Author Topic: Instellingen PAP2T  (Read 7033 times)

Lepelaar

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Instellingen PAP2T
« on: 14 Nov 2013, 17:50:43 »
Wie kan mij helpen met de juiste instellingen van mijn PAP2T adapter?

Ik ben net overgestapt (vanaf BudgetPhone) en kan momenteel niet of maar heel soms gesprekken ontvangen.
Uitbellen werkt wel, maar duurt vaak vrij  lang voor er verbinding is. Inkomend werkt (meestal) niet maar soms krijg ik wel verbinding.

De helpdesk heeft mijn beide nummers gecontroleerd en zegt dat geen van beide is aangemeld en dat het waarschijnlijk een fout in de hardware config is.
Maar in het info panel van de PAP2T staat dat ik wel ben aangemeld. Ik heb inmiddels diverse instellingen geprobeerd, maar het probleem blijft.

Vreemd is dat als ik naar mijn mobiel bel en vlak daarna met die mobiel terugbel naar mijn VoIP-lijn ik wel verbinding krijg (ook mobiel van mijn dochter krijgt vlak daarna verbinding en daarvoor niet).
Maar enige tijd later werkt het niet meer, terwijl het infoscherm van de PAP2T aangeeft dat ik wel "registered" ben.

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.
Overigens: de PAP2T heeft de meest recente firmware (5.1.6 LS) en werkte voorheen (via Budgetphone) zonder problemen. Ook heb ik mijn router gecheckt en de poort van de PAP2 de hoogste prioriteit gegeven in QoS.

Thanx,
Lepelaar

PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Instellingen PAP2T
« Reply #1 on: 15 Nov 2013, 09:57:26 »
Ik heb m'n eigen PAP2T net uit de mottenballen gehaald, een CC-nummer ingevoerd, en ben geen problemen tegengekomen. Heb je het scherm van de 'Advanced view' wel voor je? Als je in de Basic-view blijft, kun je nl. niet alles invullen (en dan kan b.v. als  outbound-proxy nog Budgetphone ingevuld zijn). Mocht je er niet uitkomen, stuur je me maar een screenshot van je instellingen. Succes!
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Lepelaar

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Instellingen PAP2T
« Reply #2 on: 17 Nov 2013, 20:19:31 »
Ik heb wel naar advanced view gekeken, maar alleen velden van de basic view ingevuld. Er staan geen oude waardes meer in van Budgetphone want ik heb een factory-reset gedaan.
Dat was ook de enige manier om toegang te krijgen want Budgetphone had admin login achter een password gestopt.
Ik heb alleen wat voor de hand liggende waardes aangepast/ingevuld, maar die advanced view is me wat te complex en ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen. Het veld 'outbound-proxy' is bijvoorbeeld leeg (?).

Ik maak graag van je aanbod gebruik. Welke screenshots heb je nodig (en waar stuur ik ze naar toe)?
Alvast bedankt!



PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Instellingen PAP2T
« Reply #3 on: 18 Nov 2013, 09:54:17 »
Ik heb je m'n gegevens in een PM-bericht gestuurd.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Lepelaar

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Instellingen PAP2T
« Reply #4 on: 18 Nov 2013, 19:35:55 »
Voor de volledigheid hier nog even de oplossing:

NAT-mapping en NAT keep alive moeten op 'yes' staan (in advanced view tabblad Line1/Line2).
Hierdoor wordt de de refresh van registration goed uitgevoerd (wat voorheen niet gebeurde).
Ook heb ik bij Outbound-proxy sip.cheapconnect.net ingevuld, maar vraag me af of dat nodig is; heb het niet meer uitgeprobeerd.

Bedankt PaulV voor deze suggesties!!