Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Bij Cheapconnect is het niet mogelijk om meerdere apparaten te registeren op hetzelfde SIP account. Je bent dus beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat of softclient op een telefoonnummer en/of SIP account.
Het is wel mogelijk om toestellen te laten registeren op SIP accounts welke geen telefoonnummer hebben en vervolgens het telefoonnummers door te sturen naar 1 of meerdere van deze SIP accounts. In deze handleiding ziet u hoe je dit kunt instellen.
Je ontvangt twee gratis SIP accounts bij elk telefoonnummer
Bij elk telefoonnummer ontvang je twee gratis SIP accounts welke vrij te gebruiken zijn. Deze SIP accounts zijn niet voorzien van een telefoonnummer. Heeft u meer accounts nodig? Dan kunt u deze voordelig aanschaffen in het portal. Deze losse VoIP/SIP accounts zonder telefoon nummer beginnen altijd met 777.

Stap 1: Aanmaken SIP accounts zonder telefoonnummer

Login met je CheapConnect account in het CheapConnect portal. Ga vervolgens in het menu naar Prepaid VoIP en SIP accounts


Hier zie je (als er een telefoonnummer is aangeschaft, anders moet je eerst het telefoonnummer aanschaffen) het aantal gratis SIP accounts dat beschikbaar is. Door de drukken op Voeg SIP account toe voeg je een gratis SIP account toe (zonder telefoonnummer). Als de gratis SIP accounts allemaal in gebruik zijn, kun je ook betaalde SIP accounts zonder telefoonnummers toe voegen.

Verander de registratie van je toestel of softclient
Nadat je de SIP accounts hebt toegevoegd kun je het SIP toestel of softclient laten aanmelden (SIP aanmelding) op het nieuw aangemaakte SIP account. Het is belangrijk dat er geen toestellen meer registeren op het telefoonnummer wat je wilt laten overgaan op meerdere SIP accounts.

Stap 2: Telefoonnummer aanpassen naar alleen doorschakelen

Klik bij het nummer dat je wilt laten overgaan op meerdere SIP accounts op Beheer


Het account type van het telefoonnummer moet je aanpassen naar Alleen doorschakelen, hierdoor is een SIP aanmelding op het telefoonnummer niet meer mogelijk en zul je de SIP aanmelding van toestellen op de net aangemaakte SIP accounts moeten doen.

Stap 3: Toevoegen SIP accounts aan doorschakellijst

In het tabblad Follow me (doorschakeling) voeg je de net aangemaakte SIP accounts toe toe aan de doorschakellijst van het telefoonnummer.

Stap 4: Doorschakel instelling aanpassen

In het tabblad Follow me (doorschakeling) verander je ook de instelling van het doorschakelen. Voor het gelijktijdig af laten gaan van meerdere SIP accounts kies je voor Gelijktijdig


Nadat je deze stappen hebt voltooid zullen bellers naar het telefoonnummer overgaan op 1 of meerdere SIP accounts.
2
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by OzzyMush on 08 Jul 2020, 14:46:48 »
Laatst had ik dit ook en dit bleek door de Firefox “Ghostery” plug-in veroorzaakt te worden.
Vervolgens het CC account in de whitelist gezet en het euvel was daarmee verholpen.
3
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by Marcel on 08 Jul 2020, 01:21:15 »
Vele maanden later kan ik nog steeds niet in mijn account inloggen...
Als die Goegel recaptcha shit, op mijn computer, wél op andere websites tevoorschijn komt maar alleen bij CC niet, aan wat kan dat dan liggen????
4
Technisch forum / Re: IPv6 voor SIP
« Last post by OzzyMush on 19 Jun 2020, 16:43:11 »
Waarom zou SIP slecht met IPv4 werken en goed met IPv6?
5
Technisch forum / IPv6 voor SIP
« Last post by por on 17 Jun 2020, 10:51:42 »
Nu steeds meer mensen alleen over een DS-Lite IPv4 adres beschikken wat slecht met SIP werkt, wordt het belangrijker dat CheapConnect over IPv6 te gebruiken is. Al zes jaar geleden meldde CC dat zij dit testen en het is ook zeer waarschijnlijk dat de SIP servers van CC prima met IPv6 overweg kunnen.

Wie weet hoet het met IPv6 bij CheapConnect staat ?
6
Meest gestelde vragen / Internet: Wat betekent vrije modemkeuze?
« Last post by CheapConnect on 11 Jun 2020, 13:15:49 »
Bij een CheapConnect internet verbinding wordt standaard geen modem bij geleverd. Wij geven klanten de vrijheid om hun eigen modem aan te sluiten. Voor de meest gangbare modellen bieden wij ondersteuning om (bij problemen) het internet werkend te krijgen. Firewall en interne configuraties heb je volledig in eigen beheer. Geen enkele poort is geblokkeerd.
7
Dank !
Voor deze uitleg.

Ik gebruik al jaren fritzboxen, die installeer ik ook bij anderen en daar bij loop ik soms tegen vreemde problemen aan. Waarom is het poortnummer niet via webinterface instelbaar vraag ik me dan af ?

( eerder kon het nog via telnet maar dat is ook weg-gemoderniseerd )

Dus, erg bruikbaar deze uitleg voor een ieder die er tegen aan loopt.

Toch zou het wel handig zijn als er een manier zou zijn om te kunnen zien wat er aan de hand is als er iets niet werkt. Bij CC kun je wel (mooi/handig) zien of je SIP-apparaat is aangemeld.

Ik zie :
SIP status    Aangemeld
SIP user agent    AVM FRITZ!Box 7560 149.07.12 TAL (Jul 3 2019)

Het zou handig zijn als daar ook een poortnummer status bij te zien is.
Want op een andere manier kan ik dat niet testen ? Of wel, ik zie graag een reactie.
8
Hallo allemaal,

Na een tijdje pielen om CheapConnect en andere VOIP providers aan de praat te krijgen in combinatie met T-mobile Thuis ben ik er inmiddels achter wat er door T-mobile wordt geblokkeerd en hoe het toch mogelijk is om CC te gebruiken in combinatie met TMT.

Eén disclaimer vooraf: Ik gebruik een eigen router van Mikrotik, de RB4011. Ik lees verschillende ervaringen waarbij CC wel goed zou werken in combinatie met de Zyxel T50, maar niet met het het eerder geleverde Huawei modem of eigen apparatuur. Ik heb zelf de Zyxel router nooit aangesloten, dus heb dat zelf niet getest.

T-mobile heeft inkomend verkeer (gezien vanuit de klant) geblokkeerd op poort 5060. Uitgaand verkeer is wel gewoon toegestaan. Dus in tegenstelling wat ik op diverse plekken lees, is het niet nodig om alternatieve poorten te gebruiken om te verbinden met CC of een andere VOIP provider. Het is enkel zaak om ervoor te zorgen dat de Source port van de SIP ATA (Fritzbox / Siemens N300 / Siemens N510 / etc.) niet gelijk is aan poort 5060. Zelf gebruik ik hiervoor poort 6000, maar dat mag ook een andere poort zijn. Deze poort dient WEL geforward te worden vanaf je router naar je ATA

Voor de Siemens N510 / N300:

Pas onder Instellingen --> Telefonie --> Geavanceerde VoIP instellingen het volgende aan:

Listen ports voor VoIP-verbindingen
Willekeurige poorten gebruiken == NEE
SIP-poort == 6000

Voor de FritzBox (diverse modellen, getest op een 7581 met versie 07.13)
Dit is iets meer werk, want is niet aan te passen in de webinterface.
  • Maak een backup van de configuratie via System --> Backup. Kies een willekeurig wachtwoord.
  • Open het bestand met een editor als Notepad++ of BBedit
  • Zoek naar "sip_srcport" in voipcfg
  • Pas de waarde aan naar 6000
  • Sla het bestand op
  • Bereken de nieuwe checksum op https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool (Kan ook via Upload + Calc)
  • Wijzig de checksum in de laatste regel van het .export bestand (Kan ook via Download)
  • Via System --> Restore kan je de configuratie terug laden
9
Technisch forum / Re: Gesprek valt weg, verbinding is er nog (Siemens sip-
« Last post by renzo on 05 May 2020, 08:17:52 »
Het blijkt inderdaad aan de Experiabox te liggen. Dat vond ik hier: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/sip-alg-uitschakelen-in-experiabox-v8-86678

En dank voor je tip over het weghalen van de nummers. Gedaan.
10
Als het bij jou thuis, hangend aan een Ziggo modem goed werkt en bij je vriend niet, ligt het probleem niet aan de toestel of CC account, toch?
Lijkt mij dat het aan zijn netwerk ligt.
Controleer eens of de SIP ALG feature in zijn modem uitgeschakeld staat?
In de log zie ik af en toe een "SIP/2.0 401 Unauthorized" melding verschijnen. Dit is mi. niet goed en vermoedelijk a.g.v. de SIP ALG instelling.

Verwijder uit de log de telefoonnummers, het CC nummer 777xxxxx en het MAC adres van de DE700. Dit gaat niemand wat aan.
Pages: [1] 2 3 ... 10