Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mscha

Pages: [1]
1
Algemeen forum / Meerdere accounts laten overgaan
« on: 26 May 2015, 13:49:30 »
Uit de veelgestelde vragen:
Quote
VoIP: Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan achter een nummer?
Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van één apparaat op een telefoonnummer.

Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter één telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en doormiddel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen.

Het is mij helaas niet duidelijk hoe je dat precies moet instellen.

Ik heb een prepaid VOIP-account (met een telefoonnummer), geconfigureerd op mijn router thuis, en een extra VOIP-account zonder nummer, geconfigureerd op mijn Android-telefoon (CSipSimple).

Wat ik wil is dat, als mijn nummer gebeld wordt, beide telefoons direct overgaan, en als er na 30 seconden niet is opgenomen op één van beide accounts, er wordt doorgeschakeld naar voicemail.
(En mocht mijn Android-telefoon niet verbonden zijn, dan moet uiteraard mijn hoofdtelefoon wel 30 seconden overgaan voordat 'ie naar voicemail doorschakelt.)

Ik heb, op mijn hoofd-account, onder Follow-Me, de mode op “Simultaneous” gezet en de tweede account in de follow-me-lijst gezet, maar als ik mijn nummer bel, gaat 'ie nog steeds 30 seconden over op mijn thuistelefoon, voordat 'ie doorschakelt naar mijn Android-mobiel.
Ik kan wel de timeout van 30 op 0 seconden zetten, maar gaat 'ie dan nog wel op de thuistelefoon over?  En hoe zit het dan met het doorsturen naar voicemail na 30 seconden?

Is wat ik wil mogelijk, en zo ja, hoe stel je dat in?

Bij voorbaat dank,

 – Michael

2
Algemeen forum / Re: Voicemail-begroeting
« on: 26 May 2015, 13:36:34 »
De VOIP-account is ingesteld op een Fritz!Box 7360 router.

Ik kon voor “DTMF transmission” kiezen uit:
  • automatically (standaard aan)
  • INFO, RTP or in-band
  • RTP or in-band
  • in-band
Met de derde optie (uiteraard de laatste die ik probeerde) werkte het!

Dank voor de hulp,

 – Michael

3
Algemeen forum / Voicemail-begroeting
« on: 26 May 2015, 11:41:27 »
Ik probeer een voicemail-begroeting in te stellen.
Op de site staat:
Quote
Voicemail begroeting instelling
U kunt uw begroeting aanpassen/instellen door op uw toestel te bellen naar '1233' en de instructies te volgen.
Ik bel 1233.
Quote
Personal options.  Press 3, exit.  Press star.
(Ik neem aan dat bedoeld wordt: “Personal options: press 3.  Exit: press *.”)
Ik druk op 3.  Er gebeurt niets.  Na een poosje wordt de boodschap herhaald.  Ik druk nog een aantal keer op 3.  Er gebeurt nog steeds niets.  Na een poosje wordt de verbinding verbroken.

Help, wat doe ik fout??

Pages: [1]