Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Algemeen forum / Re: Beveiliging
« Last post by PWM on 05 Jan 2022, 01:16:40 »
TLS op SIP staat al tijdje op de agenda, als je wilt kan ik je in de beta-groep van gebruikers zetten voor het testen daarvan.
Is hier al nieuws over? En is het nog mogelijk om in de betagroep terecht te komen?
42
Technisch forum / Re: TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« Last post by PWM on 05 Jan 2022, 01:14:49 »
Lichte schop. Dit zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. De verbinding naar dit forum is wel versleuteld maar telefoongesprekken niet?

De oplossing die ik nu gebruik is het verkeer versleuteld via een Asterisk PBX laten lopen die aan een "vertrouwde" internetverbinding hangt.
43
Technisch forum / Re: IPv6 voor SIP
« Last post by PWM on 05 Jan 2022, 01:08:19 »
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Zal een boel gedoe schelen met timeouts door NAT en brakke ALG's. Ook kan het wat load schelen voor Cheapconnect omdat je niet steeds keepalive pakketjes heen en weer hoeft te pingelen.

Dellmont bied sinds een tijdje IPv6 aan wat prima werkt.
44
Algemeen forum / Re: Instellingen CheapConnect
« Last post by OzzyMush on 29 Dec 2021, 14:36:56 »
Nergens last van.
45
Algemeen forum / Instellingen CheapConnect [opgelost]
« Last post by LinuxArie on 28 Dec 2021, 23:13:29 »
Zijn de instellingen van cheapconnect pas veranderd?
Mijn Grandstream HT802 krijgt nl geen verbinding meer
46
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by Willy656 on 24 Oct 2021, 20:33:22 »
Ik kan niet eens meer wachtwoord vergeten gebruiken er komt dan gewoon geen mailtje meer mij kant op en contact met CC levert helaas niets op  :( en hun bellen lukt ook niet  :(
47
Bedankt voor deze hulp!

Ik heb sinds een maand of 6 Cheapconnect en gebruik een Cisco ATA-192. Het werkte in eerste instantie out-of-the-box (op poort 5060) voor ruim 5 maanden, maar sinds een week of twee werkte het niet meer. Ik heb de poort aangepast op 6000 en nu doet hij het weer  :o

Hier even een screenshot bijgesloten als hulp voor degenen die hier ook tegen aanlopen met een ATA-192 (of ander cisco ATA)

Ik hoefde trouwens geen portforwarding te doen op mijn router.
48
Technisch forum / Re: "dit nummer is niet in gebruik"
« Last post by flok on 13 Sep 2021, 21:23:41 »
Ok.

Ondertussen loopt er weer een tcpdump om te zien wat er heen & weer gaat vooraf aan het "niet verbonden" gaan van de status in het dashboard.
49
Technisch forum / Re: "dit nummer is niet in gebruik"
« Last post by OzzyMush on 13 Sep 2021, 20:54:44 »
Het zou kunnen dat dit een connectie probleem tussen de twee carriers is.
De carrier van de beller kan op dat moment even geen verbinding maken met de carrier van de ontvanger.

Ik denk dat je het best contact met de CC helpdesk kan opnemen en hun het probleem voor te leggen, dan maak je meer kans om tot een oplossing te komen dan via het forum.
50
Technisch forum / "dit nummer is niet in gebruik"
« Last post by flok on 13 Sep 2021, 16:21:03 »
Hi,

Op mijn SIP-nummer (085-3012914) heb ik een voicemailbox. Mensen die bellen komen daar meteen in en kunnen een boodschap achterlaten.
Het gekke is echter dat dit niet altijd werk; regelmatig krijgt men een "dit nummer is niet in gebruik"-riedeltje.
Ik heb wat zitten tcpdumpen en zie wel elke 15 minuten een "REGISTER" voorbijkomen die wordt beantwoord met een "SIP/2.0 200 OK". Dus dat lijkt me ok. De host waarop de voicemailbox draait is nog gewoon bereikbaar (voor ping e.d.) maar er komt ook niets voorbij als ik dat nummer draai.
Wat zou er mis kunnen zijn?
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10