Wie kan mij door dit oerwoud leiden?
Situatie: Ziggo ZZP alles in 1 abbo.
Gigaset N300A-IP centrale met bijbehorende handsets
1 nummer, geporteerd van KPN naar CheapConnect
Gevolgd: Handleiding Siemens-Gigaset-C470IP
Centrale aan de UTP gelegd en een ip-nummer gekregen. Deze vandaag als static ingesteld
Volgens de handleiding en de gegevens van CheapConnect alles ingevoerd.
Sinds vorige week woensdag was er verbinding. Dat wil zeggen: ik kon op mijn nummer gebeld worden, maar uitgaande verbindingen konden niet gemaakt worden.
Sinds vandaag volledig onbereikbaar. Gezocht en gevonden dat de N300A-IP van ip adres veranderd was. Dit weer veranderd naar het oude adres en op static ingesteld.
Verder niets veranderd. Maar gebeld worden werkt nog altijd niet. The number you have dialed is out of service, is de boodschap. Uitbellen lukt al helemaal niet. Op internet al uren doorgebracht, maar kan niets bruikbaars vinden. Uiteindelijk met de CheapConnect chat contact gehad. Zij vroegen mij met mijn mobiel naar mijn Cheapconnect account te bellen. Zij zagen het signaal keurig binnen komen, maar hier gebeurde helemaal niets. Alleen de boodschap:The number you have dialed is out of service. Volgens de chat, moet er ergens iets verkeerd staan. Maar wat. Heb alles al honderd keer nagelopen en opnieuw ingesteld. Firewall op modem al uitgeschakeld en geprobeerd in en uit te belle. Geen resultaat.
Wie o wie kan mij helpen? Bijgevoegd enkele screenshots van de instellingen van de Gigaset en het Ubee-modem van Ziggo