Algemeen forum > Technisch forum

Via ziggo router naar telfortrouter+telefoon

(1/3) > >>

dkoek:
Hallo,

Op mijn router van telfort heb ik de juiste telefooninstellingen.

Sinds kort heb ik een ziggo router. Ik wil graag de routerfunctie behouden van de ziggo router.
In port1 van de ziggo router hang ik het telfort modem. (De telefoon is uiteraard aan het telfort modem aangesloten).

Helaas is het telfortmodem niet zichtbaar in het ziggo-netwerk.
Hoe krijg ik dat voor elkaar ?
 ???

dkoek:
Ik heb in de telfort router het ip-adres gewijzigd naar de range die wel zichtbaar is voor de ziggo router.
Probleem is nu dat de pc via het telfort modem naar een internetadres zoekt (en dus geen vindt) ipv dat er via het ziggo modem naar een internetadres wordt gezocht.
Hierdoor geen internetverbinding...

Iemand ideeen ? :o

OzzyMush:
Hallo,

Router achter router werkt niet, zoals je ook al ondervonden hebt.
Router achter router creëer je dubbele NAT en werkt voor VoIP helemaal niet.

Zet in de Telfort modem/router de DHCP server uit en verbind een willekeurige poort (LAN 1-4) aan een willekeurige poort (LAN 1-4) van het Ziggo modem/router.
Je PC vindt nu weer je internet en de ingebouwde VoIP adapter van je Telfort modem/router kan zich weer registreren bij CC.

Om onderscheid te maken wat een modem of router is:
Een (ADSL/kabel) modem is een apparaat wat informatiesignalen geschikt maakt om over een verbinding te transporteren.
Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Modem

Een router scheidt het WAN deel van het LAN deel (Internet en computernetwerk)
Vaak heeft een router tevens een ingebouwde switch aan boord.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Router

dkoek:
De telfort router is dan wel te vinden. Helaas krijg ik voip uitgang van de telfortrouter niet aan de praat. Het telfort modem blijft zoeken via dr ADSL uitgang naar een internetuitgang.
De dhcp server had ik al uitgezet.

Ik heb nu ipv de telfort router mijn oude pap2t switch gekoppeld aan de ziggo router. Dat werkt prima.
Bedankt voor de reactie!

theuser:
Hallo dkoek,

Mijn ervaringen met Telfort modem/routers is dat het gewoon niet werkt.

Beste optie is stuur het Telfort modem terug naar Telfort .
En koop 2e hands een fritzbox B.V,B een 7170 als het je alleen om de atta gaat.
En stel in dat internet op poort1 binnen komt (eventueel als atta only) .
Dat werkt over het algemeen prima en is niet al te duur ( 7170 gaan vaak voor iets tussen de 10 en 15 euro) .

Telfort modems zeker de laatste versies zijn erg beperkt in mogelijkheden en GEEN eigendom.
Dus reden genoeg deze meuk op kosten van Telfort terug te sturen.

succes. 

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version