Author Topic: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet  (Read 29871 times)

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« on: 23 Jul 2013, 16:57:30 »
Na mijn portering van Budget Phone naar cheapconnect heb ik het probleem dat na 20 seconden de verbinding wegvalt en het internet ook wegvalt.
Ik heb een Thomson modem, daarachter een Switch en daarachter de Siemens Gigaset staan.

Deze opstelling werkte prima met BudgetPhone, maar helaas bij cheapconnect niet meer. Wie kan mij helpen dit probleem op te losssen?

Jfrijling

  • Gebruiker
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #1 on: 23 Jul 2013, 18:22:49 »
Welke instellingen gebruik je voor VoIP? Kijk hiervoor in je router en/of Gigaset.
Ben je bij dezelfde internet provider gebleven?

Laat het maar weten...

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #2 on: 24 Jul 2013, 13:18:30 »
Mijn instellingen op de gigaset zijn:

Domein: sip.cheapconnect.net
Proxy-adres: sip.cheapconnect.net
Proxy-poort: 5060

registratieserver: sip.cheapconnect.net
poort registratie: 5060

ververstijd registratie: 300 sec

STUN: ja
Poort STUN: 3478
Stun-ververstijd: 240 sec
NAT-verversing: 20 sec

Uitgaande proxy: Automatisch
Adres uitgaand: leeg
Uitgaande proxy-poort: 5060

Geavanceerde instellingen:
Zendinstellingen: Automatisch
Gebruik R-toets: Ja
Gesprek doorverbinden door neerleggen: Nee
Doeladres aut bepalen: Nee
Doeladres afleiden uit: SIP-contactheader

Doorvebindbestemming: met aankondiging

Willekeurige poorten gebruiken: Nee
SIP-poort: 5060
RTP-poort: 5004 - 5020

Alvast bedankt voor de moeite.

Louis

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #3 on: 25 Jul 2013, 16:01:36 »
hallo,

probeer eens:

STUN / NAT-Traversal
Velden leeg laten
Ons telefonie-platform gebruikt een geavanceerde proxy-methode, die automatisch detecteert of uw apparatuur zich achter een NAT/Firewall bevindt. Hierdoor is het gebruik van STUN niet noodzakelijk en in een aantal gevallen zelfs ongewenst. Het kan de werking van uw eigen apparatuur verstoren. Dit komt omdat de UA zich dan het "buiten" adres van de firewall aanmeet. In de communicatie betekend dit dat de SIP-pakketten naar het adres van de Firewall verstuurd worden, zonder verdere adressering. De firewall zal deze pakketten dan niet doorlaten. Een firewall die NIET goed compatible is met SIP/VoIP zal poorten geopend moeten hebben om SIP-pakketten door te laten, zelfs al is de UA erachter prima in staat om een 'gat' in de firewall te prikken en open te houden.

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #4 on: 26 Jul 2013, 16:15:03 »
Ook het aan- of uitzetten van STUN geeft hetzelfde resultaat.

In mijn router heb ik port 5060 forwarded naar mijn Siemens Gigaset.

Dreetje

  • Gebruiker
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #5 on: 26 Jul 2013, 17:29:46 »
Probeer bij Willekeurige poorten eens de volgende settings:

Sip  49060
RTP 49004 - 49008

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #6 on: 26 Jul 2013, 18:06:01 »
Dat heb ik ingesteld bij de Geavanceerde Instellingen en ook dan na 20 sec wordt de verbinding verbroken. Moet ik dan ook iets bij de instellingen van de telefoonlijn wijzigen?

Op mijn toestel komt te IP-status code: 702

Ruud

  • Gebruiker
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #7 on: 26 Jul 2013, 21:53:59 »
Geef je Gigaset eens een fixed ip-adres en voer dit adres eens in je DMZ, voordeel is dat je dan ook niets hoeft te forwarden.

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #8 on: 26 Jul 2013, 23:24:51 »
Dat wil ik gaan doen. Iemand een goede beschrijving hoe je een DMZ in een Thomson modem aanmaakt? De Gigaset een vast IP-adres geven is geen probleem dat ga ik alvast doen.

Jfrijling

  • Gebruiker
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #9 on: 28 Jul 2013, 13:22:01 »
Welk Thomson modem?

Speedtouch 780WL?

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #10 on: 29 Jul 2013, 20:58:15 »
De Thomson TG784n. De Siemens Gigaset een vsat ip-adres geven is gelukt.

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #11 on: 30 Jul 2013, 14:15:11 »
Als ik probeer het Public addresstoe te kennen krijg ik de volgende melding:

After assigning the public ip address you have to

 (1) release the current private ip address of this device.  ==> toch niet statisch een ip-adres geven????
 (2) renew the ip address of this device in order to aquire the public ip address ==> wat wordt hier bedoeld???

Are you sure ?


OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #12 on: 30 Jul 2013, 21:11:16 »
@kathnic
In je initiële post zeg je “en het internet ook wegvalt”.
Je weet: Het ene is het gevolg van het andere. Geen internet > geen telefonie.
Ik denk dat je het probleem dan of in je router of in je internet aansluiting moet zoeken, niet in de Gigaset.

kathnic

  • Gebruiker
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #13 on: 30 Jul 2013, 23:12:51 »
Ik ben het helemaal eens dat ik het in mijn router moet zoeken. Maar wat moet ik dan aanpassen?

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet
« Reply #14 on: 31 Jul 2013, 14:28:44 »
Was het maar zo simpel als ergens een vinkje plaatsen en dan doet ie het weer…..
Als ik jou was zou ik alle recentelijk gemaakte wijzigingen terug zetten naar wat het was.
Als het modem de veroorzaker is en daadwerkelijk de verbinding verbreekt zijn alle gegeven oplossingen - hoe goed ook bedoeld - nutteloos omdat het modem de veroorzaker is. Blijkt ook wel; niets helpt.

- Heb je het modem al eens uit en aan gezet? Tussen uit en aan ongeveer 1 minuut wachten.
- Ben je van provider gewisseld of zijn er wijzigingen in je internet aansluiting gemaakt?
- Een totale reset van het modem (fabrieksinstellingen) wil ook nog wel een helpen. Let wel dat alle instellingen in het modem verloren gaan.