Author Topic: inkomende oproep : geen geluid  (Read 6408 times)

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
inkomende oproep : geen geluid
« on: 20 Nov 2018, 16:29:10 »
beste CC'ers

Alles werkt perfect, maar . . .
Nou ja nagenoeg perfect dus, het valt me de laatste tijd op (weken ?) dat er regelmatig oproepen zijn zonder geluid (inkomend, wat de andere kant hoort weet ik niet).
De moderne mensch is er al aan gewend geraakt dat de verbindingen niet meer allemaal perfect zijn heden ten dage dus "neerleggen" en nog een keer bellen en dan is het meestal wel goed, meestal, een keer wou het echt niet lukken, na een aantal pogingen wel uiteindelijk.
Navraag bij een andere CC gebruiker bevestigde deze ervaring.

Dus, wie heeft er ook last van, geef een reactie ayb.

CC: bij deze weten jullie er van.

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Re: inkomende oproep : geen geluid
« Reply #1 on: 26 Feb 2019, 17:03:33 »
Het leek een tijd goed te gaan maar de laatste dagen is het weer bal . . .
En zo ook bij verschillende mensen in mijn omgeving die ik heb "aangestoken" met bellen via CC.
En die bellen mij dan weer : "zeg over die bel club van jou !"
Ja, euh, ik weet van niets, ik heb er ook last van . . . .
AVM, de maker van fritzbox kan niets vinden in de log bestanden, CC zegt hetzelfde.
Dus, kastje-muur.

Vriendelijk verzoek aan meelezers, meld het hier als je er ook last van hebt, BVD !

En dan hoop ik dat CC dit gaat onderzoeken, want het is wel vervelend op deze manier.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 27 Feb 2019, 19:29:33 »
Is dat Fritz ding een router of zit die achter een router.
Zit die achter een router stel ik voor om in de router de RTP poorten te forwarden en te controleren of SIP ALG feature uitgeschakeld is.

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 03 Mar 2019, 12:36:18 »
Dank Ozzy voor bericht,

Het fritz ding zit hier nu rechtstreeks op een glasvezelkast, maar voorheen (ander type) op een DSL lijn, en ook nog een tijd als 2e kast achter een fritz-dsl, en bij anderen zit het weer anders, achter een ziggo modem, een ook caiway op glas
Allemaal hetzelfde verschijnsel, af en toe, heel wisselend, geen peil op te trekken.
De enige overeenkomst is, allemaal via CC en allemaal fritz-boxen.(want die ken ik nu eenmaal en doen het bijna perfect)
Ik heb ook niet-CC inkomende nummers op die fritzbox en daar bij heb ik het nog niet gemerkt . . .
Dus ? Wie het weet mag het zeggen.
Ik vermoed dat je het "fritz-ding" zelf niet kent  :-)
Valt daar in nog iets in te stellen op dit gebied ?
BVD,

En, verzoek aan een ieder die ook soms niets hoort als er gebeld wordt, meld het hier ayb.
BVD

rinus@ziggo.nl

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 03 Mar 2019, 13:49:19 »
Bij mij thuis is de situatie: Frtixbox achter het Ziggo-modem. Hier hangen rechtstreeks 4 Fritz-fon Dect telefoons aan.

Bij mijn zus is de situatie: Ziggo-modem, daarachter een Sitecom wireless router en daarachter een wat ouder type Fritzbox. Daar hangen 3 anologe telefoons aan.

Ook bij mij en mijn zus werkt het bijna altijd perfect. Maar soms komt er wel verbinding maar geen audio. Geen audio gebeurt soms aan het begin van zowel inkomend als uitgaand telefoonverkeer en soms zomaar halverwege het gesprek. Geen idee waarom.

Wie weet de oplossing?
« Last Edit: 03 Mar 2019, 17:47:48 by rinus@ziggo.nl »

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 07 Mar 2019, 10:46:11 »
Zojuist weer 2 oproepen achter elkaar zonder geluid.

Zie schermafdruk.
Hoe uit te vinden waar dit aan ligt ?

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 07 Mar 2019, 15:46:20 »
Zo te lezen doen de problemen zich alleen voor met zo'n Fritz-ding.
Test het eens met een echt, sorry, ander VoIP toestel, b.v. Yealink of Snom en hou niet vast aan je huidige configuratie.

cdgmol

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 31 Jul 2019, 22:32:33 »
Gaat het probleem over het belgeluid of over het stemgeluid?

Ik heb namelijk een ernstig probleem met het laatste en alleen bij inkomende oproepen. En bij mij zit de oorzaak niet in de FRITZ!Box.

Zie mijn bericht dat ik vandaag om 13:41 heb geplaatst in "mijn" topic 'Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)'.