Author Topic: timeout (408) Bria tijdens registreren  (Read 34259 times)

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Re: timeout (408) Bria tijdens registreren
« Reply #15 on: 19 Sep 2013, 11:47:00 »
Om SIP ALG uit te schakelen zou je onderstaande procedure kunnen uitvoeren:

Windows:
Ga naar Start / Uitvoeren type cmd en klik dan op OK.

Type in het DOS-venster in:

telnet 10.0.0.138
Username: gebruikersnaam van het modem (standaard: Administrator)
Password: wachtwoord van het modem (standaard: leeg, dus geen wachtwoord)
Vervolgens kom je in het modem zelf. Type nu in:

connection unbind application SIP port = 5060
saveall
system reboot

Vergeet niet de eerder gemaakte poort verwijzingen uit de router te verwijderen.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #16 on: 21 Sep 2013, 00:34:34 »
Van alle wachtwoorden geprobeerd, melding invalid urername/ password, bij username "kpn"en leeg wachtwoord, kwam melding
"user kpn is disallowed to login from lan to telnet" lijkt erop dat verbinding van binnen uit ook dicht getimmerd is.
Ik heb nog geprobeerd met mn persoonlijke hotspot naar binnen te komen via telnet mijn.externe.internet.IP, melding kan geen verbinding maken.

Wanneer ik er wel in zou komen en unbind zou uitvoeren, denk ik dat mn kpn nummer dat nog in gebruik is (internet+bellen) niet meer zal
werken??

Ik ben nu bezig met Bria, uiteindelijk als het zou werken, ga ik toch een dect toestel gebruiken voor vast bellen, ivm levensduur batterijen (Via bv Sipura of fritzbox), maar ik vrees dat de poort problemen die ik nu met Bria heb, ook met  een vast toestel zal hebben.
Ik heb overigens net een kpn ZXV10 H220N binnen gekregen, zien of die meer instel mogelijkheden biedt.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #17 on: 21 Sep 2013, 10:41:52 »
Quote from: Marcel65
Van alle wachtwoorden geprobeerd, melding invalid urername/ password, bij username "kpn"en leeg wachtwoord, kwam melding
"user kpn is disallowed to login from lan to telnet" lijkt erop dat verbinding van binnen uit ook dicht getimmerd is.
In een eerdere post gaf je aan dat je wel heb kunnen inloggen, omdat je antwoordde dat je mijn voorgestelde instellingen in de router heb kunnen maken.

Wanneer ik er wel in zou komen en unbind zou uitvoeren, denk ik dat mn kpn nummer dat nog in gebruik is (internet+bellen) niet meer zal
werken??
Hier zou je weleens gelijk in kunnen hebben.

Ik ben nu bezig met Bria, uiteindelijk als het zou werken, ga ik toch een dect toestel gebruiken voor vast bellen, ivm levensduur batterijen (Via bv Sipura of fritzbox)
Waarom maak je dan geen gebruik van de SPA3102 of HT503, als je via VoIP wilt bellen?
Je behoud je KPN nummer (gebeld worden) en belt uit via CC of andere, misschien nog goedkopere, provider.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #18 on: 22 Sep 2013, 22:25:23 »
Bij invullen 192.168.1.254 in browser kom je in de web interface van de router zonder wachtwoord ,
om evt poorten te openen en aan apparaat koppelen,
via telnet kom ik echter niet ingelogt om een unbind uit te voeren.

Uiteindelijk wil ik wel een modem kopen om met vast toestel te bellen, voor ik tot aanschaf overga,
wil ik wel de zekerheid dat eea gaat werken.
Waarom zou ik met een modem (bv. SPA3102/HT503/Fritzbox) niet dezelfde problemen ondervinden als nu met Bria,
als de experia box de benodigde poorten voor voip onderbreekt via Bria, zal een ander modem toch ook deze problemen ondervinden?

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #19 on: 22 Sep 2013, 22:55:49 »
Bij invullen 192.168.1.254 in browser kom je in de web interface van de router zonder wachtwoord ,
om evt poorten te openen en aan apparaat koppelen,
via telnet kom ik echter niet ingelogt om een unbind uit te voeren.
Dan hebben ze het modem behoorlijk goed dicht gespijkerd en zal je wel naar een ander type om moeten kijken.

Uiteindelijk wil ik wel een modem kopen om met vast toestel te bellen, voor ik tot aanschaf overga,
wil ik wel de zekerheid dat eea gaat werken.
Daar kom je pas achter nadat je het aangeschaft hebt.

Waarom zou ik met een modem (bv. SPA3102/HT503/Fritzbox) niet dezelfde problemen ondervinden als nu met Bria,
Omdat je Internet+bellen heb, ga ik ervan uit dat je gebeld wordt via de “vaste” KPN aansluiting en je belt met VoIP.
Dan is een SPA3102/HT503 een goede keuze. Beide ATA’s bezitten 1x FXO en 1x FXS poort.

als de experia box de benodigde poorten voor voip onderbreekt via Bria, zal een ander modem toch ook deze problemen ondervinden
Nee, want in je begin post zeg je dat het op je werk (achter een Draytek) wel lukte om met de Bria contact te krijgen - buiten het 500 error probleem.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #20 on: 24 Sep 2013, 07:16:21 »
Nee, want in je begin post zeg je dat het op je werk (achter een Draytek) wel lukte om met de Bria contact te krijgen - buiten het 500 error probleem.

Thuis is de kpn experiabox het binnenkomend modem (het probleem), waarachter ik voip vandaan wil halen, op werk heb ik die situatie niet.

Omdat je Internet+bellen heb, ga ik ervan uit dat je gebeld wordt via de “vaste” KPN aansluiting en je belt met VoIP.
Ik had 2 nummers via I+B, waarvan nu 1 bij CC

Dan is een SPA3102/HT503 een goede keuze. Beide ATA’s bezitten 1x FXO en 1x FXS poort.

Ik wil mn nummer die nu nog bij kpn zit uiteindelijk ook porteren, dus is een ATA met 2 telefoonpoorten denk ik beter,
ik wil uiteindelijk met 2 nummers kunnen bellen, is SPA3102 ook verkrijgbaar voor 2 aansluitingen?

Dan hebben ze het modem behoorlijk goed dicht gespijkerd en zal je wel naar een ander type om moeten kijken.
Kan ik dan niet beter gelijk een complete router met bel mogelijkheden kopen zoals bv. Fritzbox 7390 o.i.d.?
Kan ik deze als binnenkomend modem gebruiken met voip en kpn modem tot portatie 2e nummer  erachter zetten?
(dit nummer wordt wel veel gebruikt en moet eigenlijk gewoon online blijven)

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #21 on: 24 Sep 2013, 13:04:10 »
Kan ik dan niet beter gelijk een complete router met bel mogelijkheden kopen zoals bv. Fritzbox 7390 o.i.d.?
Hierop kan ik niet antwoorden. Mijn ervaring met Fritzboxen zijn dusdanig slecht dat ik hier geen aanbeveling/advies over wil en kan geven.

Ik denk dat - zolang je KPN bellen heb - je een andere SIP poort moet gebruiken wil je met de Bria kunnen bellen en gebeld worden.

De SPA3102 heeft één poort (FXS) waaraan je een telefoontoestel kan koppelen.
De SPA heeft een SIP VoIP account waarmee je kan bellen en gebeld worden. Daarnaast heeft de SPA nog 4 SIP accounts (Gateways) waarmee je kunt bellen.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #22 on: 24 Sep 2013, 23:35:14 »
Daarnaast heeft de SPA nog 4 SIP accounts (Gateways) waarmee je kunt bellen.
Begrijp ik het goed dat meerdere gesprekken gelijktijdig mogelijk zijn?

Ik zie tot mn verbazing overigens dat mn Siemens gigaset C450IP ook voip mogelijkheden bezit.
(luidspreker werkt soms niet goed, maar hiermee kan ik diverse voip instellingen doen om te testen of voip mogelijk is.
Blauwe lamp brandt, dus internet verbinding correct.

Onder telefonie/ VOIP bevinden zich de volgende invoer velden in de C450 web browser:
Hieronder de instellingen, welke is niet correct?, ik krijg melding "SIP registratie is mislukt, ik krijg bij intoetsen nummer in bezet toon.
(geeft een mens moed ;))
Inlog gegevens: (bekend)
Domein:   (?, leeg gelaten)
Displaynaam: (?, leeg gelaten)   
Proxy-server adres: (sip.cheapconnect.net?)   
Proxy-server poort:   (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)
Registrar server: (?)   
Registrar server-poort:   (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)
Listen ports
SIP-poort:  (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)   
RTP-Port:   (stond op 5004, niet veranderd)
Gebruik willekeurige poorten: nee
STUN gebruiken: nee
NAT verversen: 20 sec
Outbound proxy-poort: (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)

Marcel

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #23 on: 25 Sep 2013, 03:34:02 »
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen dat nep Internet van KPN hebben met alle problemen die je bij die Koninklijke Prutsers Nederland kan verwachten. Ga toch naar een echte provider zoals Versatel/Tele2. Neem alleen Internet en porteer je KPN nummer naar CC.  Dat had ik vroeger ook zo en ik had nooit gezeik of problemen met geblokkeerde poorten. En wanneer ik in NL kwam, mijn Siemens Gigaset IP kastje op het router aansluiten en ik kan weer bellen en gebeld worden.  Laatste keer alleen mijn smartphone mee naar NL en zodra ik WiFi had was ik weer online maar dat was wel bij Tele2 klanten!

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #24 on: 25 Sep 2013, 12:33:04 »
Begrijp ik het goed dat meerdere gesprekken gelijktijdig mogelijk zijn?
Neen. Je kunt maar een gesprek tegelijk voeren. D.m.v. een dialplan heb je de mogelijkheid om via verschillende providers uit te bellen (lowest cost route)

De Siemens gigaset C450IP is een prima setje om met een PSTN/VoIP combinatie te bellen. Het ding heeft volgens mij 6 SIP accounts en je kunt er tot max. 3 gelijktijdige gesprekken mee voeren.
Omdat je thuis problemen heb lijkt mij het beste om het apparaat op een andere locatie te testen.
Als het dan werkt kan je hem thuis testen. Je weet dan in ieder geval zeker dat de instellingen correct gemaakt zijn.

ik krijg melding "SIP registratie is mislukt, ik krijg bij intoetsen nummer in bezet toon.
Zolang je foutmeldingen krijg heeft het geen zin verder te gaan met testen, dus ook de bezet toon duidt nergens op.
Vul bij Domein, Proxy-server, Registrar server en Outbound proxy “sip cheapconnect.net” in.
Proxy server-port, Registrar port en outbound port op 5060 zetten.
Dit moet voldoende zijn om het geheel aan de praat te krijgen.
Houdt er wel rekening mee dat het even kan duren eer je een positieve SIP registratie melding krijgt. Je moet wel een paar keer het scherm verversen.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #25 on: 26 Sep 2013, 20:00:23 »
Omdat je thuis problemen heb lijkt mij het beste om het apparaat op een andere locatie te testen.
Zo gedaan, en net als Bria op mn werk geen problemen, C450IP in het netwerk, wachten tot blauwe lamp continu brandt, en bellen maar,
dit werkt dus.
Mijn collega had nog een Zyxel P-2602HW-D1A modem staan, deze meegenomen om te zien of deze op kpn netwerk werkend te krijgen is en hiermee voip verbinding te krijgen is ipv experiabox.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #26 on: 26 Sep 2013, 20:13:07 »
Mijn collega had nog een Zyxel P-2602HW-D1A modem staan, deze meegenomen om te zien of deze op kpn netwerk werkend te krijgen is en hiermee voip verbinding te krijgen is ipv experiabox.
Heel veel succes en laat even weten wat het geworden is. :)

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #27 on: 27 Sep 2013, 00:15:05 »
Nou OzziMush, heeft ff geduurd maar ik kan  thuis via voip bellen :),
Via het zyxel modem lukt het uiteindelijk wel, na het uitzetten van sip-alg.
Bedankt voor je info ;)
Nu kan ik porteren van laatste kpn nr aanvragen, en compleet bellen via voip. (nog uitzoeken welke,
met dat nr. wordt gemiddeld wel tot 500min. per maand gebeld, en CC heeft geen onbeperkt bellen)

Hoop alleen dat portering geen probleem geeft bij kpn, heb ergens gelezen in een forum dat
kpn ook internet afgesloten had, na opzegging beldienst, deze wil ik toch wel bij kpn laten.
(Marcel, bij ons ligt alleen kpn netwerk, en dan ben je volgens mij bij kpn toch nog het best af, ivm. vast ip, nieuwsgroepen, snelheid)

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #28 on: 27 Sep 2013, 12:44:17 »
Nou OzziMush, heeft ff geduurd maar ik kan  thuis via voip bellen
Wat een beetje doorzetten al niet kan brengen.
Goed te lezen dat het (eindelijk) werkt. :)

Nu kan ik porteren van laatste kpn nr aanvragen, en compleet bellen via voip. (nog uitzoeken welke,
met dat nr. wordt gemiddeld wel tot 500min. per maand gebeld, en CC heeft geen onbeperkt bellen)
Verklaar je nader. Met CC kan je toch onbeperkt bellen? ???

Hoop alleen dat portering geen probleem geeft bij kpn, heb ergens gelezen in een forum dat
kpn ook internet afgesloten had, na opzegging beldienst, deze wil ik toch wel bij kpn laten.
Dit is een kwestie van even van te voren te informeren. ;)

ben je volgens mij bij kpn toch nog het best af, ivm. vast ip, nieuwsgroepen, snelheid
Het enige voordeel van een VDSL/ADSL aansluiting is dat je een vast IP-adres heb, maar als een “gewone” gebruiker heb je dit niet nodig. Of je moet een server thuis hebben draaien.
Nieuwsgroepen en/of snelheid hebben hier niets mee te maken.
Ik maak gebruik van een Usenet Server die een retention van 1868 dagen heeft, maar wat moet je met die oude meuk.
Snelheid is altijd beroerd bij ADSL / VDSL
Ik zit zelf bij Ziggo, internet 150 / 15Mbit is pas een mooie snelheid.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #29 on: 27 Sep 2013, 21:13:13 »
Verklaar je nader. Met CC kan je toch onbeperkt bellen?
Met onbeperkt bedoel ik voor een vast maandbedrag onbeperkt bellen.
Als ik bij tarieven CC kijk, betaal ik €0.023 naar vast en €0.05 naar mobiel, bij 500 belminuten betaal je dan gem. rond de €15,00 per maand aan belkosten, afh. van belminuten.

Ik zit zelf bij Ziggo, internet 150 / 15Mbit is pas een mooie snelheid.
Ik woon in buitengebied, we hebben hier stroom, water gas, riolering, ... een telefoonleiding van de kpn, 6km van de centrale :'(
snelheid 3,6/0,5Mbit, bij postcodesheck (enkele) overig mogelijke providers kom ik op max 3Mbit downl.
wat moet je met die oude meuk.
Voorlopig kan ik niet veel anders, misschien dat 4G in de toekomst nog een keer mogelijk wordt voor vaste aansluitingen.