Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - PaulV

Pages: [1] 2 3 4
1
Ik heb de N300A IP met C610 handsets - nummerweergave werkt prima. Kan me niet voorstellen dat de N510 daar wel problemen mee heeft. Vroeger maakte het geloof ik uit of het apparaat voor de duitse of voor de nederlandse markt was ontworpen maar inmiddels niet meer.

2
Technisch forum / Re: N300A ip
« on: 12 Oct 2016, 14:45:40 »
Handleiding staat in dit forum:
http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,465.0.html

Succes!

PaulV

3
Lastig!

Nog een paar ideetjes:
- Heb je bij Persoonlijke providergegevens bij Gebruikersnaam hetzelfde ingevuld als bij Loginnaam?
- Je kunt de SIP-poort proberen te wijzigen in 5061 of 5062 of 5070.
- Zie ook dit topic.

Anders kun je de helpdesk altijd vragen om de lijn te debuggen.

4
Ik denk aan een paar, misschien té simpele dingen:

- zet de forward eens uit (dat moet NAT toch kunnnen regelen), en start de router opnieuw op;
- heb je bij Nummer toewijzen wel een actieve uitgaande lijn ingesteld?
- verder kunnen de Kiesregels nog wel eens wat problemen geven.

Succes,

PaulV

5
Algemeen forum / Re: Meerdere accounts laten overgaan
« on: 27 May 2015, 10:24:30 »
Stel je hoofdnummer in als 'alleen doorschakelen' en maak een follow-me regel aan met twee SIP-accounts (Simultaneous).
Een ervan zet je in je router, de andere in je mobiel.
Evt. nummerweergave aanpassen bij je SIP-accounts in het dashboard van CC - je kunt ook je mobiele nummer als afzender meesturen.
Zet de voice-mail aan op je SIP-account thuis. Die kun je daar beluisteren met 1233 OF, als je een e-mailadres opgeeft, de ingesproken boodschap laten doorsturen naar je mail.

Succes!


 

6
Algemeen forum / Re: Voicemail-begroeting
« on: 26 May 2015, 13:23:03 »
Welk toestel heb je? Het probleem is denk ik de DTMF-instelling. Meestal kun je kiezen uit sip-info, RTP en/of in-audio. Ik moet voor CC in-audio bijschakelen.

7
Ik bedoel idd die instellingen. Zelf heb ik ook de combi Telfort/Gigaset/Cheapconnect, en dat werkt prima.
Uit jouw verhaal is me trouwens niet duidelijk of je Vodafone hebt of Telfort.
Heeft Vodafone poort 5060 wel openstaan? Anders kun je 5061 proberen in de Gigaset.
Het probleem hoeft niet bij Telfort zelf te liggen (die levert alleen het signaal),
maar het kan alsnog de Experiabox zijn die b.v. niet goed met NAT overweg kan. Een reset kan evt. helpen.
Je Gigaset zou je ook bij iemand anders in de router kunnen prikken om te kijken of het aan de Gigaset of aan de router ligt.
Niet bij een KPN-klant, want KPN weert ander VOIP-verkeer.

Ben benieuwd of de 'vaste-lijn' truc werkt.
Mocht je helemaal niet verder komen, dan kun je altijd nog aan CC vragen of ze je lijn willen monitoren.

8
One-way audio is een van de lastigste problemen bij VOIP, en het kan je echt tot wanhoop drijven. Je moet eerst uitzoeken waar het probleem precies zit.  Het kan aan de (instellingen van de) Gigaset liggen.  Zet de naam van de server (sip.cheapconnect.net) in totaal vier keer neer bij de geavanceerde Lijn-instellingen, ook bij de Proxy en de Uitgaande server. Daarna de Gigaset opnieuw starten. Ook de router een reset geven kan helpen. Verder kun je een ander VOIP-toestel proberen, of een andere Experiabox. Ik hoop dat je er zo achterkomt waar het probleem zit. Hou ons op de hoogte. Succes!

Edit: je kun ook eens proberen je CC-account aan te melden in je Experiabox (IP-lijn in de Gigaset dus uitzetten) , en dan via de 'vaste lijn' verbinding maken met je Gigaset.

9
Technisch forum / Re: www.pbxes.com
« on: 19 Mar 2015, 12:05:04 »
Alweer opgelost! CC ontdekte dat het wachtwoord niet klopte, hoewel ik zeker wist dat dat ik het én bij CC én bij PBXes goed had ingevuld. Maar het wachtwoord bevatte o.a. het "&"-teken, en blijkbaar ging daar iets mis. Ik heb het password nu vereenvoudigd, en het probleem is opgelost, met dank aan CC!

10
Technisch forum / www.pbxes.com
« on: 19 Mar 2015, 10:31:49 »
Al jaren gebruik ik als hosted-voip centrale PBXes. Voor een kleine gebruiker als ik biedt die voldoende mogelijkheden en is hij betrouwbaar genoeg. Maar... sinds kort kan ik via  PBXes niet meer uitbellen met een CC-nummer. Het nummer staat zowel bij CC als PBXes geregistreerd. Inkomend verkeer doet het wel. Het log geeft: "playback", en niet "dial" zoals zou moeten. Als ik rechtstreeks hier thuis registreer op een ATA kan ik wél gewoon uitbellen.

Ik heb niets gewijzigd aan de configuratie van PBXes. Als test heb ik nu ook andere providers aangemeld (FreeVoipDeal en 12Connect), en daarbij kom ik dit probleem niet tegen. Ook een CC-trunk verwijderd en weer opnieuw aangemaakt: geen resultaat: er is alleen inkomend en geen uitgaand verkeer mogelijk via PBXes. De helpdesk denkt dat het aan PBXes ligt. Iemand een andere oplossing?

11
Algemeen forum / Re: sip status in de portal
« on: 20 Nov 2014, 11:12:59 »
Zelfde verhaal bij mij.

12
Technisch forum / Re: Doorverbinden
« on: 22 Aug 2014, 13:28:22 »
Ja, mij lukt dat wel, onderling bellen en ook transfer-calls, maar ik herinner me dat dat in het verleden wel eens audioproblemen gaf. Gewoon proberen dus. Succes.

13
Ik ben niet technisch genoeg om het log te begrijpen, maar had gedurende een aantal weken wel ongeveer dezelfde problemen met one-way audio (zie http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,366.msg1433.html#msg1433. Na een upgrade van de firmware naar 02.00.132W4 (27.05.2014-15:50:52), aangevraagd via het Telfortforum, heb ik geen last meer gehad. CC kan trouwens debugging inschakelen om het verkeer te monitoren. Ik werk overigens niet met port-forwarding.

14
Technisch forum / One-way audio
« on: 27 May 2014, 07:46:51 »
Jaren geen last gehad van one-way audio (het schrikbeeld van elke VOIP-gebruiker), maar sinds een paar weken wel, en ik kom er niet achter waar het aan ligt. Graag hulp.

Soms kan ik gewoon een gesprek voeren, zonder problemen, maar veel vaker gebeurt had dat na een willekeurige tijd (van een halve minuut tot 8 minuten), de ander mij niet meer hoort. Het gebeurt zowel bij inkomend als uitgaand verkeer. Het maakt niet uit welke ATA ik gebruik: Gigaset, Grandstream of Linksys PAP2T (het VOIP-gedeelte van de router gebruik ik niet). Het maakt ook niet uit welke router ik gebruik: een Zyxel P-2812HNU-F, of Arcadyan (met gedowngrade firmware). Ik maak gebruik van PBXes, maar ook als ik die er tussen weg haal, doet het eenrichtingsverkeer zich af en toe voor.

Kunnen deze problemen te maken hebben met de registratieproblemen van de laatste tijd bij CC? Of anders misschien met de nog steeds niet helemaal opgeloste Telfort-storing (hoewel ik geen Telfort vast-bellen heb).

Dank voor de hulp.

15
Algemeen forum / Re: Keuzemenu opties derden
« on: 24 Mar 2014, 18:34:45 »
Het ligt aan de DTMF-instellingen op je modem: In audio of Inband, RTP, Outband (RFC2833), Info (of Sip Info), AVT, Auto, ligt aan het soort modem/ATA uit welke mogelijkheden je kunt kiezen. Probeer daar eens mee te experimenteren.

Pages: [1] 2 3 4