Goed, je kan nog drie dingen doen, daarna weet ik het ook niet meer.
1. Uitschakelen van SIP_ALG van de router
Log in de Thomson m.b.v. “telnet”, dus in de Command Prompt type: “telnet 192.168.1.254”
Type hierna je gebruikersnaam en eventuele wachtwoord (blank)
Eenmaal ingelogd type: “connection unbind application=SIP port=5060” en druk entertoets.
Type: “saveall”, druk entertoets, type: “exit” en druk entertoets om de telnet sessie te beëindigen.
2. In de Gigaset
De instellingen zoals je in je post weergegeven heb, maar dan met onderstaande wijzigingen
STUN: nee
NAT-verversing: 15 sec.
Uitgaande proxy: Automatisch
Adres uitgaand: sip.cheapconnect.net
Willekeurige poorten gebruiken: ja of
SIP-poort: 5062
3. Port Forwarding
In de Thomson een fort forwarding instellen naar de Gigaset van zowel de SIP poort 5062 als de RTP poorten 5004-5020.
Als het bovenstaande werkt kan je de Gigaset van vast lokaal IP-adres geven.