Author Topic: Problemen met inkomende gesprekken  (Read 5505 times)

boyd

  • Gebruiker
  • Posts: 1
    • View Profile
Problemen met inkomende gesprekken
« on: 02 Feb 2015, 16:21:49 »
Hallo,

Zojuist heb ik mijn telefoon via de Cisco SPA112 VoIP Adapter aangesloten op een telefoonnummer van CheapConnect.

Uitgaande gesprekken gaan goed.

Inkomende gesprekken daarentegen niet, tijdens een gesprek is de kwaliteit goed. Bij inkomende gesprekken gebeurt echter regelmatig het volgende:

1. Ik bel met mijn mobiele telefoon het CheapConnect nummer
2. Het schermpje van mijn DECT telefoon licht vrijwel direct op en op het schermpje staat dat er een inkomende oproep is, maar nog geen beltoon
3. 3 keer overgaan later start de ringtone van de headset pas
4. Enkele seconden later verschijnt in beeld op de headset (1 gemiste oproep)   mijn mobiele telefoon laat nog gewoon de toon voor het overgaan horen
5. Een seconde daarna verschijnt in beeld op de headset (2 gemiste oproepen)    mijn mobiele telefoon laat nog steeds ononderbroken de toon voor het overgaan horen

(De timeout staat ingesteld op 90 seconden, ruim binnen die tijd verschijnen de gemiste oproepen al op de DECT headset)


Zou iemand mij hierbij kunnen helpen. Bij voorbaat dank.
« Last Edit: 02 Feb 2015, 16:24:32 by boyd »

CheapConnect

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Problemen met inkomende gesprekken
« Reply #1 on: 02 Feb 2015, 16:34:26 »
Dit kan een NAT probleem zijn met het modem. Eventueel het modem opnieuw opstarten om de NAT tabel weer leeg te maken.

Anders is het aan te raden even door ons naar de log-file te laten kijken. Stuur daarvoor een e-mail met de volgende gegevens:
- tijdstip van de poging
- vanaf welk nummer
- naar welk nummer