Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - cheapK

Pages: [1] 2 3 ... 7
1
Technisch forum / storing bij cheapconnect, wie ook ? ? ? ?
« on: 11 Nov 2025, 15:49:05 »
Beste mensen,

Ik gebruik CC al vele jaren met meerdere nummers op meerdere locaties.
En als ik op pad ben dan gaat mijn zeer eenvoudige mobiel tegelijk over met mijn voip telefoons.
Nu heb ik de laatste tijd bij de meeste inkomende oproepen geen geluid.

Ik het inmiddels gemeld bij CC, het probleem is bekend en onderkend maar het duurt nu al best een poosje EN tot mijn verbazing zie ik er geen andere berichten over hier op dit ( niet zo actieve ) forum.

ALS je daar ook last van hebt reageer dan even ajb.
Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben met dit probleem, mijn eigen spullen zijn het ook niet ( ik gebruik verschillende voip adapters en met een ander aanbieder heb ik geen probleem ) . En er is hier niets veranderd of ge-"up"-date

EN de oproepen die ik opneem met mijn mobiel hebben hetzelfde probleem, dat sluit mijn eigen spullen uit.

In het aanhangsel staat mijn nummer, bel me maar,ik hoor er graag van.
Het is ondertussen erg vervelend aan het worden, het geeft gedoe, misverstanden ik moet iedereen terugbellen en dat is onhandig, lastig.

2
Vandaag probeerde iemand mij te bellen met een 06 bij/van odido.
2 pogingen, beide keren geen geluid.
Zie schermafdruk ( hoop ik, als aanhangsel ).
Was er een storing, of ?

( ik kan niet ontdekken hoe ik dat in het bericht kan voegen )

3
Algemeen forum / Re: nummerweergave
« on: 11 Aug 2025, 15:37:13 »
Had je dit :
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,551.0.html
gezien ?
Is dat wat je bedoeld ? Of net weer een beetje anders ?

5
Technisch forum / Re: Lijn test uitschakelen ?
« on: 23 Jun 2023, 23:27:34 »
Dat komt niet bij CC vandaan, vermoed ik, wat staat er in je display ?
Welke voip adapter gebruik je ?
Dan zou je in een log bestand kunnen zien waar het vandaan komt, een IP adres.
En belt iemand daar je IP adres, ja dat kan, ik gebruik dat wel bij een aantal mensen in mijn omgeving, buiten het telefoonnummer systeem om dus. Perfecte kwaliteit en geen kosten.

6
Nu ben ik ondertussen wel benieuwd, is het gelukt ?

7
Je telefoon registreert nu in op je echte (=uitgaande) nummer ?
Daar moet je dan een tussen nummer voor gaan gebruiken, nr . : 777*
Ik weet niet of er (al) een uitleg over te vinden is op de CC website maar zie dit :
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,547.msg2169.html#msg2169
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,384.msg2468.html#msg2468
En dan hoop ik dat je daar mee verder komt, niet moeilijk maar je moet het even weten (zoals wel vaker ).
Laat maar weten of het lukt ajb.

8
Technisch forum / Re: Voicemail (1233) - DTMF instellingen
« on: 04 Aug 2021, 11:37:26 »
Als ik mijn device instel op DTMF RFC2833 . . .
Die instelling ken ik niet om mijn fritzbox(en).
Maar als het werkt dan is dat toch goed, of ?
En hier een ander recent bericht over DTMF :
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,607.0.html

9
Algemeen forum / Re: Telefoonnummer verificatie
« on: 04 Aug 2021, 11:32:00 »
Dat zal (moet wel) te maken hebben met het niet doorkomen van de DTMF piepjes.
Ik heb het even geprobeerd hier, bellen naar de belastingtelefoon, dat werkte niet.
Met een andere voip aanbieder wel.
De DTMF instellingen ("DTMF transmission" in fritzbox) staan bij beiden op automatisch.
Even geëxperimenteerd, bij : "RTP or in-band" werkt het wel.
Maar het kan zijn dat je een ander voip kastje gebruikt, dan moet je even zoeken, of even hier doorgeven wat je gebruikt, dan kunnen "we" meedenken, alhoewel "we" er niet veel zijn :-/

Opvallend, lange tijd geen nieuwe berichten hier en nu 2 over DTMF, zo ook deez :
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,606.0.html



10
Ik heb van dit verschijnsel gehoord bij een andere CC gebruiker bij Z.
Heb je onlangs een ander modem bekomen van Z. ?
Ik meen dat het opgelost is door de
"Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony"
aan of korter te zetten.
Welke fritzbox gebruik je, ik zie die instelling in een 7360 wel maar in een nieuwere FB niet (meer?).
Wellicht is dit veranderd, gemoderniseerd, niet meer nodig om dat als gebruiker te kunnen wijzigen ?

11
Technisch forum / Re: Doorverbinden
« on: 16 May 2021, 21:26:09 »
Ik zou het ook wel willen weten, ik zie wel dit :
https://www.cheapconnect.nl/prepaid-voip/
Bijna ander aan de pagina bij :
"Functie overzicht"
staat :
"Doorverbinden naar een ander toestel"
Maar verder geen uitleg.

Ook op de help pagina's zie ik het niet.
NB, voor de duidelijkheid, ik bedoel, een gesprek wat binnen komt komt op een 777x nummer (en opgenomen is) doorverbinden naar een ander 777x nummer.

. . .
2) onderling te bellen met dit 7770705xxx nummer
Een 777x nummer kun je bellen van af een CC nummer, ook een 777x van een andere CC klant.


NB2 : Wat is dit onderwerp al vaak bekeken in korte tijd.
nu 16-5-2021 : "Topic: Doorverbinden  (Read 3564 times) "

12
Dit verschijnsel, geen kiestoon, komt vaker voor bij mobiele telefoons, wat ik dan vaak als "oplossing" zie is het uitschakelen 4G of volte, of, een ander soort verbinding gebruiken dus. Dat is nmi een lapmiddel natuurlijk maar wellicht kun je er wat mee experimenteren, indien van toepassing natuurlijk.
En/of als test een ander mobiel nummer en/of toestel gebruiken.

NB, ik kwam tegen beter weten in naar dit forum omdat ik zojuist ook iets vreemds had (iets totaal anders).
Het is wel te zeggen dat er in deze moderne wereld (!) zoveel aan elkaar is geknoopt dat het heel eenvoudig is voor de betrokken bedrijven om naar elkaar te wijzen bij problemen.

Ik hoop op meer reacties, het is erg stil op dit forum (wat zegt dat ?)  maar er zijn wel een goed ingevoerde mensen die hier regelmatig kijken, althans dat is de indruk die ik heb.

Bij mij werkt het meestal perfect.
Ik heb mijn mobiel (die ik zelden gebruik) parallel staan, gelijktijdig dus, aan mijn "vaste" cq voip nummer, dus als ik de deur uit ga dan hoef ik de mobiel alleen maar aan te zetten.
( en dan maar hopen dat ik wel heb uit gezet de vorige keer ! !  )

13
Mijn aandacht werd getrokken door de titel, ik hoor soms ook de beller niet, maar dit is toch weer anders, zo te zien, vermoed ik.

De oproep gaat door je PBX heen als ik het goed begrijp. Als je vanaf de zaak naar je mobiel belt, is het dan wel goed ? Heb je vast al geprobeerd, maar toch.

Anders, je kan ook bij CC het zo instellen dat een oproep naar meerdere aansluitingen tegelijk gaat, oa je mobiel dus. (Of is dat met een trunk weer anders ? Daar heb ik geen ervaring mee.)
Zo doe ik dat, het voordeel is dat je dan ook het nummer van de beller ziet op je mobiel.

Niet een oplossing maar een andere manier om hetzelfde doel te bereiken.

14
Dat is mooi dat je het even meld hier, je zal er maar net naar op zoek zijn.
Ik heb er zelf geen belang bij maar toch even een berichtje.

15
Dank !
Voor deze uitleg.

Ik gebruik al jaren fritzboxen, die installeer ik ook bij anderen en daar bij loop ik soms tegen vreemde problemen aan. Waarom is het poortnummer niet via webinterface instelbaar vraag ik me dan af ?

( eerder kon het nog via telnet maar dat is ook weg-gemoderniseerd )

Dus, erg bruikbaar deze uitleg voor een ieder die er tegen aan loopt.

Toch zou het wel handig zijn als er een manier zou zijn om te kunnen zien wat er aan de hand is als er iets niet werkt. Bij CC kun je wel (mooi/handig) zien of je SIP-apparaat is aangemeld.

Ik zie :
SIP status    Aangemeld
SIP user agent    AVM FRITZ!Box 7560 149.07.12 TAL (Jul 3 2019)

Het zou handig zijn als daar ook een poortnummer status bij te zien is.
Want op een andere manier kan ik dat niet testen ? Of wel, ik zie graag een reactie.

Pages: [1] 2 3 ... 7