Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - theuser

Pages: [1] 2
1
Je kunt een nummer maar 1 keer laten registeren !
Je kunt wel door verbinden naar andere nummers bij Cheapconnect en je kunt er 2 extra bij je account krijgen.

Dus je kunt met 3 nummers toch bereiken wat je wilt !!

Het hoofd nummer schakel je door naar de 2 nieuwe 777X nummers .
Dan in beide modems een verschillend 777X nummer registreren !

2
Technisch forum / Re: 0182x - oproep, geen 0
« on: 07 Feb 2018, 20:58:32 »
Ik ken niemand met 0182x maar mij is dit fenomeen opgevallen bij een 0113x nummer.
Voor mij is dit alleen vreemd maar niet de moeite waard om met CC contact op te nemen.

3
dus als ik het goed begrijp moet je in je FB een 777x account maken voor het vaste hoofdnummer en een 777x account voor het mobiele nummer dat je via de sip client van CSipSimple gaat aanroepen? En de proxyserver van beide 777x accounts moet leeg zijn. En het hoofdnummer moet niet geregistreerd staan toch? Ik snap zelf niet helemaal goed wat ik gedaan heb, maar het werkt! Tot zover dank!

Nee in de Fritzbox komt EEN 777x account en het hoofd nummer kan weg (of uitgeschakeld).
in de mobiel komt een ANDER 777x account ( CSipSimple ) .
Vervolgens schakel je bij Cheapconnect  je hoofd nummer door naar de 2 777X nummers.


4
werkende weg kwam ik er toch ook achter dat de fritzbox wel degelijk 2x een CC vast nummer accepteert en als groen statusknopje aangeeft, alleen het doorschakelen en mobiel en vast tegelijk laten overgaan lukt me nog steeds niet.

Dat kun je toch instellen bij CheapConnet als je ingelogd bent op de pagina waar je de doorschakelingen hebt gemaakt !

"Order, de doorschakellijst wordt op volgorde behandeld.
Random, doorschakelingen worden willekeurig verbonden.
Gelijktijdig, alle doorschakelingen worden gelijktijdig verbonden.
"
Dus de laatste optie!!

P.S je moet de 2 (777x) nummers daar natuurlijk wel doorschakelen !
Hoofd nummer en 1 77x werkt niet, daarom heb je ook 2 777x nummers nodig.

5
Dan heb je nog iets niet goed staan bij je 777X nummer!
Dus weer in je FritzBox controleren , wel het juiste paswoord bij het betreffende nummer ingevoerd??
Instellingen hetzelfde als je hoofd account alleen nummer 777XXXXXXXXX I.P.V hoofd nummer en P.W dat daarbij hoort!
En natuurlijk een vinkje zetten bij gebruik van dat account .
Wat staart er in de log van je fritzbox ?

Als je gratis wilt doorverbinden moet je niet doorschakelen naar een 06 nummer!!

Als je ingelogd bent op het cheapconnect account kun je bij het hoofd nummer (follow me ) doorschakelen naar 1 of meer 777x nummers , naam maakt niet uit B.V.B Fritz kun je daar invullen als je dit account daar wilt gebruiken of mobiel voor je mobieltje.
De tijd dat de telefoon moet overgaan moet je zelf bepalen (heb ik vrij lang staan omdat ik geen antwoord apparaat gebruik.
De nummers staan bij mij in 00777xxxxxx formaat maar ik denk dat het zonder 00 ook wel werkt gewoon even uitproberen.

Voor de smarphone kan ik je alleen algemene info geven omdat ik geen smartphone heb.
Je zult vermoedelijk een SipClient ap moeten installeren, hier gaan dan op dezelfde wijze een 777x nummer +PW en instellingen voor Cheapconnect in als op je Fritzbox.
Daar moet het 777x account dan dus ook als geregistreerd staan.

Je hebt dan dus B.V.B 777xxxxxxx5 in je Fritzbox en 777xxxxxxx6 in je Smartphone.
 

6
Hallo Kloet001,

CheapConnect  is een beetje vreemd !
Je normale hoofd nummer zeg 02012345678 kan NIET dubbel geregistreerd zijn.
Als je dat nummer dus gebruikt zullen gesprekken altijd naar dat nummer gaan en nergens anders heen.

Dat kun je oplossen door dat nummer NIET te gebruiken (verwijderen vinkje bij "Use Internet telephone number" of deleten).
Dan maak je op de pagina van Cheapconnect je door verbindingen (777x nummers en of 06).

Vervolgens registreer je een 777x nummer in je fritzbox .
( je moet een groene stip hebben bij je 777x nummer en je 020 nummer zal grijs zijn ).
In je mobiel kun je een SIP Client installeren met de gegevens van een ANDERE 777x  nummer , dat kost je alleen data , dus als je op wifi zit gratis.

Als je doorschakelt naar je 06 nummer zijn hier WEL gesprekskosten aan verbonden. 

7
Je schrijft niet welk type (maar je hebt niet de laatste ZYXEL hier wekt dlna niet meer )  .
Heb een tijd terug eens met 2 Zyxel getest en kreeg voip met backup geregistreerd maar audio ging niet goed!!
Tiscali was wat betreft modems best open maar sinds het Telfort (KPN) is wordt het steeds geslotener.

Fritz boxen zijn door XS4ALL in allerlei  soorten en maten geleverd en kunnen gewoon de standaard AVM firmware draaien.
Ook is de firmware aan eigen behoefte aan te passen ( FREETZ ) .
Als WIFI en of DECT belangrijk is kijk ook eens naar de 7490 7390 7360 en 7340!

8
Hallo dkoek,

Mijn ervaringen met Telfort modem/routers is dat het gewoon niet werkt.

Beste optie is stuur het Telfort modem terug naar Telfort .
En koop 2e hands een fritzbox B.V,B een 7170 als het je alleen om de atta gaat.
En stel in dat internet op poort1 binnen komt (eventueel als atta only) .
Dat werkt over het algemeen prima en is niet al te duur ( 7170 gaan vaak voor iets tussen de 10 en 15 euro) .

Telfort modems zeker de laatste versies zijn erg beperkt in mogelijkheden en GEEN eigendom.
Dus reden genoeg deze meuk op kosten van Telfort terug te sturen.

succes. 

9
Elke, zichzelf respecterende, VoIP aanbieder kan zien welk IP-adres aan het nummer, lees hardware, gekoppeld is, dus hij kan ook zien in welke regio dit adres zich bevind.
Zoek op het internet maar eens naar je eigen WAN IP-adres, je zult versteld staan hoe accuraat deze gegevens zijn. Je huisnummer staat er nog net niet bij vermeld.

Toch niet voor Telfort zijn alle ip's  die ik  op internet heb opgezocht in Utrecht geregistreerd!
Natuurlijk kan een provider zien dat een nummer via een buitenlands ip zich aanmeld!
Maar is deze ook verplicht dat te controleren ??

Vindt het eigenlijk niet meer van deze tijd dat zo star aan regio's vast gehouden wordt!
 

10
Hallo Victor,

Het is officieel niet toegestaan door de OPTA !
Dat wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is, alleen moet je geen Actieve medewerking van je provider verwachten.

Zolang je in het 020 gebied woont mag je een 020 nummer hebben.
Bij een voip aanbieder  die geen andere plaats gebonden diensten levert kan deze niet zien waar het nummer werkelijk is.
Dus als je geen adres wijziging doorgeeft moet dat wel voor 2 jaar goed gaan.

Als je zeker wilt zijn dat je nummer blijkt zou je het nummer op naam van familie of vrienden kunnen registeren .
Officieel mag je het nummer niet meenemen maar er is niemand die je tegen houd!

11
Hallo,
En hoe denk je dat iemand van ons dat zou moeten kunnen of heb je in je modem alle remode verkeer open gemaakt zodat we onbeperkte toegang hebben tot je linksys ?

Lijkt mij overigens sterk dat je je linksys alleen via een windows callmanager kunt installeren.
Dus zoek even in de handleiding van je linksys of er een web configuratie pagina is.
Als deze er is kun je ie gebruiken om met welk operating systeem dan ook je linksys in te stellen.
Dus ook met de web browser van je apple.


12
Zie zo ook geen rare dingen maar probeer eens "Use Outbound Proxy"  aan te vinken en "sip.cheapconnect.net" in te vullen.

In het begin was een "Outbound Proxy" voor mijn Zyxel P-2812 nodig !
Verder geen ervaring met Arcadyan maar lijkt mij het probeeren waard.

13
Heel vreemd!!
Waar komt dan die "DNS connection error" vandaan?
En los daarvan als je het IP nummer gebruikt is een DNS server helemaal niet nodig (doet niets anders dan een url in een IP nummer vertalen).

Dan toch maar even mijn gegevens gecopieerd mischien heb je er wat aan (Firmware:V3.40(AJZ.7) | 1/13/2012)!
Network>WAN>Internet Connection
Mode                                : Routing   
Encapsulation                 : ENET ENCAP   
Multiplexing   : LLC
Virtual Circuit ID    
    VPI                        : 0
    VCI                                : 34
IP Address  : Obtain an IP Address Automatically
DNS server
First DNS Server             : Optained From ISP  : 195.241.77.55   
Second DNS Server   : Optained From ISP  : 195.241.77.58
Third DNS Server           : Optained From ISP  : 0.0.0.0

Network>WAN>Internet Connection>Advanced
RIP & Multicast Setup
RIP Direction              : None   
RIP Version                : N/A
Multicast                      : None
ATM Qos
ATM QoS Type   UBR
    Peak Cell Rate   : 0  cell/sec
    Sustain Cell Rate   : 0  cell/sec
    Maximum Burst Size   : 0  cell
Zero Configuration         : NO

VoIP>SIP>SIP Settings
SIP Account : SIP1
  "aangevinkt" : Active SIP Account   
    Number     : 31nnnaaaaaa
    SIP Local Port                 : 5060 (1025-65535)
    SIP Server Address                : sip.cheapconnect.net
    SIP Server Port                 : 5060 (1-65535)
    REGISTER Server Address     : sip.cheapconnect.net   
    REGISTER Server Port             : 5060 (1-65535)
    SIP Service Domain                :sip.cheapconnect.net
  "aangevinkt" : Send Caller ID
Authentication
   User Name : 31 zelfde als bij number nnn= netnummer zonder 0 aaaaaa=abboneenummer 11 nummers.   
    Password  : ****   (cheapconnect Password).

VoIP>SIP>SIP Settings>Advanced
SIP Account :SIP1
SIP Server Settings
   URL Type                              : SIP
   Expiration Duration         : 6000 (20-65535) sec
   Register Re-send timer   : 60      (1-65535) sec
   Session Expires         : 1800 (30-3600) sec
   Min-SE                                : 1800 (20-1800) sec
RTP Port Range
     Start Port                           : 16384 (1025-65535)
     End Port                            : 32767 (1025-65535)
Voice Compression
    Primary Compression Type         : G.711A
    Secondary Compression Type   : G.711u
    Third Compression Type             : G.729
    DTMF Mode                                       : PCM
MWI (Message Waiting Indication)
     "Niet aangevinkt" Enable    
     Expiration Time                     :1800 (1-65535) sec
Fax Option
    "aangevinkt"  G.711 Fax Passthrough   "Niet aangevinkt"  T.38 Fax Relay
Call Forward
    Call Forward Table        : Table2   
Caller Ringing
   "Niet aangevinkt"  : Enable    
    Caller Ringing Tone    : Default
On Hold
    "Niet aangevinkt"  : Enable    
         On Hold Tone   : Default   
Call Block Option
    "Niet aangevinkt" : No Calling Party Number    
    "Niet aangevinkt" : Not in Speed Dial PhoneBook

----------------------------------------------------------
Log:
1                   07/28/2013 14:48:50   SIP Registration Success by SIP:*******           SIP[2]
2    07/28/2013 14:48:50   SIP Registration Success by SIP:***********           SIP[1]
3    07/28/2013 13:58:50   SIP Registration Success by SIP:*******           SIP[2]
4    07/28/2013 13:58:50   SIP Registration Success by SIP:31*********           SIP[1]
5    01/01/2000 00:00:31   DSL link up           DSL Link


Verder weet ik het ook niet meer!

14
Heb je het nummer met 11 posities ingevoerd?
Dus 31NetnummerZonder0Abboneenummer.
Bij het ww op groote en kleine letters gelet ? (TEST is niet test).
Staat send caller ID nog aangevinkt.

Als dat nog niet werkt zet in de log settings de logging voor telefonie eens aan.
Mogelijk geven de meldingen die dan komen een tip wat er fout gaat.

15
Ik heb wel internet van Telfort, dus aan die gegevens heb je niets.
Wat gebeurt er als je in het diagnostics menu een ping probeerd naar sip.cheapconnect.net  ??
Als dat niet goed gaat moet er nog niets in je provider instellingen niet goed staan

Probeer anders ook eens I.P.V "sip.cheapconnect.net" "sip.cheapconnect.nl" of "78.40.244.253"

Gaat de laatste wel goed dan heb je ergens bij provider wan adsl instellingen je DNS niet goed staan.

 

Pages: [1] 2