Author Topic: Bria softphone app icm iPhone en SIP account  (Read 3771 times)

tomvandermaden

• Gebruiker
    • View Profile
Bria softphone app icm iPhone en SIP account
« on: 16 Aug 2017, 14:29:06 »
Ik ben op zoek naar ervaringen van iPhone (iOS) gebruikers, wie de Bria softphone app gebruiken i.c.m. een SIP account bij cheapconnect.

Het probleem bij iPhone is namelijk dat de softphone apps in werkelijkheid niet actief blijven, de verbinding wegvalt, en inkomende gesprekken de app/iPhone niet activeren.
De (apple) Push notification blijkt echt onmisbaar.

Nu heeft Bria de iPhone edition, waar een Push notification de app/iPhone zou activeren.
Mogelijk werkt dit niet met elke SIP server.

Mijn vraag is of er ervaringen zijn met de Bria app op iPhone, via de SIP server van cheapconnect??

De Zoiper en Media5-fone app werken wel i.c.m. aanmelding van een cheapconnect SIP account, maar enkel als de app actief is of de iPhone ontgrendeld is. Kort nadat de iPhone vergrendeld wordt, valt de verbinding offline.
De UDP transport methode (encryption) van cheapconnect is veelgebruikt en niets mis mee, behalve dat deze transportmethode de app/iPhone in vergrendelde stand niet activeert.
Ik ben dus op zoek naar een alternatief om met een SIP account (met bijbehorend telefoonnummer) en softphone app gebeld te kunnen worden, maar waarbij inkomende gesprekken ook betrouwbaar de app/iPhone activeren.

Wie heeft hier reeds ervaring mee?