Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Handleidingen / Internet: Draytek Vigor 130 (VDSL Bridged)
« Last post by CheapConnect on 25 Nov 2019, 09:32:39 »
(Gebaseerd dat je begint vanaf fabrieksinstellingen)

Let op!
Gebruik deze handleiding alleen als je achter je modem een eigen router wilt aansluiten en hiermee het modem in bridge wilt zetten. Dit modem kun je ook instellen als een router, gebruik hiervoor de andere handleiding.

Stap 1: Inloggen

Login via de webbrowser op http://192.168.1.1
Default Username en Password is voor beide admin

Stap 2: VLAN informatie

Ga links naar Internet Access > General Setup
Zet aan de Enable aan bij Service kant van VDSL2
De Tag Value moet op 6 staan.
Klik op Ok en negeer vervolgens de reboot vraag

P.s. Eventueel kan je deze stap ook overslaan. Dan moet je in de router je PPPoE interface op VLAN6 zetten. Niet elke router ondersteunt dit.

Stap 3: Bridge settings

Ga links naar Internet Access > MPoA / Static or dynamic IP
Zet MPoA (RFC1483/2684) op Enable
Vink bij Bridge Mode de optie Enable Bridge Mode aan
Klik op OK en reboot vervolgens het modem.

Je hebt je modem nu succesvol geconfigureerd! De router kan je nu achter het modem zetten en daarop de PPPoE gegevens instellen die je van ons hebt gehad.
2
Handleidingen / Internet: Draytek Vigor 130 (VDSL)
« Last post by CheapConnect on 25 Nov 2019, 09:25:22 »
(Gebaseerd dat je begint vanaf fabrieksinstellingen)

Stap 1: Inloggen

Login via de webbrowser op http://192.168.1.1
Default Username en Password is voor beide admin

Stap 2: VLAN informatie

Ga links naar Internet Access > General Setup
Zet aan de Enable aan bij Service kant van VDSL2
De Tag Value moet op 6 staan.
Klik op Ok en negeer vervolgens de reboot vraag

Stap 3: PPPoE informatie

Ga links naar Internet Access > PPPoE / PPPoA
Zet PPPoE/PPPoA Client op Enable
Vink bij PPPoE Pass-through de optie For Wired LAN2 uit
En vul vervolgens bij ISP Access Setup de username en wachtwoord in welke u van ons heeft ontvangen.
Klik op OK en reboot vervolgens het modem.

Je hebt je modem nu succesvol geconfigureerd!
3
Handleidingen / Internet: FRITZ!Box 7581 (VDSL)
« Last post by CheapConnect on 25 Nov 2019, 09:17:09 »
Stap 1: Inloggen
Login via de webbrowser op http://192.168.178.1 of http://fritz.box
Default Username en Password is voor beide admin

Stap 2: Account informatie

Ga links naar Internet > Account Information
Selecteer bij Internet service provider vervolgens Other Internet service provider
Vul bij Account Information de Username en Password in welke je van ons ontvangen hebt.

Stap 3: VLAN instelling

Klik op Change connection settings om de settings uit te klappen.
Vink vervolgens Use VLAN for internet access aan en vul bij VLAN-ID 6 in

Klik dan onderaan de pagina op OK
Hierna word er een internet check gedaan en is de router klaar voor gebruik!
4
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by cheapK on 19 Nov 2019, 13:19:33 »
Hier ook geen probleem met inloggen bij CC.
Met firefox op linux en dezelfde add-ons zoals Arie.
Maar idd niet mogelijk zonder goegel toe te staan in No-Script
Waar heb dat nou weer voor nodig !! ??
Is dat recentelijk veranderd ?
5
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by LinuxArie on 14 Nov 2019, 20:34:13 »
Werkt hier met Firefox 70.0.1 x64 LInux
Add-ons Privacy badger, No-Script en uBlock origin
6
Algemeen forum / Probleem met inloggen in account
« Last post by Marcel on 14 Nov 2019, 01:50:20 »
Goedendag,

Met welke browser doen jullie een geslaagde inlog in je account?
Ik gebruik de browsers Firefox en PaleMoon, allebei met de NoScript add-on en met beide lukt het niet, ook niet nadat ik alle scripts op de pagina heb toegestaan en tevens third party cookies plaatsen heb toegestaan, omdat die Goegel recaptcha shit in de rechter onderhoek niet meewerkt en ik daardoor een foutmelding krijg.
Het is toch belachelijk dat ik de beveiligingsdrempel van mijn browser moet verlagen en spyware van o.a. tawk.to moet toestaan omdat CC reageert met: "Dit hebben we ge´mplementeerd voor de veiligheid van onze gebruikers."
7
Algemeen forum / Re: Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)
« Last post by cdgmol on 30 Aug 2019, 23:52:54 »
Hallo abmg, bedankt voor de felicitatie want het lijkt erop dat ik die in ontvangst kan nemen.
Maar ik weet nog niet zeker of ik nog een test kan bedenken die de boel bederft.  :)

Jouw beschrijving van de verbindingen klopt, maar ik zou de netwerkverbinding als volgt omschrijven: de FB gewoon met een echte netwerkkabel aangesloten op de EB.  :)

Het is bij de AVM website een handig en verstandig systeem dat je eerst een checklist moet doornemen. Want nu kwam ik na het testen bij de buren toch weer bij dat 'port sharing' terecht. En dat negeren van jouw '30 sec' heeft de oplossing gelukkig maar een beetje vertraagd.

Dat jij door mijn onbewuste "eigenwijsheid" niet met de eer kunt gaan strijken, moet je maar voor lief nemen. En anders moet jij jezelf maar even in het zonnetje gaan zetten.

Het is trouwens bij alle informatie en suggesties die worden gegeven, toch zo dat je niet klakkeloos alles kan of moet aannemen, want het is tenslotte toch gelukt.
De meeste lezers zullen vermoedelijk wel snappen waar dat op slaat.

Zoals de naam al aangeeft, is AVM een A-merk en als Fritz dan ook nog in het systeem de baas speelt, dan bof je toch als dat ook de bedoeling was.

Iedereen bedankt voor het ondersteunen (en het soms laten kreunen) en ik hoop dat ik over dit systeem geen nieuwe problemen meer hoef te melden.

P.S. Aan deze 'post' is denk ik wel te zien dat ik al weer aardig hersteld ben van mijn "verwondingen".
8
Algemeen forum / Re: Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)
« Last post by abmg on 30 Aug 2019, 19:06:32 »
Ik durf je nog niet te feliciteren, omdat je al eerder dacht dat de problemen opgelost waren :) Toch maar een voorzichtige felicitatie!

Nog even checken. Heb je de Fritzbox met een gewone netwerk kabel op LAN1 aangesloten (zoals in de handleiding staat)? En met de "Y-kabel" de tel poort van de EB op DSL/TEL poort van de FB aangesloten om je KPN nummer als fixed-line op de FB binnen te krijgen?

Ik heb het even getest, het kan!

Je laat vast wel even weten of de oplossing houdt!
9
Algemeen forum / Re: Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)
« Last post by cdgmol on 30 Aug 2019, 01:00:41 »
Hoewel het ook nu weer bedtijd is, wil ik toch nog even een bericht plaatsen omdat het probleem vrijwel zeker opgelost is. En abmg, je had gelijk met die 30 sec bij de 'port sharing' optie. Frustrerend is dat ik die optie "eventjes" nog wilde testen voor het slapen gaan en toen niet de '5 min' heb aangepast.
Erg jammer en eigenlijk ook vreemd is dat die tijd niet standaard op de '30 sec' staat.

Gezien het resultaat van het testen met de FB bij de buren, wilde ik het probleem voorleggen aan de AVM Service. Je moet dan eerst een reeks controles uitvoeren en punt 8 was die 'port sharing' optie met de tijd op 30 sec. Dat deed ik nu natuurlijk wel en bij het bellen met de GSM naar het CC nummer was het na een paar seconden 'jingle bells'.  :)
Ik zal maar denken of hopen dat het oplossen van het probleem uiteindelijk alle wonden heelt.  :(
10
Algemeen forum / Re: Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)
« Last post by cdgmol on 29 Aug 2019, 17:38:36 »
Voordat ik de laatste 'Reply' van abmg had gelezen, heb ik vanmiddag de FB bij de buren aangesloten op Ziggo internet en met een analoge telefoon op een FON-poort het bellen getest. Dat ging kort na inschakelen goed, maar na een pauze gaat bellen met een GSM naar het CC nummer ook daar fout.

Naar mijn mening wordt het probleem dus niet veroorzaakt door de internetsnelheid en vrijwel zeker ook niet door iets in de EB. Ik denk dat ik nu moet gaan proberen vast te stellen of het een (instelbaar) iets in de FB is of dat de oorzaak bij CC gezocht moet worden.
Pages: [1] 2 3 ... 10