Author Topic: Nummer pas later porteren  (Read 8041 times)

jaco218

• Gebruiker
    • View Profile
Nummer pas later porteren
« on: 17 Feb 2014, 09:39:38 »
Ik heb het plan om mijn Ziggo nummer te porteren naar Cheapconnect. Echter wil ik, voor ik dit doe, eerst testen of het geheel goed en stabiel werkt.

Is er de mogelijkheid om eerst voor 8,95 een nieuw "tijdelijk" Cheapconnect nummer aan te vragen en vervolgens, na bijvoorbeeld een maand testen, mijn huidige Ziggo nummer te porteren en het tijdelijke nummer hiermee te vervangen? M.a.w. om uiteindelijk maar 1x de 8,95 voor een nummer en 1x de porteringskosten te betalen.

Jasper

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Nummer pas later porteren
« Reply #1 on: 17 Feb 2014, 12:03:06 »
Dat weet ik niet, lijkt me ook een beetje omslachtig. Er zijn lijkt me genoeg positieve reacties om vertrouwen te hebben dat het werkt.
Bij mij doet het dat in ieder geval al meer dan een jaar.

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 17 Feb 2014, 16:08:18 »
Nee, we werken niet met tijdelijke nummers.

Als u alleen uitgaand wilt testen, is het mogelijk met een gratis cheapaccount met een klein beetje beltegoed uitgaand te testen via VoIPOut. Een tijdelijk nummer is helaas niet mogelijk en verwacht eigelijk niet dat dit ooit gaat komen.

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 23 Feb 2014, 18:02:43 »
Was het maar zo een feest dat het wel werkt.
Ben benieuwd hoe de topic starter weg komt met zijn Ziggo verbinding.

Jasper

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 24 Feb 2014, 13:34:10 »
Vorige week mijn vader's nummer geporteerd van ziggo naar CC.
Tot nu toe gaat het probleemloos, uitbellen via CC gaat nu al prima en inbellen wordt op 7 maart aktief.
Inbellen via een voipbuster 085 nummer werkt ook vlekkeloos, dus heb er wel vertrouwen in.

jaco218

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 27 Mar 2014, 08:18:54 »
Sorry voor de wat late reactie, maar ik heb dus enige weken terug de stap gemaakt en mijn Ziggo nummer geporteerd naar Cheapconnect.

Alles is bij mij vlekkeloos en snel verlopen. De portatie vond 1 week na de aanvraag plaats en Ziggo heeft netjes mijn Alles-in-een abbo omgezet naar een Z2 (corresponderende internet snelheid). Gisteren de factuur ontvangen van Ziggo en alles was ook netjes verrekend (reeds betaald voor Alles-in-een, resterend voor Z2, etc.)

Ik gebruik het geheel nu met een Gigaset N300IP en alles werkt vooralsnog zonder problemen.

Al met al een positieve ervaring dus.