Author Topic: ISDN naar Voip  (Read 14820 times)

WimK

• Gebruiker
    • View Profile
ISDN naar Voip
« on: 16 Nov 2015, 19:42:49 »
Ik heb momenteel een ISDN2 abonnement bij KPN, 2 lijnen en 4 nummers, dat op naam van mijn vrouw staat. Het hoofdnummer gebruiken we privé, 2 nummers gebruik ikzelf zakelijk en staan als zodanig ook vermeld in de telefoongids, 1 nummer gebruiken we niet.
Nu wil ik graag het privé-nummer onderbrengen bij Ziggo en de 2 zakelijke nummers (eventueel) bij jullie.
Omdat ik bang ben dat als ik tegelijkertijd het hoofdnummer naar Ziggo porteer en de andere 2 nummers naar jullie er iets mis gaat bij KPN waardoor ik straks nummers kwijt ben, heb ik het volgende bedacht en de vraag is of dit bij jullie mogelijk is:
Ik porteer de 3 nummers, naar jullie en porteer daarna meteen het privé-nummer door naar Ziggo. De 2 zakelijke nummers blijven dan bij jullie.
Daarbij moeten de 2 zakelijke nummers op de naam van de zaak komen te staan en het privé-nummer moet op naam van mijn vrouw blijven staan (zolang het bij jullie is), zodat Ziggo het ook goed kan overnemen (ik ben bang dat als het privé-nummer ook op naam van de zaak komt te staan, Ziggo het niet meer kan overnemen).
De zakelijke nummers moeten vermeld zijn bij detelefoongids.nl e.d.

Is dit mogelijk? En wat zijn de totale kosten (incl BTW) voor wat betreft eenmalige en maandelijkse kosten.

Groeten,

Wim

harry

• Gebruiker
    • View Profile
Re: ISDN naar Voip
« Reply #1 on: 17 Nov 2015, 08:41:00 »
Waarom porteer je niet alle 4 je nummers naar CheapConnect. Heb ik ook gedaan met mijn ISDN2 en nooit spijt van gehad. Porteren ging vlekkeloos, en waarschijnlijk goedkoper dan Ziggo. Plus, als je ooit bij Ziggo weggaat moet je weer porteren. Met CC kan je je telefoonnummers via elke internetaansluiting gebruiken.

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 17 Nov 2015, 09:55:44 »
Het splitsen van de nummers op eenzelfde ISDN aansluiting laat KPN niet toe.

WimK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 17 Nov 2015, 17:31:30 »
KPN staat het toe om 3 van de 4 nummers te porteren bij een ISDN met 2 lijnen en 4 nummers. Niet bij een 10- of 100-blok.

Als je 1 of meer nummers porteert vervalt de isdn. Het overgebleven nummer blijft nog 1 of 2 maanden gereserveerd om alsnog over te nemen.
1 van de nummers gebruik ik niet, daarom wil ik maar 3 nummers porteren.

Blijft mijn vraag.

goldenwonder38

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 17 Nov 2015, 19:08:33 »
Let goed op bij portering. Bij mij moest er 1 nummer naar Ziggo. Ander nummer ging naar CheapConnect. Cheapconnect voerde als eerste de portering uit. Maar daarbij verdwenen ook meteen alle andere 3 nummers van de ISDN. Ziggo had het omkijken. Het hele gebeuren weer omdraaien kon wel volgens KPN, maar duurde 20 werkdagen. Weg privenummer, weg doormelding met de PAC. Zorg dus dat je alles goed kortsluit alvorens over te stappen. Ik zou alle nummers naar Cheapconnect verhuizen en vandaar weer een portering naar ziggo

ruudm

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 17 Nov 2015, 22:35:41 »
Ik had dezelfde situatie (ISDN2, Ziggo, Cheapconnect), 2 lijnen en 5 nummers. Mijn advies: splits niet op, transporteer alles (alle nummers) naar 1 (VOIP) provider. Heb vertrouwen in het internet. Het prijsverschil met ISDN2 is enorm.

Volgens mij zijn de nummers bij CC allemaal los dus in theorie zou je dat ene nummer weer moeten kunnen verhuizen naar Ziggo. En volgens mij transporteer je alleen nummers en zijn namen niet van belang (denk ik). Kosten: per nummer EUR 8,95 per jaar. Nummerbehoud eenmalig EUR 5. Geen maandelijkse kosten dan behalve de belkosten (prepaid). Maar dat staat op de site zelf.

Ik neem aan dat je een 'normaal' all-1-one pakket bij Ziggo wilt afnemen. Ik wilde dat ook, met als reden dat ik wellicht meer zekerheid had (want o jee, als je internet toch eens wegvalt) en dacht 'gratis' te kunnen bellen voor een tientje per maand. Bij Ziggo krijg je een soort analoge telefoonlijn via je kabelmodem, het is geen VOIP/SIP protocol maar 'packetcable'. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel je privé belt..... maar reken het voor de lol eens uit - over een jaar en vergelijk de belkosten met VOIP. Mijn oude handsets (Siemens DECT) kon ik via een Fritz Box blijven gebruiken en nu staan alle lijnen gekoppeld aan CC. Ik had alles van tevoren technisch voorbereid, in de Fritz Box de nummers en codes geprogrammeerd en ben geen moment zonder telefoon geweest.

Ik ben benieuwd: waarom wil je naderhand naar Ziggo met 1 lijn?
« Last Edit: 17 Nov 2015, 22:47:44 by ruudm »

WimK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 18 Nov 2015, 08:05:29 »
Mijn vrouw belt dagelijks 15 minuten naar mobiel. Dat kost bij CC meer dan de 10,95 die ik hiervoor bij Ziggo moet betalen. Dat zijn de prive-belkosten dus.

Voor de zakelijke kosten is het een heel ander verhaal. Daar zijn voor de zakelijke markt geen fixed-prize tarieven.
Bovendien moet ik bij andere providers meer maandelijkse kosten betalen EN zijn de belminuten duurder. Daarom zou ik voor de zakelijke telefonie voor CC kunnen kiezen.

Maar ik wil wel nog graag reactie van CC op mijn eerste vraag of dit voor hen mogelijk is, want zij zijn degenen die het moeten uitvoeren als ik het aanvraag. Als zij hier niet aan willen meewerken houdt het op.

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 18 Nov 2015, 09:06:25 »
Het zal niet aan ons liggen, wij voeren de opdracht uit zoals u dat wilt. Echter hebben wij geen invloed op KPN of Ziggo.
In het voorbeeld van KPN: KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 18 Nov 2015, 09:12:46 »
Quote from: WimK
Mijn vrouw belt dagelijks 15 minuten naar mobiel. Dat kost bij CC meer dan de 10,95 die ik hiervoor bij Ziggo moet betalen.
Hanteert Ziggo geen Fair Use Policy?
Alleen voor niets gaat de zon op.

WimK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 18 Nov 2015, 18:18:44 »
Quote from: WimK
Mijn vrouw belt dagelijks 15 minuten naar mobiel. Dat kost bij CC meer dan de 10,95 die ik hiervoor bij Ziggo moet betalen.
Hanteert Ziggo geen Fair Use Policy?
Alleen voor niets gaat de zon op.
Fair use policy? Zeker. Net als alle providers, ook KPN waar we nu zitten.
Maar dat betekent niet dat we voor maximaal 10,95 per maand mogen bellen bij Ziggo als we daar onbeperkt bellen voor 10,95 hebben.

Het zal niet aan ons liggen, wij voeren de opdracht uit zoals u dat wilt. Echter hebben wij geen invloed op KPN of Ziggo.
In het voorbeeld van KPN: KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen.
Wat bedoelt u met "KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen."?
Kunnen jullie niet 2 (of zoals in mijn geval 3) nummers gelijktijdig van KPN overnemen?

ruudm

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 19 Nov 2015, 21:50:22 »
Volgens mij begrijpt CC de vraag verkeerd. Misschien lezen ze nog mee  ::)

WimK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 29 Nov 2015, 14:49:45 »
Volgens mij lezen ze niet meer mee. Toch jammer, ik had graag een degelijk antwoord gehad.

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #12 on: 29 Nov 2015, 14:53:01 »
Wellicht kunt u vraag nogmaals stellen?

WimK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #13 on: 01 Dec 2015, 21:35:50 »
Wat bedoelt u met "KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen."?
Kunnen jullie niet 2 (of zoals in mijn geval 3) nummers gelijktijdig van KPN overnemen?

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #14 on: 02 Dec 2015, 19:02:03 »
. . .
Nu wil ik graag het privé-nummer onderbrengen bij Ziggo en de 2 zakelijke nummers (eventueel) bij jullie.
. . .

dat wordt bedoeld met 2 porteringen op een ISDN
dus alles naar CC en dan evt weer verder
maar alles bij CC kan ook natuurlijk
alhoewel, qwa risicospreiding . . , maar ja, er zijn zoveel andere communicatie middelen  . . .

verder, ter info
CC stuurt bij doorschakelen naar een ander nummer (mobiel) het originele nummer mee, vind ik een voordeel
hoe het met de telefoongidsvermelding staat weet ik eigenlijk niet, er is een systeem voor, maar of dat (goed) werkt ondertussen weet ik niet