Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Hallo allemaal,

Na een tijdje pielen om CheapConnect en andere VOIP providers aan de praat te krijgen in combinatie met T-mobile Thuis ben ik er inmiddels achter wat er door T-mobile wordt geblokkeerd en hoe het toch mogelijk is om CC te gebruiken in combinatie met TMT.

En disclaimer vooraf: Ik gebruik een eigen router van Mikrotik, de RB4011. Ik lees verschillende ervaringen waarbij CC wel goed zou werken in combinatie met de Zyxel T50, maar niet met het het eerder geleverde Huawei modem of eigen apparatuur. Ik heb zelf de Zyxel router nooit aangesloten, dus heb dat zelf niet getest.

T-mobile heeft inkomend verkeer (gezien vanuit de klant) geblokkeerd op poort 5060. Uitgaand verkeer is wel gewoon toegestaan. Dus in tegenstelling wat ik op diverse plekken lees, is het niet nodig om alternatieve poorten te gebruiken om te verbinden met CC of een andere VOIP provider. Het is enkel zaak om ervoor te zorgen dat de Source port van de SIP ATA (Fritzbox / Siemens N300 / Siemens N510 / etc.) niet gelijk is aan poort 5060. Zelf gebruik ik hiervoor poort 6000, maar dat mag ook een andere poort zijn. Deze poort dient WEL geforward te worden vanaf je router naar je ATA

Voor de Siemens N510 / N300:

Pas onder Instellingen --> Telefonie --> Geavanceerde VoIP instellingen het volgende aan:

Listen ports voor VoIP-verbindingen
Willekeurige poorten gebruiken == NEE
SIP-poort == 6000

Voor de FritzBox (diverse modellen, getest op een 7581 met versie 07.13)
Dit is iets meer werk, want is niet aan te passen in de webinterface.
  • Maak een backup van de configuratie via System --> Backup. Kies een willekeurig wachtwoord.
  • Open het bestand met een editor als Notepad++ of BBedit
  • Zoek naar "sip_srcport" in voipcfg
  • Pas de waarde aan naar 6000
  • Sla het bestand op
  • Bereken de nieuwe checksum op https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool (Kan ook via Upload + Calc)
  • Wijzig de checksum in de laatste regel van het .export bestand (Kan ook via Download)
  • Via System --> Restore kan je de configuratie terug laden
2
Technisch forum / Re: Gesprek valt weg, verbinding is er nog (Siemens sip-
« Last post by renzo on 05 May 2020, 08:17:52 »
Het blijkt inderdaad aan de Experiabox te liggen. Dat vond ik hier: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/sip-alg-uitschakelen-in-experiabox-v8-86678

En dank voor je tip over het weghalen van de nummers. Gedaan.
3
Als het bij jou thuis, hangend aan een Ziggo modem goed werkt en bij je vriend niet, ligt het probleem niet aan de toestel of CC account, toch?
Lijkt mij dat het aan zijn netwerk ligt.
Controleer eens of de SIP ALG feature in zijn modem uitgeschakeld staat?
In de log zie ik af en toe een "SIP/2.0 401 Unauthorized" melding verschijnen. Dit is mi. niet goed en vermoedelijk a.g.v. de SIP ALG instelling.

Verwijder uit de log de telefoonnummers, het CC nummer 777xxxxx en het MAC adres van de DE700. Dit gaat niemand wat aan.
4
Technisch forum / Re: problemen met aanmelden linphone op mobiel
« Last post by Marianne on 27 Apr 2020, 20:01:36 »
Super!!!
Nu werkt het met die andere app wel!
Bedankt :D
5
Technisch forum / Gesprek valt weg, verbinding is er nog (Siemens sip-
« Last post by renzo on 27 Apr 2020, 19:57:52 »
Ik zit met een technische vraag. Ik heb bij een vriend een Siemens VOIP-telefoon geinstalleerd met de Cheapconnect voip-dienst erop.
Bij mij thuis, hangend aan een Ziggo modem werkt het goed.

Bij hem (Telfort glasvezel, glasvezelmodem hangt in bridge modus aan een Asus Router, daaraan hangt de telefoon) werkt het niet goed.
Elke 2 a 2,5 minuut valt het geluid aan beide zijden weg. De verbinding blijft wel open staan.


Kunnen jullie zien waar dit fout gaat?
6
Technisch forum / Re: problemen met aanmelden linphone op mobiel
« Last post by LinuxArie on 27 Apr 2020, 17:20:22 »
Zelfde meegemaakt. Op 1 apparaat aanmelden geen probleem, andere apparaat werkte het niet. Linphone is mij al een poosje exit. Apps die dan wel en dan weer niet doen gaan er bij mij af.
Tegenwoordig gebruik ik MizuDroid, werkt perfect.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mizuvoip.mizudroid.app
CSipSimple was ook goed, wordt helaas al jaren niet meer bijgewerkt
7
Technisch forum / Re: problemen met aanmelden linphone op mobiel
« Last post by Marianne on 27 Apr 2020, 14:17:37 »

Ik gebruikte de linphone app op mijn mobiel om met mijn sip nummer te kunnen bellen en om gebeld te worden naar mijn vaste nummer.
Ik heb een nieuwe telefoon (android). Ik heb de linphone app gedownload en heb gedaan zoals de handleiding voor schrijft.
Gebruikersnaam zoals geregistreerd bij cheapconnect (mijn vaste nummer met 0031 ervoor)
Het wachtwoord wat ik daar vindt bij beheer. ik heb het wachtwoord voor de zekerheid vernieuwd.
En dan domein: sip.cheapconnect.net
Ik heb voldoende beltegoed bij cheapconnect.

Ik krijg de melding connection failed.
Wat kan ik hieraan doen? Heb ik iets gemist? Wat kan ik proberen?

De gebruikersnaam is zonder 00, dus 31XXXXXXXX
Kunt u het daar eens mee proberen?
Helaas dat lukt ook niet
8
Technisch forum / Re: problemen met aanmelden linphone op mobiel
« Last post by CheapConnect on 27 Apr 2020, 13:56:16 »
De gebruikersnaam is zonder 00, dus 31XXXXXXXX
Kunt u het daar eens mee proberen?
9
Technisch forum / problemen met aanmelden linphone op mobiel
« Last post by Marianne on 27 Apr 2020, 13:53:54 »

Ik gebruikte de linphone app op mijn mobiel om met mijn sip nummer te kunnen bellen en om gebeld te worden naar mijn vaste nummer.
Ik heb een nieuwe telefoon (android). Ik heb de linphone app gedownload en heb gedaan zoals de handleiding voor schrijft.
Gebruikersnaam zoals geregistreerd bij cheapconnect (mijn vaste nummer met 0031 ervoor)
Het wachtwoord wat ik daar vindt bij beheer. ik heb het wachtwoord voor de zekerheid vernieuwd.
En dan domein: sip.cheapconnect.net
Ik heb voldoende beltegoed bij cheapconnect.

Ik krijg de melding connection failed.
Wat kan ik hieraan doen? Heb ik iets gemist? Wat kan ik proberen?
10
Technisch forum / Re: Fritzbox 5490 T-Mobile Thuis IPv6 Sip adres
« Last post by easydone on 23 Feb 2020, 16:11:21 »
@pinquin, heb jij nog een antwoord gekregen?
Pages: [1] 2 3 ... 10