Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Zoiets? Pingen lijkt te lukken (192.168.10.3 is de N300A)? Met Wireshark lukt het me alleen om het verkeer te sniffen dat over de laptop verbindingen gaat.
Maarten
2
Hoi Maarten,

De N300A heeft geen mogelijkheid om het verkeer te loggen. Hiervoor zou je Wireshark moeten gebruiken.

De instellingen zien er goed uit.

Kan je poort 5080 pingen?
3
Thanks OzzyMush,
die Stun instellingen had ik nog niet gezet. Ik heb nu Voip 5080 geforward en RTP 10000-12000 en de Stun port 3478.
Er zijn nog wat instellingen in de N300A IP, zie screenshots. Registratie mislukt helaas nog.

Is er een logging mogelijkheid om te zien wat de reactie is van cheapconnect? Lijkt meteen al mis te gaan bij het contact zoeken?
Zag op andere posts ook nog NAT translate issues langskomen.

Hopelijk heb je nog een idee :-)
Maarten
4
Technisch forum / Re: 0182x - oproep, geen 0
« Last post by cheapK on 17 Feb 2019, 17:23:55 »
Mijn fritz boxen laten zich hier niet door foppen, als de eerste 0 er niet is komt wel de juiste naam naar voren, op de handset en in de bellijst.
5
Technisch forum / Re: Inkomende gesprek - geen ringtoon
« Last post by cheapK on 17 Feb 2019, 17:21:40 »
Wat is je SIP-VOIP apparaat ?
Kun je daar iets in zien ?
Is er perongelijk een "call diversion" actief ?
Of een stille beltoon, kan ook in het toestel zijn, laat een van die nummer bellen en neem wel op.
Maar het gaat om meerdere nummers, da's wel vreemd ja.
6
Technisch forum / Re: Inkomende gesprek - geen ringtoon
« Last post by OzzyMush on 16 Feb 2019, 14:08:10 »
Hoi,

Gebeurd dit altijd als je moeder je belt of ook als anderen je proberen te bellen?
Zijn er in de afgelopen periode wijzigingen geweest?

Wat je kunt proberen is:
- herstart je router door even de stroom er af te halen en wacht totdat die weer volledig opgestart is
- herstart je telefoon door even de stroom er af te halen
- controleer in de router of SIP ALG functie (indien aanwezig) uit staat.
7
Technisch forum / Inkomende gesprek - geen ringtoon
« Last post by stassen on 15 Feb 2019, 13:18:36 »
Weet niet helemaal waar ik het moet zoeken.... vandaar hier even.

Mijn cheapconnect DID-nummer doet het met verschillende gsm's en vaste lijnen goed. Rinkelt en gesprek komt tot stand. Indien mijn moeder mij belt rinkelt ie niet en zie ik een gemist telefoongesprek. Het heeft lang goed gewerkt maar nu dus niet meer.

Kan iemand toelichten hoe deze handshake tussen twee nummers gaat?
8
Port Forwarding met 5080 (UDP) mag geen problemen opleveren.
En als je toch Port Forwarding doet, open dan gelijk ook de RTP (UDP) poorten.

Controleer in je T-mobile router of de SIP ALG feature uitgeschakeld staat. Dit kan een goede werking in de weg staan.

Met de onderstaande instellingen zou de N300A zich moeten kunnen registreren:

Advanced settings

Domain: sip.cheapconnect.net
Proxy server address: sip.cheapconnect.net
Proxy server port: 5080
Registration server: sip.cheapconnect.net
Registration server port: 5080
Registration refresh time: 180

STUN enabled: Yes
STUN server address: stun.sipgate.net
STUN server port: 3478

Nadat je de instellingen heb gemaakt moet de N300A herstart worden, anders is de kans groot dat het niet werkt.
9
Algemeen forum / Re: Alternatieve voip poorten
« Last post by Maarten2050 on 10 Feb 2019, 16:34:58 »
Edbras,
Wij hebben hetzelfde probleem.
5060 werkte bij Ziggo goed, nu overgestapt naar T-Mobile waar 5060 gereserveerd is en we voor alternatieve poorten moeten gaan.
Als ik het werkend heb post ik het hier.
Maarten
10
Bedankt Ozzy,
Ik heb portforwarding TCP/udp ingesteld, lees niet overal of dit nu echt noodzakelijk is.
Begrijp dat NAT soms ook tot problemen kan leiden, heeft iemand het werkend in combinatie met T-Mobile?
Maarten
Pages: [1] 2 3 ... 10