Author Topic: Netwerkswitch met ingebouwde ATA gezocht  (Read 5866 times)

alleskan

• Gebruiker
    • View Profile
Netwerkswitch met ingebouwde ATA gezocht
« on: 05 Jun 2014, 22:28:45 »
Er bestaan routers met ingebouwde ATA, maar bestaan er ook losse netwerkswitches met ATA en bijv. 5 ethernetpoorten, die ik op mijn werkplek kan neerzetten?

Binnenkort heb ik hier een UPC modem staan maar daar kun je geen SIP servers op configureren voor zover ik heb begrepen... Vandaar dat ik een andere oplossing zoek.

Richard

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Netwerkswitch met ingebouwde ATA gezocht
« Reply #1 on: 09 Jun 2014, 17:43:11 »
Bij mijn weten heb je geen switch met ata poort.
Maar je kunt een router met ATA poort wel configureren zodat hij als switch werkt. Zo werkt hier m'n oude Zyxel modem van Telfort zowel als switch alsook voor ATA poort. Moet ie wel in bridgemode staan.

Een andere oplossing, als je maar 1 toestel nodig hebt bijv.) is om een voip telefoon te nemen. Die kun je dan gewoon op een normale netwerkswitch aansluiten.

alleskan

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 10 Jun 2014, 17:16:27 »
Dat dacht ik al. Ik denk een ATA er tussen zetten. Het moet dan wel zo zijn dat binnenkomende telefoontjes via een analoge poort worden doorgegeven.
Jammer dat ik een oude zyxel 2601 heb weggegooid vanwege defecte wifi!

pdfelen

• Gebruiker
  • UPC / FritzBox 7360v2 / Cisco ATA / CC
    • View Profile
« Reply #3 on: 06 Sep 2014, 13:46:30 »
Hoi,

Wellicht een late reactie, maar ik heb een Cisco SPA112. Dit kastje waarmee je twee analoge telefoons kunt aansluiten op je netwerk. Je kunt de lijnen registreren op een locale SIP server (asterix, fritzbox, ...) of externe SIP server.

Je hebt ook kastjes met minder en meer analoge aansluitingen of gecombineerd met DECT. Zie bijvoorbeeld:
   http://www.voipshop.nl/voip-adapter-ata-/cid=868

Succes.

Groet,

Pepijn