Algemeen forum > Technisch forum

Via ziggo router naar telfortrouter+telefoon

<< < (2/3) > >>

dkoek:
Tot op heden ben ik best tevreden geweest met t telfort router. Het is de enige provider die toestaat dat je instellingen kunt aanpassen. De wifi is ook vrik sterk en de dlna werkt goed.

Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n fritzbox

:)

theuser:
Je schrijft niet welk type (maar je hebt niet de laatste ZYXEL hier wekt dlna niet meer )  .
Heb een tijd terug eens met 2 Zyxel getest en kreeg voip met backup geregistreerd maar audio ging niet goed!!
Tiscali was wat betreft modems best open maar sinds het Telfort (KPN) is wordt het steeds geslotener.

Fritz boxen zijn door XS4ALL in allerlei  soorten en maten geleverd en kunnen gewoon de standaard AVM firmware draaien.
Ook is de firmware aan eigen behoefte aan te passen ( FREETZ ) .
Als WIFI en of DECT belangrijk is kijk ook eens naar de 7490 7390 7360 en 7340!

dkoek:
Klopt. Op de Zyxell werkt de dlna niet meer. Op de arcadyan wel. Ben benieuwd of ik die aan het eind van de maand moet inleveren.
Mocht ik de arcadyan mogen houden dan was ik van plan de ziggo router op bridge te zetten (= alleen modemfunctie) en dan de arcadyan erachter te plaatsen.
Ik denk dat ik dat wel voor elkaar moet krijgen.

Lukt het niet dan gaan ik die fritzboxen eens uitproberen (waarom betalen als het ook gratis kan..zeg maar).

Bedankt ! ;D

Jodokus:
Ik heb het wel werkend met een oud telfort modem. De truc is om bij de WAN instellingen een backup in te stellen naar de ziggo router

dkoek:
Ik ga t nog eens proberen..
Heb je de ziggo router in Bridge laten zetten?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version