Hoi,
Bij mij werkt zowel de fb 7270, fb7340 en fb7390 i.c.m. Ziggo i.c.m budgetphone/cheapconnect
Ontkoppel je pc, sluit deze aan op de Ziggo modem
Zet de Ziggo modem volledig in bridge (geen dmz), deactiveer wlan. Hoe dommer de modem, hoe beter. Ontkoppel de pc van de modem.
Sluit je pc aan op lan2 van de fb
Verander het ip-adres 192.168.178.1 naar bijv 192.168.10.1 (de Ziggo modem zat bij mij op hetzelfde ip-adres als de Fb). Zet dhcp aan vanaf bijv. vanaf 192.168.10.60 zodat apparaten met vast ip hieronder aangemeld kunnen worden. Gebruik geen andere apparaten die ip-adressen uitgeven anders dan de fb! (Statisch ip kiezen in deze toestellen onder de 192.168.10.60 en dhcp hier dus uit)
Configureer de internetverbinding, wizard
Kies kabelmodem (optie externe modem)
Sluit de Ziggo modem pas aan op de fritzbox via lan1 als de wizard hier om vraagt!
Check of "keep Alive" iedere 5 min. aangevinkt staat.
Check by prioritization of internet telefonie hoogste prioriteit heeft
Verder heb ik 4 cheapconnect-lijnen inkomend en 4 verschillende betamax providers uitgaand.
Helder, kraakveilig geluid
Gebruik een KPN vox390 op de So poort met 8 gigaset dect toestellen aangemeld. Hiervoor had ik 6 dect-toestellen rechtstreeks op de fb, geen probleem
Op fon1 zit de analoge alarmkiezer naar de PAC, werkt ok
Gebruik nu een fb7340 als repeater en WiFi werkt als een speer
Bij Ziggo gewoon het goedkoopste internet 20/2 genomen
Mijn buurman heeft dezelfde configuratie, gebruikt nog probleemloos het oude Motorola modem van ziggo en haalt hogere snelheden met hetzelfde abonnement!
Heb vooral geduld en wacht tot de fb de wijzigingen heeft verwerkt! Herstart fb, dan modem, koppel daarna overige switchen e.d.
Gebruik de laatste firmware van avm