Author Topic: Gigaset N300A-IP geen uitgaande gesprekken mogelijk  (Read 7361 times)

goldenwonder38

  • Gebruiker
  • Posts: 16
    • View Profile
Gigaset N300A-IP geen uitgaande gesprekken mogelijk
« on: 04 Nov 2015, 21:31:55 »
Situatie: Ziggo ZZP alles in 1 abbo.
Gigaset N300A-IP centrale met bijbehorende handsets
1 nummer, geporteerd van KPN naar CheapConnect
Gevolgd:    Handleiding Siemens-Gigaset-C470IP

Centrale aan de UTP gelegd en een ip-nummer gekregen. Deze vandaag als static ingesteld
Volgens de handleiding en de gegevens van CheapConnect alles ingevoerd.

Probleem: Ik kan wel gebeld worden, maar uitgaande gesprekken lukken niet. Hij schiet meteen in de "in gesprek toon".
Poort 5060 staat open.
Waar zou ik ergens een vinkje vergeten kunnen zijn? Wie kent dit probleem? Ben al dagen op het www aan het zoeken, maar kan geen antwoord vinden.


PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Gigaset N300A-IP geen uitgaande gesprekken mogelijk
« Reply #1 on: 05 Nov 2015, 08:48:57 »
Ik denk aan een paar, misschien té simpele dingen:

- zet de forward eens uit (dat moet NAT toch kunnnen regelen), en start de router opnieuw op;
- heb je bij Nummer toewijzen wel een actieve uitgaande lijn ingesteld?
- verder kunnen de Kiesregels nog wel eens wat problemen geven.

Succes,

PaulV
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

goldenwonder38

  • Gebruiker
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Gigaset N300A-IP geen uitgaande gesprekken mogelijk
« Reply #2 on: 05 Nov 2015, 20:02:59 »
Forwarding uit gezet. Ubee modem stekker eruit gehaald en harde reboot gedaan. Geen resultaat.
De pagina kiesregel en nummer toewijzen nog eens bekeken. Weet niet of ik daar iets vergeten ben.

Het moet een heel klein dingetje zijn. Inbellen loopt prima, dus het uitbellen kan nooit ver weg zijn



PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Gigaset N300A-IP geen uitgaande gesprekken mogelijk
« Reply #3 on: 05 Nov 2015, 20:48:22 »
Lastig!

Nog een paar ideetjes:
- Heb je bij Persoonlijke providergegevens bij Gebruikersnaam hetzelfde ingevuld als bij Loginnaam?
- Je kunt de SIP-poort proberen te wijzigen in 5061 of 5062 of 5070.
- Zie ook dit topic.

Anders kun je de helpdesk altijd vragen om de lijn te debuggen.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

goldenwonder38

  • Gebruiker
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Gigaset N300A-IP geen uitgaande gesprekken mogelijk
« Reply #4 on: 03 Dec 2015, 13:14:12 »
Opgelost. Het beltegoed stond op € 0,=. Stom, maar had betaald voor het telefoonnummer en dacht dat alles rond was. Geld gestort en er kon gebeld worden. Thanks voor het meedenken.