Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - cheapK

Pages: [1] 2
1
Ik heb al weer jaren 1 cheapconnect (CC) nummer aangemeld bij de nummerinformatie.
Nu keek ik weer eens of die er nog steeds is, niet dus.
Dus weer aangemeld via mijnnummervermelding.nl , daar stond de info nog zoals ik die bedoeld had, opnieuw bevestigd en onmiddellijk weer zichtbaar bij de online gidsen.
Bij CC had ik niets ingevuld, ik vermoed dat de gegevens van CC periodiek verzonden worden en mijn vermelding overschreven wordt, met niets dus.
Ik heb de gegevens bij CC ook ingevuld, met een kleine variant, nu zien wat er gebeurt.
Ter info.
NB ik ben al lang blij dat er hoe dan ook iets werkt wbt de online gidsen, dat was jaren gewoon NIET mogelijk als je geen KPN aansluiting had, grrrrrr.

2
Technisch forum / inkomende oproep : geen geluid
« on: 20 Nov 2018, 16:29:10 »
beste CC'ers

Alles werkt perfect, maar . . .
Nou ja nagenoeg perfect dus, het valt me de laatste tijd op (weken ?) dat er regelmatig oproepen zijn zonder geluid (inkomend, wat de andere kant hoort weet ik niet).
De moderne mensch is er al aan gewend geraakt dat de verbindingen niet meer allemaal perfect zijn heden ten dage dus "neerleggen" en nog een keer bellen en dan is het meestal wel goed, meestal, een keer wou het echt niet lukken, na een aantal pogingen wel uiteindelijk.
Navraag bij een andere CC gebruiker bevestigde deze ervaring.

Dus, wie heeft er ook last van, geef een reactie ayb.

CC: bij deze weten jullie er van.

3
Technisch forum / 0182x - oproep, geen 0
« on: 02 Feb 2018, 11:02:10 »
Ik heb iets vreemds ontdekt.
Bij een inkomende oproep die begint met 018 valt altijd de 0 weg.
In de oproepenlijst van de SIP adapter, en op telefoons, tablets ed.
Op meerdere locaties, verschillende CC nummers, meerdere apparaten getest.
Alleen bij 018x valt altijd de 0 weg, bij alle andere nummers niet.

Om helemaal zeker te zijn heb ik iemand met een 018 nummer gevraagd om me te bellen op een inkomend nummer bij een andere voip-provider via dezelfde sip-adapter waar ook de CC nummers binnenkomen.
En dan is de 0 er wel.

Dus ? Ik zou het niet weten, maar vreemd is het wel.
En het vormt ook geen belemmering in mijn dagelijkse functioneren  :->
Maar als een lezer (!/?) hier hetzelfde ondervind dan zie ik daar graag een berichtje over hier.

4
Algemeen forum / hoe CC te gebruiken ?
« on: 13 Sep 2017, 12:09:00 »
Beste mensen van CC
Ik gebruik maak al weer geruime tijd gebruik van uw diensten, (de laatste tijd) geen vreemde dingen of storingen meer geconstateerd.
De audio kwaliteit is perfect, zeker als ik verbinding heb met een andere CC gebruiker.
En het valt me op dat laatste tijd sommige bellers opvallend helder klinken, dan zie ik in de log van m'n modem als coding : G.722-HD, maar dat zegt natuurlijk nog niet dat de hele route ook HD is.
Maar daar gaat het mij ook niet om, er is (voor mij) een groot voordeel van voip tov mobiel, geen onderbrekinkjes zoals dat bij mobiel door de sterke compressie en niet stabiele verbinding wel het geval is.
Ik heb voor m'n werk vaak langdurig overleg over vele details en dan is het heel vervelend als de verbinding niet perfect is.
Maar ja, de andere kant zegt dan vrolijk : ik heb niet anders, wel een dikke internet verbinding en geen mogelijkheid tot voip.
Dat heet vooruitgang ? ?

Dus dan verwijs ik regelmatig naar CC.
En zo kom ik er dus achter dat er (als ik me niet heel sterk vergis) op de CC site niet vermeld wordt hoe de gebruiker een voip verbinding kan gebruiken.
Ik bedoel via welke apparatuur of programmaatje op een mobiel via wifi.
Een paar voorbeelden van hoe-en-wat zou erg handig zijn voor potentiele gebruikers.

5
Algemeen forum / wel verbinding, geen audio
« on: 01 Aug 2017, 15:18:54 »
Alles functioneert bij CC bijna perfect de laatste tijd.
We gebruiken hier een fritzbox 7360 met ingebouwde dect voor draadloze telefoons, dat werkt uitstekend, met opvallend steeds betere kwaliteit, zeker als er een andere CC gebruiker opbelt.
Alleen zo af en toe gebeurd het dat ik niets hoor als ik gebeld wordt, de oproepenlijst in de fritzbox geeft aan dat er wel verbinding is maar de lijn is dan helemaal stil, de andere kant hoort ook niets, bij nog een keer bellen werkt het meestal wel.
Graag hoor ik van andere CC gebruikers of dat vaker voorkomt.
Ik probeer er achter te komen waar het aan kan liggen, de fritzbox, de internetverbinding, of . . . .

6
Alles werkt technisch gezien prima bij CC.
Wat ik ook erg handig vind is het gelijktijdig overgaan van m'n mobiel, dus geen gedoe meer met doorschakelen (en vergeten bij (plots) de deur uit gaan )
Wat ook erg fijn is dat de mobiel het nummer laat zien van de beller, dus niet je eigen CC nummer, zoals dat bij andere aanbieders wel het geval is
Allemaal erg mooi, handig dus.

Maarrr, soms wel lastig dat niet te zien is of de oproep rechtstreeks naar de mobiel gaat of via CC komt.

Dus vandaar bij deze een verzoek, kan CC het zo inrichten dat er een aanduiding meegestuurd wordt om aan te geven dat de oproep via CC komt.

bv. een extra teken voor het nummer, of er achter.
En dat dan weer optioneel aan of uit te zetten via het "dashboard"

Zou mooi zijn.

7
Algemeen forum / VOIP PORT TEST : java probleem
« on: 21 Sep 2016, 15:44:08 »
ik stuurde een compleet ingericht voip kastje (fritzbox) op naar een (potentiële) cheapconnect gebruiker, zoals ik dat vaker doe
hier getest en werkte goed
op een ex UPC aansluiting werkt het niet

omdat ik de nieuwe website van CC aan het bekijken was liep ik toevallig tegen dit aan :

http://www.cheapconnect.nl/hulp/toolkits/?test=4

Toolkit: Firewall testen -> VOIP PORT TEST

dat zou een goed hulpmiddel kunnen zijn om te zien wat er aan de hand is
helaas krijg ik het niet aan de gang, het java logo'tje blijft laden/ronddraaien
verschillende computers/systemen geprobeerd
java test van sun is goed, de java puzzeltjes (=leuk/leerzaam) op rekenweb.nl werken ook goed
dus was kan er aan de hand zijn met de "VOIP PORT TEST"  ?
nu is het met java wel vaker een gedoe, cq waarom is deze test op basis van java gemaakt
als ik het hier al aan de gang zou hebben dan ga ik het niet voor elkaar krijgen om een minder-handige computeraar op afstand java te laten installeren . .

kan CC hier iets over zeggen of -beter nog- een oplossing bieden
BVD !

8
Algemeen forum / inkomend 777x <-> uitgaand nummer ?
« on: 25 May 2016, 23:55:42 »
nu dat het doorschakelen  - naar 777x , mobiel of wat dan ook-  werkt loop ik tegen iets anders aan
mijn inkomende lokale-vaste nummer staat niet op een SIP aangemeld maar is bij CC doorgeschakeld naar 777x en mobiel
maar nu wil ik uitgaand bellen met mijn hoofdnummer via CC, hoe doe ik dat als dat nummer niet aangemeld is op het SIP apparaat
er staat bij wel iets over CLI bij :
account/dashboard -> prepaid voip -> Nummerweergave (CLI)
maar daar kom ik er niet mee voor zo ver ik het nu zie

wie weet hoe dit voor elkaar te krijgen is
bvd

9
Algemeen forum / 8880 belt naar mijn 777x nummer
« on: 21 May 2016, 12:34:56 »
ik ben nu 3 x gebeld door nummer 8880 op een onlangs aangemaakt 777-sub nummer (of hoe noem je dat eigenlijk ?)
die maakte ik voor de test, zie ook :
http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,489.0.html

is 8880 een test nummer van CC ?
als dat zo is dan is dat geen enkel probleem wmbt, maar wel handig om te weten of dat zo is of niet
moet ik wel opnemen ?
ik hoor dan niets nl . . .

wie weet er meer

10
Technisch forum / fritz-box probleem <-> xs4all (?)
« on: 16 Jan 2016, 13:38:21 »
we zijn al weer geruime tijd klant bij CC (cheapconnect dus)
geen problemen
enige tijd terug heb ik van xs4all een nieuwe fritz-box 7360 gekregen wegens overgang naar  VDSL
die heeft helaas maar 1 pots (2 draads telefoon) aansluiting en geen S0 (voor isdn adapter)
dus heb ik m'n oude FB7170 er weer achter gezet en dat werkte prima
tot voor een paar dagen terug, gesprekken werden doorgeschakeld naar een door mij ingesteld alternatief nummer (een mobiel)
maar niet altijd

met uitbellen geen probleem

nu zag ik dat men bij bij xs4all is overgestapt op een andere voip aanbieder net in de tijd dat ik problemen kreeg
bij xs4all beweerd men dat het niet bij hen kan liggen . . . .
maar wel erg/te toevallig (?)

iemand een wijsheid hier over ?
bvd !

ondertussen ben ik op zoek naar een FB7490, xs4all wil me die niet leveren . . .

11
om  hogere internetsnelheid te kunnen krijgen ben ik overgegaan naar een fritzbox 7360
omdat deze maar 1 pots aansluiting heeft heb ik de oude fritzbox 7170 er achter gehangen
dat leek prima te werken
althans, nu komen inkomende gesprekken soms niet binnen, maar soms ook wel
de registratie is in orde volgens het voip-"modem" en volgens CC ook (inlog op de CC-website)
dus wat kan er aan de hand zijn, cq wat kan ik er aan doen ?
een poort open zetten ? welke ? in welk kastje ?
BVD !


12
Algemeen forum / doorschakelen werkt niet (?)
« on: 11 Apr 2015, 14:41:48 »
een suggestie voor de doorschakel instellingen
zou er een vinkje kunnen komen om een doorschakeling aan of uit te kunnen zetten
nu kan ik een nummer alleen wegdoen en moet ik 'm later weer invoeren

13
Algemeen forum / echo (weer terug / soms)
« on: 16 Mar 2015, 10:10:43 »
de laatste tijd totaal geen problemen met het voip gebeuren
goede verbindingen

maar, de laatste tijd al een aantal malen een meldingen van mensen die ons opbellen dat er een echo hoorbaar is aan de bellers-kant, ik merk niets
gisteren iemand die 3 x terugbelde en steeds hetzelfde
ik heb toen hem teruggebeld (met niet-CC), geen probleem meer

soms is er een echo hoorbaar aan het begin van het gesprek en is het na een paar tellen weg, er moet iets instellen of zo

ter info, voor CC ea


14
Algemeen forum / inkomend gaat 1 keer over en valt weg
« on: 30 Oct 2013, 23:07:32 »
ik werd zojuist   (22:02) 2x gebeld door een bekende vanaf een :
KPN - NSO (vh Tiscali)
"vast" nummer
telefoon gaat hier 1x over en valt daarna weg
zo maar een melding, meer mensen last van ?
via andere aanbieder hebben we vandaag meerdere gesprekken ontvangen zonder problemen

15
Algemeen forum / fax ontvangen, maar hoe dan ?
« on: 11 Apr 2013, 23:07:25 »
op mijn zojuist geporteerde nummer kwam een (spam) fax binnen
die werd afgeleverd via email
da's mooi, maar ik snap niet helemaal hoe dat is gegaan
van dat 055-8431183 ontvang ik nu al jaren mislukte faxen, en ze geven het maar niet op !
dit is de eerste keer dat ik de fax kan zien, een aanbod van timmerlieden

oproepen van dit nummer schakelen in m'n modem door naar een 084/kpn fax->email dienst
voorheen werkte dat nooit goed (vorige provider, eerste letter een B)
maar ik vermoed dat de fax nu ook niet is doorgeschakeld in modem
de inkomende oproep staat wel in de oproepen lijst als gemiste oproep, ik zat naast de telefoon, ik heb 'm niet gehoord
het zal dus bij CC zijn afgevangen, maar hoe kun je detecteren dat het om een fax gaat zonder dat de verbinding tot stand is gekomen ?
afzender vd email : "Caller #31558431183" <31558431183@um01.mtsip.nl>
aan : "mijnCCnummer" <mijnCCnummer@um01.mtsip.nl>
dus dat moet van/via CC gekomen zijn

bij "Mijn verbruik (CDR)" zie ik niets, maar daar komen alleen gesprekken die geld kosten ???
werkt dus heel mooi zo, maar hoe kan dat ?

Pages: [1] 2