Author Topic: Meerdere devices tegelijkertijd aangemeld  (Read 36573 times)

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
Meerdere devices tegelijkertijd aangemeld
« on: 22 Jan 2013, 16:04:37 »
Hoi,

Ziet er allemaal prima uit!
Kan alleen niet meerdere ATA's tegelijk aangemeld hebben zoals bij andere providers (budgetphone o.a.).
Voor mij en andere vrij essentieel, zo kan ik thuis en op kantoor opnemen zonder me eerst af of aan te moeten melden.
Mocht dat wel kunnen dan zal ik zeker een aantal nummers porteren.

Groet, Chris

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Meerdere devices tegelijkertijd aangemeld
« Reply #1 on: 22 Jan 2013, 21:26:03 »
In onze nieuwe release (welke binnen 1 week wordt gelanceerd) heeft u de mogelijkheid meerdere losse SIP accounts te koppelen aan 1 extern nummer. Momenteel heeft u 1 sip account bij elk nummer en is het alleen mogelijk om 1 toestel aan te melden hierop.

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 24 Jan 2013, 02:00:14 »
Mooi, ik wacht het ff af.

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 24 Jan 2013, 11:33:09 »
Het is inmiddels actief, u kunt meerdere SIP accounts koppelen aan uw telefoonnummer.

Roger

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 26 Jan 2013, 09:16:10 »
Dit is inderdaad een prima optie! Ik ben ook een ex-Budgetphone gebruiker en vond het een kei gemakkelijke optie die veelvuldig gebruikt wordt door velen. Hartelijk dank. Super! Wel mooi dat dergelijke input meteen wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,
Roger

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 26 Jan 2013, 13:46:42 »
Mij lukt het nog niet.
Heb 2 extra sip-accounts aangemaakt, maar de betreffende apparaten gaan niet over bij het bellen van het inkomende nummer.
Is het de bedoeling dat je ook nog follow me aanzet naar de betreffende (interne) nummers?

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 27 Jan 2013, 02:50:40 »
Ja, uiteraard dient u in het nummer wel aan te geven welke toestellen/accounts over moeten gaan.

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 28 Jan 2013, 17:14:04 »
Ik doe waarschijnlijk iets fout:
Heb 2 extra sip accounts aangemaakt en bij het hoofdnummer " simultane follow me" aangezet naar deze 2 extra sip accounts, maar alleen bij het hoofdnummer gaat de telefoon over.

Is het iemand gelukt en hoe heb je het dan gedaan?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 28 Jan 2013, 18:53:10 »
Als er ook een SIP device is aangemeld op het hoofdnummer zal hij daar eerst daar overgaan, todat de ingestelde timeout is bereikt en dan gaat hij de follow-me list af.

Dus in dit geval dient u geen device aan te melden op het hoofdnummer, maar alleen op de losse SIP accounts.

Roger

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 28 Jan 2013, 19:19:26 »
Volgens mij hebben we het hier niet precies over hetzelfde.
Ik heb er ook een tijd mee zitten stoeien. Maar mijn wens zou zijn dat er op twee verschillende plekken (ata) de telefoon tegelijkertijd over gaat. Dus simultaan, bijvoorbeeld op kantoor tegelijk met thuis.
Ik heb het helaas niet voor elkaar gekregen. Wat mij wel lukt is een soort hunt groep aan te maken. Eerst gaat het device thuis over en vervolgens op het andere toestel via de doorschakeling (follow me).

Als ik iets fout doe dan hoor ik het graag. Misschien een idee om een voorbeeldje met de juiste instellingen hier te plaatsen. Wellicht ben ik niet de enige met deze wens.

Alvast bedankt,

Groet,

Roger

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 28 Jan 2013, 19:46:51 »
Hoewel de follow-me functionaliteit een prima aanvulling is, is het niet hetzelfde als tegelijkertijd de verschillende telefoons over laten gaan.
Kostbare seconden gaan verloren als ik niet op de plek ben waar het hoofdnummer overgaat en als ik de time-out tekort instel dan ben ik misschien te laat terwijl ik wel aanwezig ben.

Gewoon echt tegelijk over laten gaan is voor mij (en anderen, zie vorige post) zo goed als noodzakelijk.

Groet, Chris

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 28 Jan 2013, 19:50:05 »
We gaan dit verwerken in de documentatie.

Maar het systeem kijkt als volgt:

Inkomend gesprek op telefoonnummer bv  3120XXXXXXX
1. Is er een SIP device aangemeld op het nummer zelf (3120XXXXXXX)? Zo ja, lever het gesprek af op dit device, en ga na 'ingestelde timeout bv. 30 seconden naar regel 2. Zo nee, ga direct door naar regel 2
2. Is er een follow-me lijst? Zo ja, ga deze af. Zo nee, ga naar regel 3
3. Is er een voicemail actief? Zo ja, ga naar voicemail

@easydone ;
Om dit te voorkomen, dien je geen account aan te melden op het nummer zelf (3120XXXXXXX), maar deze leeg te houden. Op deze manier gaat hij niet de timeout af, maar direct naar de follow-me lijst (regel 2)

Roger

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #12 on: 28 Jan 2013, 20:20:22 »
Oke, dat is duidelijk. Ik had mijn hoofdnummer geregisreerd en daarop een follow me gezet. Ik heb de registratie uit gezet en de follow me ingeschakeld op twee verschillende devices (ata). Wat mij hierbij opvalt is dat de tijd dat de telefoon over gaat erg kort is. Ik heb alles op maximaal ingesteld maar bij het bevestigen (opslaan) wordt alles weer terug gezet naar basis instellingen.

Op deze manier functioneert het dus wel zoals Easydone en ik dat graag willen zien, echter is de totale beltonen erg kort.
Voicemail is uitgeschakeld!

Gr. Roger

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #13 on: 28 Jan 2013, 20:23:10 »
Kun je het betreffende nummers naar mij PM'en?

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #14 on: 28 Jan 2013, 20:24:48 »
Bij mij springt de time-out bij de extra sip accounts ook terug naar 15 sec. als ik ze instel.