Author Topic: Fritz!box 7390 en Ziggo heeft iemand dit werkend ?  (Read 35074 times)

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
Fritz!box 7390 en Ziggo heeft iemand dit werkend ?
« on: 11 Feb 2014, 23:10:09 »
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds een tijdje een ziggo verbinding.
We hebben ook de fritzbox in het netwerk hangen namelijk de 7390 en hebben hier de gegevens ingevoerd van cheapconnect.
We krijgen verbinding, het groene icoontje zien we ook en we kunnen bellen en gebeld worden,  nu is dit niet constant.

Aantal keer als we achter elkaar bellen krijgen we een toontje te horen (neem aan dat de fritzbox deze produceert) en als deze toon is horen we kort daarna de in gesprek  kiestoon.
In de fritzbox geeft hij meldingen als deze weer :

Code: [Select]
11.02.14 23:00:02 Internet telephony with 0203216548@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: (408)
We hebben ook al contact met het cheapconnect team alleen deze denken dat er iets aan onze verbinding ligt of iets dergelijks.
Ik heb ook geprobeerd de poort aan te passen van 5060 naar een ander port nummer wat ik hier op het forum gevonden had via een speciaal programmatje om de box in te komen.

De fritzbox staat ingesteld als bridge zodat hij het ip adres van eht ziggo ubee modem/router krijgt en weer door stuurt naar enkele andere aangesloten apparaten en verbonden wifi apparaten en het lokale netwerk lijkt ook prima te werken.
Voor de zekerheid heb ik het ip van de fritzbox in dit geval 192.168.1.26 toegevoegd in het ziggo modem  bij de DMZ , zodat als goed is hij open/vrij staat naar buiten in verbinding  qua open poorten bedoel ik.
Ook handmatig poort 5060 geforward en aan dat ip gekoppeld.

Alleen het lijkt er niet beter op te werken, heeft iemand hier een ziggo verbinding en een fritzbox er achter hangen met cheapconnect als VOIP provider ?
iig bedankt

Vincent

retep

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Fritz!box 7390 en Ziggo heeft iemand dit werkend ?
« Reply #1 on: 12 Feb 2014, 08:31:40 »
ik heb geen Ziggo maar het valt me op dat er achter het telefoon nummer @sip.cheapcnnect.nl  staat. dat hoort er volgens mij niet achter te staan.

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 12 Feb 2014, 11:27:20 »
Dit zijn de settings.

En dat @sip.cheapconnect.com is waarschijnlijk omdat ik het account zo heb genoemd.
Maar als iemand de juiste settings weet , erg graag hoor of zie ik die dan.

EDIT:  ik kreeg net een email van fritzbox en deze schrijft het volgende:
Die foutmeldingen die U van Uw provider ontvangt, geven aan, dat U Provider
niet te bereiken is.

« Last Edit: 12 Feb 2014, 13:58:25 by vincent »

landfiets

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 12 Feb 2014, 17:41:28 »
Misschien kan je proberen bij proxy ook sip.cheapconnect.net in te vullen en ook een stunserver adres bijv. stun.voipbuster.com
Mocht dit niet helpen dan lijkt het er op dat de NAT niet lekker werkt in de huidige opstelling. Je moet eigenlijk de Fritzbox nooit helemaal opengooien voor poorten met het oog op hacken. Sta anders het IP adres van cheapconnect toe dat die als enige wel in de fritzbox mag komen.
XS4ALL VDSL | Gigaset N510 IP PRO | Cheapconnect - 12 Voip - Sipgate | Askozia & Elastix |

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 12 Feb 2014, 20:16:50 »
Bedankt voor de tip
Ik heb dit al geprobeerd om adressen bij stun in te vullen maar dan wil die gelijk niet meer verbinden.

Ik heb tijdelijk de Fritzbox in de DMZ zone toegevoegd zodat ik er zeker van ben dat alles open staat in/uit gaande dat dit niet het probleem kan zijn.
Dacht ook dat DMZ daar onder andere voor gebruikt werd om te testen.
Heb vanmiddag nog wat geprobeerd , ook weer gerommeld met verschillende firmware maar het mocht niet baten want ik kreeg telkens de 503 error vanmiddag toen ik probeerde te bellen.

Ik ga wel even proberen hem op onze oude internet lijn te hangen kijken wat of het resultaat daar is,
we hebben namelijk nog dsl ook hier tot volgende maand van online.
Toch baal ik er wel van dat het niet werkt, lijkt bijna alsof niks hier in 1 keer goed mag of kan gaan.
« Last Edit: 12 Feb 2014, 20:20:11 by vincent »

landfiets

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 12 Feb 2014, 21:23:30 »
Ik heb zelf destijds mijn fritzbox weggedaan omdat ik ook wisselende verbindingen had ook met andere providers.
Heb nog steeds VDSL maar nu met een draytek router waar ik alles goed kon instellen en firewall gedeeltelijk kan openzetten alleen voor diegene die ik wil.

Wie weet is een andere ding als de fritzbox toch handiger. Ook al zweren sommigen bij een fritzbox. Ik hoef het ook niet meer.
Ik werk nu al jaren met Askozia telefoon centrale (heeft ook een gratis variant) die je als virtuele machine op een pc laat draaien of fysiek op een minipc.
XS4ALL VDSL | Gigaset N510 IP PRO | Cheapconnect - 12 Voip - Sipgate | Askozia & Elastix |

retep

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 12 Feb 2014, 23:26:22 »

En dat @sip.cheapconnect.com is waarschijnlijk omdat ik het account zo heb genoemd.
Maar als iemand de juiste settings weet , erg graag hoor of zie ik die dan.

hmm, wat krijg je in het log te zien als je (bijvoorbeeld) naar je mobiel belt en dan niet opnemen maar ophangen.

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 13 Feb 2014, 00:49:46 »
ik zie van de geslaagde pogingen niks alleen van de mislukte.

13.02.14   00:41:08   Internet telephony with 064#######@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: (503)
Dit is wat ik zojuist weer kreeg.

Hang ik op en bel ik gelijk daar na nog een keer, dan geeft die de ene keer de melding.
De andere keer gaat het goed en belt hij dat nummer tot een aantal keer daar na.
En ineens komt die melding weer opzetten de 408 of 503

retep

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 13 Feb 2014, 19:03:35 »
vreemd want ik krijg

nternet telephony with 06######## via sip.cheapconnect.net failed. Reason for error: Request Terminated (487)

als ik ophang voordat de andere kant opneemt, dus zonder @sip.cheapconnect.net. waar ik naar toe wil is dat het bet lijkt of de fritzbox dus af en toe achter het nummer @sip.cheapconnect.net zet. dat "nummer" bestaat natuurlijk niet, en hoe het kan weet ik ook niet. maar misschien brengt het je in de goede richting.

landfiets

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 13 Feb 2014, 21:26:42 »
dat hij achter de @ sip.cheapconnect.net zet is normaal omdat je immers via die provider uitbelt. nix geks aan.
daar moet je het vooral niet zoeken.

asterisk doet dat ook op die manier. als je belt bel je een nummer via (@) cheapconnect dus zie je dat op die manier.

klik ook eens aan:  use own telphone number for registration
« Last Edit: 13 Feb 2014, 21:31:15 by landfiets »

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 14 Feb 2014, 15:09:56 »
Bedankt weer voor de tips,

de use number for registation dat werkt niet.
Dan verbind die niet meer met de server.

Heb allemaal settings geprobeerd maar niks lijkt te werken.
Met een VOIP server is het dan ook mogelijk om je oude telefoons te gebruiken ?  (pots)

We hebben namelijk DECT ondersteunende telefoons die we nu op de fritzbox hebben aangemeld maar we hebben ook nog het oude DECT station hier zit een gewone telefoon lijn stekker aan natuurlijk.
Stel ik draai zo een server, kan je de oude telefoon dan via een modem kaart aansluiten o.i.d. ?
Kan namelijk een voip server draaien aangezien we ook een server aan hebben staan voor de cameras en domotica.
« Last Edit: 23 Feb 2014, 17:12:14 by vincent »

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 21 Feb 2014, 11:17:35 »
Helaas lijkt niks te helpen, maar we nemen het maar voor lief de keren dat hij geen verbinding wilt maken.
Erg vreemd toch wel dat wij er telkens last van hebben...
In ieder geval bedankt voor de tips/hulp.

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #12 on: 23 Feb 2014, 16:53:11 »
Op het moment is het een en al drama !!!

Van de 15 keer bellen werkt hij maar 2 keer.
Meldingen varieren van 408 / 503 
Ik dacht laat ik eens sip.cheapconnect etc  omzetten naar het ip , misschien werkt onze DNS wel niet juist maar dit maakte weinig uit
sterker nog hij ging slechter werken want er kwam een nieuwe foutmelding in het scherm.

484    VoIP status code: 0x484    The server received a request with a Request-URI that was incomplete.
Toch is de melding 503 de gene die bijna alleen maar omhoog komt en dan kan je meerdere malen het nummer opnieuw indrukken/herhalen om wel eens een verbinding te krijgen.

Wat kunnen we hier aan doen ?
Er moet toch iemand zijn die ook Ziggo heeft via een Ubee modem en het werkende heeft ?

Kan iemand mij vertellen welke poorten ik exact moet/mag openen  TCP en UDP ?

Edit: 
dit is wat ik geopend heb.

192.168.1.16   7078   7110   0.0.0.0   7078   7110   UDP   UDP fritzbox      
192.168.1.16   5060   5060   0.0.0.0   5060   5060   TCP   TCP fritzbox          
192.168.1.16   5060   5060   0.0.0.0   5060   5060   UDP   UDP fritzboxx   

« Last Edit: 23 Feb 2014, 17:59:51 by vincent »

Frank

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #13 on: 23 Feb 2014, 19:53:03 »
Wat kunnen we hier aan doen ?
Er moet toch iemand zijn die ook Ziggo heeft via een Ubee modem en het werkende heeft ?

Een Fitzbox met Cheapconnect (en andere VOIP providers) achter een Ziggo modem moet zeker kunnen werken. Ik gebruik het zelf ook en meerdere kennissen van mij ook.

Het beste en betrouwbaarste is om de Ziggo modem in bridge mode te laten zetten.
Dit kun je laten doen via de Ziggo helpdesk. De routerfunctie wordt dan uitgeschakeld en het Ziggo modem dient enkel als een modem.
De Fritzbox ontvangt dan direct het externe Ziggo IP adres en je bent er zeker van dat niks in de Ziggo modem de juiste werking beïnvloedt.
Het nadeel is wel: je kunt dan geen Ziggo WifiSpots gebruiken omdat de Ziggo Wifi wordt uitgeschakeld.

Mocht je dat niet willen, dan zou je de volgende handleiding van Ziggo nog eens kunnen volgen "router achter router":
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/stappenplannen/internet/router-achter-router
Dit komt neer op het instellen van een vast toegewezen IP adres voor de Fritzbox én het zetten van DMZ naar de Fritzbox.
Met DMZ zet je alle poorten open naar de Fritzbox en je hoeft dan geen poorten handmatig te forwarden.

Daarbij ben ik wel enkele problemen tegengekomen:
1. Het toegewezen IP adres vanuit de Ziggo modem werd vaak na een herstart niet meer toegekend. Wellicht is dit een bug.
Ik heb toen het vast IP adres in de Fritzbox ingesteld, in plaats van in de Ziggo modem.
2. Ziggo levert Cisco en Ubee modems. Bij Cisco heb ik de Fritzbox werkend gekregen maar bij Ubee kwam ik ook onverklaarbare problemen met VOIP tegen. Mogelijk zit het hem in de firewall settings van de Ziggo modem. Zelf heb ik  niet erg lang gezocht naar de oorzaak en de modem in bridge mode laten zetten, waarna het probleem was opgelost.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie, succes!
« Last Edit: 23 Feb 2014, 19:55:40 by Frank »
Ziggo 130/30 | Cisco EPC3928AD | Fritzbox 7490 | Cheapconnect, Freevoipdeal

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #14 on: 23 Feb 2014, 22:19:53 »
Hallo Frank,
hier heb ik zeer zeker wat aan.
Bedankt voor je bericht, ik heb je ook even een PM verzonden.

Vincent