Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Jasper

Pages: [1] 2 3 4
1
Algemeen forum / Re: gratis sip account mogelijkheden
« on: 01 Jan 2020, 11:37:57 »
Ik ben er ondertussen achter dat CC geen ongeregistreerde bellers toestaat. Dit kon ik oplossen door met linphone eerst een CC sip numer te registreren (linphonecsh register .... enz), daarna kan ik wel de call maken dmv het commando linphonecsh dial .....

2
Algemeen forum / gratis sip account mogelijkheden
« on: 21 Dec 2019, 11:38:52 »
Ik heb naast mijn vaste telefoonnummer ook een gratis sipaccount bij CC.
Dit account toegevoegd aan mij N300A en de registratie lukt.

Nu wil ik dit nummer laten overgaan (hoef geen gesprek tot stand te brengen) met linphone. Dit kan via de cmd line dmv: linphonecsh dial sip:<sipaccountnummer>@sip.cheapconnect.net, tenminste dat zou ik verwachten, maar het werkt niet! Het werkt wel met een account bij onsip, dus ik vraag me af wat er mis gaat, of is een sipaccount van CC hiervoor niet te gebruiken?

3
Algemeen forum / Re: Anoniem doorzetten naar voicemail?
« on: 28 Feb 2019, 12:46:00 »
Ik kreeg een tip in een ander forum. Mijn Gigaset heeft de optie om geen ringtone te laten horen bij anonieme beller. Dan gaat hij dus na 4x overgaan vanzelf naar voicemail!

4
Algemeen forum / Anoniem doorzetten naar voicemail?
« on: 27 Feb 2019, 15:52:30 »
Is er een truc om anonieme bellers gelijk door te zetten naar voicemail?
Wordt er een beetje gek van soms.

5
Technisch forum / sipaccount bellen
« on: 18 Jan 2017, 14:53:47 »
naast een sip nummer heb  ik ook een sipaccount aangemaakt

kan ik dat account ook bellen? bv via commandline met linphone   dial sip:7770700xxxx@sip.cheapconnect.net

ik hoef geen spraakverbinding op te zetten, maar wel dat de telefoon overgaat. Het betreffende account is succesvol aangemaakt in mijn n300a

met een getonsip account werkt het wel maar dit is me nog niet gelukt

6
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 21 Jun 2015, 19:29:32 »
Is er überhaupt iemand hier wiens CC-nummer inmiddels wèl in detelefoongids.nl te vinden is?

Ik heb al jaren een nummer bij CC en die staat nog steeds niet vermeld. Vorige week een nieuw nummer besteld bij CC en die staat al wel vermeld bij telefoongids.nl.
Het lijkt er dus op dat het alleen werkt voor nieuwe nummers en dat bestaande nummers niet goed door CC worden doorgegeven of niet goed worden ontvangen door de telefoongids.nl.

Ik moet even wat corrigeren. Ik sta wel op telefoongids.nl, maar met een ziggo nummer welke ik niet gebruik.
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van alles in 1 en kreeg daar ook een telefoonnummer bij.
Het lijkt er op dat ziggo zijn zaakjes beter voor elkaar heeft dan CC. Want daar werkt het dus wel.

7
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 19 Jun 2015, 18:18:20 »
Is er überhaupt iemand hier wiens CC-nummer inmiddels wèl in detelefoongids.nl te vinden is?

Ik heb al jaren een nummer bij CC en die staat nog steeds niet vermeld. Vorige week een nieuw nummer besteld bij CC en die staat al wel vermeld bij telefoongids.nl.
Het lijkt er dus op dat het alleen werkt voor nieuwe nummers en dat bestaande nummers niet goed door CC worden doorgegeven of niet goed worden ontvangen door de telefoongids.nl.

8
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 10 Mar 2015, 11:25:17 »
Wat is er niet duidelijk? Kun je dat beetje meer uitleggen?

ik was waarschijnlijk te snel want het kopje gidsvermelding stond er nog niet, nu wel gelukkig

9
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 06 Mar 2015, 08:43:10 »
Heb net even zitten kijken maar het is me niet duidelijk waar ik dit zou moeten aangeven.

10
Technisch forum / Re: Voicemail zonder email???
« on: 22 Jul 2014, 09:20:12 »
Is ook allebei mogelijk? Zowel via 1233 als email?
Lijkt me wel handig.

11
Ik zelf had een arcadyan en mijn schoonmoeder heeft er 1 in gebruik, werken prima vind ik. Ook met CC.
Ik zou echt een melding maken op het telfort forum, erbij vermelden dat na restart het wel even werkt en vragen om een ander modem om te testen. Meestal is de telfort webcare medewerker niet te beroerd een ander modem op te sturen.

12
weet ik niet, maar als je de standaard settings laat staan, moet  het gewoon werken

13
ander modem aanvragen bij telfort, even melding maken op het telfort forum

14
Bedankt voor de info.
Ik heb door Ziggo de router functie laten uitschakelen en alles leek daarna opgelost te zijn.
Alle verbindingen lijken door te komen die we maken en gemaakt worden in/uitgaande  alleen zojuist nog zegt de tegenpartij dat de verbinding erg slecht is.
Veel ruis op de lijn , slecht te verstaan.
Nou weet ik niet of dit altijd het zelfde is want niet iedereen meld dit gelijk, enig idee wat hier de veroorzaker van kan zijn ?

Ik keek ook even in het log bestand en zag de melding beginnende vanaf de 14e   :

Code: [Select]
15.03.14 05:49:17 Registration of Internet telephone number 312036xxxxxx failed. Reason for error: DNS error
We waren niet aanwezig deze datum dus niet kunnen opmerken maar het zal wel aan de DNS server van Ziggo misschien hebben kunnen liggen.

Rond de 15de hebben meer mensen problemen ondervonden met bellen en gebeld worden.
Nu is alles weer normaal, tenminste bij mij wel.

15
Algemeen forum / Re: Spook telefoontjes
« on: 18 Mar 2014, 16:43:51 »
Nou, dan zal die optie op mijn telefoon wel de oplossing zijn.

Pages: [1] 2 3 4