Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Algemeen forum / Incidenteel nummer mee zenden
« Last post by LinuxArie on 22 Oct 2020, 18:23:17 »
Mijn nummer staat standaard op geheim.
Hoe kan ik incidenteel mijn nummer meezenden?

installatie bestaat uit ExperiaBox V8 -> Tiptel 212clip antwoord apparaat -> Gigaset 210 (geen idee of dit belangrijk is)
2
Algemeen forum / internet cheap connect
« Last post by mbed on 21 Oct 2020, 13:32:08 »
Cheap kan nu internet leveren. In de praktijk zal dit een virtuele dienst zijn. Nu wordt er hier momenteel gebruik gemaakt van KPN, VDSL. KPN verschaft zijn eigen modem met wachtwoord etc.
Nu is het kennelijk de bedoeling dat je zelf een modem aanschaft bij Cheap wanneer je zou overstappen. Maar welk modem mag dat zijn?  Een fritz 7360 heb ik nog wel liggen, en zijn 2e hands voor 10 euro te koop. En hoe zit het dan met dat wachtwoord van KPN? Want ik mag aannemen dat het nog steeds KPN is de internetdienst gaat leveren.
Is er een lijst van modems die gebruikt kunnen worden?
In het overzicht van snelheid kan Cheap nog niet vertellen wat dat zou gaan worden. Maar wanneer de lijn nog steeds KPN is mag je toch verwachten dat het dezelfde snelheid is die KPN momenteel kan waarmaken?

Zou prettig zijn wanneer er wat meer info op de site over dit soort zaken zou komen.
Ook hoe je het moet regelen met de overstap om te voorkomen dat je een periode zonder signaal zit.
Dat moet vloeiend in elkaar overlopen, tegenwoordig kan je niet meer zonder internet aansluiting.
3
Technisch forum / Re: TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« Last post by rogervdh on 13 Oct 2020, 14:04:02 »
Ik heb het aan support gevraagd, het antwoord is dat het binnen het platform wel zou moeten werken maar naar buiten toe niet, de verbinding wordt dan onversleuteld opgezet.

De Fritz!box zelf ondersteunt deze opties bij mij:

- RTP/AVP
- RTP/AVP en RTP/SAVP
- RTP/SAVP

Het is denk ik een kwestie van uitproberen.

Bedankt voor het navragen. Jammer dat CheapConnect zelf niet reageert op hun eigen forum. Op die manier krijgen we een open discussie en kan iedereen ervan leren.

Enfin, ik heb RTP/AVP en RTP/SAVP beide gecheckt i.c.m. Cheapconnect. Na het activeren van RTP/AVP werkt het gewoon, maar geen flauw idee of data ook daadwerkelijk versleuteld is. RTP/SAVP heb ik daarna getest en dat werkt niet! Een inkomend gesprek gaat rechtstreeks naar de voicemail. RTP/AVP lijkt dus te werken, maar geen flauw idee of het gesprek en/of signalering ook daadwerkelijk encrypted is (geen idee of dat ergens in de webinterface van de FRITZ!Box terug te vinden zou moeten zijn?).

Verder begrijp ik het verschil tussen "binnen het platform" en "naar buiten toe" niet. Mijn FRITZ!Box communiceert met de SIP-server van Cheapconnect. Dat stukje wil ik beveiligen (en uitsluitend dat stukje ligt binnen invloedsfeer van Cheapconnect en de eindgebruiker). Dat het gesprek daarna het Cheapconnect platform verlaat (en bijv. naar een andere provider over gaat) en dat je daarover (totaal) geen controle hebt, dat is volstrekt duidelijk. Als de communicatie tussen het SIP-device van de eindgebruiker en SIP-server (Cheapconnect) al beveiligd is, dan zijn we ver genoeg.
4
Technisch forum / Re: TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« Last post by SanderG on 09 Oct 2020, 15:58:17 »
Ik heb het aan support gevraagd, het antwoord is dat het binnen het platform wel zou moeten werken maar naar buiten toe niet, de verbinding wordt dan onversleuteld opgezet.

De Fritz!box zelf ondersteunt deze opties bij mij:

- RTP/AVP
- RTP/AVP en RTP/SAVP
- RTP/SAVP

Het is denk ik een kwestie van uitproberen.
5
Technisch forum / Re: TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« Last post by OzzyMush on 27 Sep 2020, 17:19:48 »
Inmiddels is het ruim 1 week geleden dat je de post geplaatst heb en nog steeds geen reactie van CC heb mogen ontvangen.
Ik ga er dan ook vanuit dat CC of in slaap is gevallen, of ze niet weten hoe het te implementeren, of niet weten hoe een certificaat aan te maken, of hun hardware/software dit niet ondersteunt.
Niet getreurd, misschien dat er nog een reactie van CC komt.
6
Technisch forum / TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« Last post by rogervdh on 18 Sep 2020, 18:56:00 »
Recentelijk heeft AVM (fabrikant FRITZ!Box) het nieuwe FRITZ!OS versie 7.20 geďntroduceerd. Hiermee is SIP via TLS/STRP mogelijk (versleutelde signalering en gespreksencryptie). Is dit iets wat aan de Cheapconnect kant ook relatief eenvoudig te activeren is met de huidige hardware/software of vergt dit een grote investering? Extra beveiliging is natuurlijk altijd een welkome aanvulling!
7
Bij Cheapconnect is het niet mogelijk om meerdere apparaten te registeren op hetzelfde SIP account. Je bent dus beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat of softclient op een telefoonnummer en/of SIP account.
Het is wel mogelijk om toestellen te laten registeren op SIP accounts welke geen telefoonnummer hebben en vervolgens het telefoonnummers door te sturen naar 1 of meerdere van deze SIP accounts. In deze handleiding ziet u hoe je dit kunt instellen.
Je ontvangt twee gratis SIP accounts bij elk telefoonnummer
Bij elk telefoonnummer ontvang je twee gratis SIP accounts welke vrij te gebruiken zijn. Deze SIP accounts zijn niet voorzien van een telefoonnummer. Heeft u meer accounts nodig? Dan kunt u deze voordelig aanschaffen in het portal. Deze losse VoIP/SIP accounts zonder telefoon nummer beginnen altijd met 777.

Stap 1: Aanmaken SIP accounts zonder telefoonnummer

Login met je CheapConnect account in het CheapConnect portal. Ga vervolgens in het menu naar Prepaid VoIP en SIP accounts


Hier zie je (als er een telefoonnummer is aangeschaft, anders moet je eerst het telefoonnummer aanschaffen) het aantal gratis SIP accounts dat beschikbaar is. Door de drukken op Voeg SIP account toe voeg je een gratis SIP account toe (zonder telefoonnummer). Als de gratis SIP accounts allemaal in gebruik zijn, kun je ook betaalde SIP accounts zonder telefoonnummers toe voegen.

Verander de registratie van je toestel of softclient
Nadat je de SIP accounts hebt toegevoegd kun je het SIP toestel of softclient laten aanmelden (SIP aanmelding) op het nieuw aangemaakte SIP account. Het is belangrijk dat er geen toestellen meer registeren op het telefoonnummer wat je wilt laten overgaan op meerdere SIP accounts.

Stap 2: Telefoonnummer aanpassen naar alleen doorschakelen

Klik bij het nummer dat je wilt laten overgaan op meerdere SIP accounts op Beheer


Het account type van het telefoonnummer moet je aanpassen naar Alleen doorschakelen, hierdoor is een SIP aanmelding op het telefoonnummer niet meer mogelijk en zul je de SIP aanmelding van toestellen op de net aangemaakte SIP accounts moeten doen.

Stap 3: Toevoegen SIP accounts aan doorschakellijst

In het tabblad Follow me (doorschakeling) voeg je de net aangemaakte SIP accounts toe toe aan de doorschakellijst van het telefoonnummer.

Stap 4: Doorschakel instelling aanpassen

In het tabblad Follow me (doorschakeling) verander je ook de instelling van het doorschakelen. Voor het gelijktijdig af laten gaan van meerdere SIP accounts kies je voor Gelijktijdig


Nadat je deze stappen hebt voltooid zullen bellers naar het telefoonnummer overgaan op 1 of meerdere SIP accounts.
8
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by OzzyMush on 08 Jul 2020, 14:46:48 »
Laatst had ik dit ook en dit bleek door de Firefox “Ghostery” plug-in veroorzaakt te worden.
Vervolgens het CC account in de whitelist gezet en het euvel was daarmee verholpen.
9
Algemeen forum / Re: Probleem met inloggen in account
« Last post by Marcel on 08 Jul 2020, 01:21:15 »
Vele maanden later kan ik nog steeds niet in mijn account inloggen...
Als die Goegel recaptcha shit, op mijn computer, wél op andere websites tevoorschijn komt maar alleen bij CC niet, aan wat kan dat dan liggen????
10
Technisch forum / Re: IPv6 voor SIP
« Last post by OzzyMush on 19 Jun 2020, 16:43:11 »
Waarom zou SIP slecht met IPv4 werken en goed met IPv6?
Pages: [1] 2 3 ... 10