Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Technisch forum / Re: Kan niet meer naar Belgie bellen.
« Last post by OzzyMush on 22 Apr 2019, 17:19:34 »
Misschien een open deur, maar begin je het nummer met 0032 en heb je voldoende beltegoed?
2
Technisch forum / Kan niet meer naar Belgie bellen.
« Last post by JvR on 17 Apr 2019, 12:46:00 »
Het lukt mij niet meer om Belgische nummers te bellen. Niet via de Fritzbox maar ook niet met mijn smartphone en het progje MizuDroid. Op mijn smartphone krijg ik dan de mededeling 'remote is disconnect' en dat voor elk willekeurig nummer dat ik bel in BelgiŽ. Ze zullen vast niet allemaal de haak eraf hebben liggen.
Met een telefoontoestel rechtstreeks op de Fritzbox, zonder centrale dus, krijg ik ook geen verbinding maar bezettoon. Heeft iemand hier ook problemen mee of zit bij mij. Ik kan overigens wel elk Nederlands nummer bellen dat geeft geen probleem.
3
Ik wil een handleiding maken voor freepbx.
Heb hiervoor via cheapconnect wel een beetje support vr nodig.
Ik wil het via het chan-sip protocol doen.  dit heeft n beetje een grotere uitdaging.

maak ik erna er een handleiding van als t werkt
4
Technisch forum / Re: inkomende oproep : geen geluid
« Last post by OzzyMush on 07 Mar 2019, 15:46:20 »
Zo te lezen doen de problemen zich alleen voor met zo'n Fritz-ding.
Test het eens met een echt, sorry, ander VoIP toestel, b.v. Yealink of Snom en hou niet vast aan je huidige configuratie.
5
Technisch forum / Re: inkomende oproep : geen geluid
« Last post by cheapK on 07 Mar 2019, 10:46:11 »
Zojuist weer 2 oproepen achter elkaar zonder geluid.

Zie schermafdruk.
Hoe uit te vinden waar dit aan ligt ?
6
Technisch forum / Re: inkomende oproep : geen geluid
« Last post by rinus@ziggo.nl on 03 Mar 2019, 13:49:19 »
Bij mij thuis is de situatie: Frtixbox achter het Ziggo-modem. Hier hangen rechtstreeks 4 Fritz-fon Dect telefoons aan.

Bij mijn zus is de situatie: Ziggo-modem, daarachter een Sitecom wireless router en daarachter een wat ouder type Fritzbox. Daar hangen 3 anologe telefoons aan.

Ook bij mij en mijn zus werkt het bijna altijd perfect. Maar soms komt er wel verbinding maar geen audio. Geen audio gebeurt soms aan het begin van zowel inkomend als uitgaand telefoonverkeer en soms zomaar halverwege het gesprek. Geen idee waarom.

Wie weet de oplossing?
7
Technisch forum / Re: inkomende oproep : geen geluid
« Last post by cheapK on 03 Mar 2019, 12:36:18 »
Dank Ozzy voor bericht,

Het fritz ding zit hier nu rechtstreeks op een glasvezelkast, maar voorheen (ander type) op een DSL lijn, en ook nog een tijd als 2e kast achter een fritz-dsl, en bij anderen zit het weer anders, achter een ziggo modem, een ook caiway op glas
Allemaal hetzelfde verschijnsel, af en toe, heel wisselend, geen peil op te trekken.
De enige overeenkomst is, allemaal via CC en allemaal fritz-boxen.(want die ken ik nu eenmaal en doen het bijna perfect)
Ik heb ook niet-CC inkomende nummers op die fritzbox en daar bij heb ik het nog niet gemerkt . . .
Dus ? Wie het weet mag het zeggen.
Ik vermoed dat je het "fritz-ding" zelf niet kent  :-)
Valt daar in nog iets in te stellen op dit gebied ?
BVD,

En, verzoek aan een ieder die ook soms niets hoort als er gebeld wordt, meld het hier ayb.
BVD
8
Alles nogmaals gecontroleerd, factory resets op zowel het t-mobile modem als n300A kastje uitgevoerd. Geen resultaat.

Daarna een test gedaan met een SIP client op mijn laptop met de cheapconnect credentials en werkt perfect via mijn eigen router wifi. Daarna met mijn laptop een test gedaan op wifi van t-mobile modem en werkt niet: registration failed.

Ik had mijn N300A IP kastje rechtstreeks op de lan poorten van het t-mobile aangesloten zodat mijn router er niet tussen zat (minder complexe forwarding rules).
N300A op mijn router werkt goed op poort 5060. Ik heb nu alle forwarding rules verwijderd en het blijft werken.

Ik vermoed dat er toch ergens iets misgaat met NAT translations oid.

Dank Ozzy voor het meedenken!
9
Technisch forum / Inkomend nummer blokkeren mogelijk?
« Last post by Ownwindow on 28 Feb 2019, 19:25:06 »
Te pas en te onpas  word ik dag en nacht gebeld door dit merkwaardige nummer: 0082735447. Hierop is niet terug te bellen en het is onbekend waar dit vandaan komt.is dit nummer in cheap connect te blokkeren? Ik hoor graag.
10
Technisch forum / Re: Inkomende gesprek - geen ringtoon
« Last post by stassen on 28 Feb 2019, 15:53:19 »
Wat is je SIP-VOIP apparaat ?
Kun je daar iets in zien ?
Is er perongelijk een "call diversion" actief ?
Of een stille beltoon, kan ook in het toestel zijn, laat een van die nummer bellen en neem wel op.
Maar het gaat om meerdere nummers, da's wel vreemd ja.

Hier achter de router 2 asterisk servers en 2 verschillende voip apparaten (SPA3000 en Fritxbox 7490). Alle andere hardware en nummers doen het (denk ik) goed.
De SPA3000 is gekoppeld aan het nummer dat een issue lijkt te hebben..
Pages: [1] 2 3 ... 10