Ik had al een poosje problemen met het bellen naar het buitenland. Uiteraard steeds in het weekend, dus geen live chat ofzo.
Gisteren weer, en toen logde ik eens bij cheapconnect om te controleren of ik wel genoeg saldo had (moest eigenlijk wel). Daar viel mij ineens een melding op:
Het wachtwoord is te lang geleden gewijzigd voor de volgende SIP account(s):
...
Hierdoor is buitenland verbruik geblokkeerd voor bovenstaande account(s). Genereer op de accountpagina een nieuw wachtwoord.
WTF? Waarom krijg ik daarvan geen mailtje? Wel in februari een mailtje toen ik mijn nummer verlengd heb maar niks over dat ik wachtwoorden moet verversen (sinds ongeveer die verlenging werkte het ook niet meer).
Ik heb ook nooit ergens gelezen dat zoiets kan gebeuren. Is het dan niet slimmer om helemaal de toegang dicht te gooien? Dan ga ik tenminste eerder bij mijn gegevens kijken wat er aan de hand is. Of laat een bandje horen als je dan naar het buitenland bel, nu werd de verbinding direct verbroken en gaf m'n handset "VOIP status 500" aan.
Hierdoor heb dus een aantal keren uit nood maar met m'n mobiel gebeld (met de daarbij hoge kosten, terwijl ik juist hoopte met cheapconnect goedkoper uit te zijn).
Jammer, dit. Hopelijk bespaar ik wel anderen frustraties met dit bericht doordat ze weten dat dit probleem kan bestaan.
Overigens werkte "wachtwoord genereren" niet, ik denk dat het nieuwe wachtwoord veel te lang is voor m'n Gigaset A580IP. Toen ik een kortere van 8 tekens instelde ging het wel ineens goed.