen als voor de Experiabox 8 maar dat moeten we gaan afwachten. eerst maar eens deze problemen zien te tackelen met de Belgische nummers en de Linphone app.
Misschien heeft U of iemand anders nog goed raad?
Alvast bedankt voor de moeite.

LinuxArie

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 02 May 2019, 21:24:51 »
Linphone en MizuDroid staan bij mij op UDP

Geen idee of je bij KPN zit, maar het schijnt dat KPN externe sip accounts geblokkeerd heeft op de V10

« Last Edit: 02 May 2019, 21:27:21 by LinuxArie »

JvR

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 03 May 2019, 17:24:15 »
Linphone en MizuDroid staan bij mij op UDP
Met uw aanwijzingen op UDP gezet en slaagt de registration wel.
Echter kan nu ook weer alle Nederlandse nummers bellen maar net als bij de vaste telefoon en Mizudroid ook met deze app onmogelijk om Belgische nummers te bellen.
Na het kiezen van het nummer krijg ik de fout melding  "Unknown error-incompatible, check codecs or security settings"
Ik ben bij de instellingen van Linphone gaan kijken en daar staat bij audio codecs aangevinkt: opus, speex 16000, speex 8000, PCMU,PCMA,G 722, G 729.
Niet aangevinkt staan GSM, iLBC, iSAC, speex 32000, L16 44100 en L 16 44100. Ik weet niet of het zinvol is om die alsnog aan te vinken.

Verder nog gekeken naar de instellingen in mijn Fritzbox sip account en met uw instellingen vergeleken en uw sip instellingen en daar weinig vreemds gezien. Dat kan haast ook niet anders, immers het heeft altijd goed gewerkt en zonder dat ik zelf instellingen in de Fritzbox router had veranderd is de fout ontstaan.

Geen idee of je bij KPN zit, maar het schijnt dat KPN externe sip accounts geblokkeerd heeft op de V10

Ik zit nu niet bij KPN maar dat wordt het wel want Telfort wordt KPN en dan komt er een V10 helaas. Dan moeten we weer op zoek naar aanpassingen voor de Fritzbox. Er wordt daar al veel over geschreven op diverse forums. Misschien is daar een oplossing te vinden voor dat nieuwe probleem.
Maar eerst dit proberen op te lossen als dat mogelijk is en de oplossing te vinden als die er al is.
Weer bedankt voor het meedenken.

wurtel

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 10 Jul 2019, 13:46:54 »
Ik had eens zoiets, en toen bleek ik een nieuw SIP wachtwoord via de webinterface te moeten instellen. Daarna lukte het weer internationaal te bellen.