Author Topic: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112  (Read 18492 times)

hcsmitshoek

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« on: 08 Nov 2013, 11:11:30 »
Hoi,

Ik heb een Cisco SPA112 en wil nu cheapconnect testen waarna ik waarschijnlijk mn telefonie ga migreren van Ziggo naar Cheapconnect.

Maar nu is mijn vraag welke instellingen ik het beste kan zetten in de spa112 om goed te kunnen bellen zonder problemen.

Graag ook een met dialplans en dialtones etc?

Alvast bedankt,
Henny

voorstad

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« Reply #1 on: 31 Jan 2014, 15:02:52 »
Henny,

Ik maak ook gebruik van een SPA112 i.c.m. Cheapconnect. Na wat aanloopproblemen heb ik sinds kort de volgende instellingen in gebruik:

http://tweakers.net/productreview/75716/linksys-spa-3102.html

Met het volgende dialplan:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/41622356#41622356

Vooralsnog lijken de eerste resultaten positief.

voorstad

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« Reply #2 on: 05 Feb 2014, 08:50:32 »
Helaas blijf ik ook met deze instellingen last houden van wegvallende spraak (bij de ontvangende partij). Ik heb Cheapconnect al meerdere keren gemaild en alle details en logging doorgegeven. Helaas hoor ik verder niks van Cheapconnect.

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« Reply #3 on: 05 Feb 2014, 16:17:57 »
Helaas blijf ik ook met deze instellingen last houden van wegvallende spraak (bij de ontvangende partij). Ik heb Cheapconnect al meerdere keren gemaild en alle details en logging doorgegeven. Helaas hoor ik verder niks van Cheapconnect.

Hier had ik ook last van met een spa3000. Nadat ik de QOS in mijn router zo had ingesteld dat alle prioriteit gaat naar de data van het ip van de spa en ook verkeer in de portrange 5000-5100 met hoge voorrang gaat is het probleem opgelost.

voorstad

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« Reply #4 on: 06 Feb 2014, 10:50:07 »
knireis, bedankt voor de tip. Ik heb me al suf gezocht in de Cisco EPC3925 (upc firmware), maar kan niet ontdekken dat ik daar QOS of prioriteot op een pport range kan zetten :-(

Heb je een voorbeeld hoe dit precies genoemd wordt in jouw router?

* modify:
Heb de MTU package size getest en in de router van 0 naar 1500 gezet. 1472 gaf 0% package loss + 28 bit ip/icmp overhead = 1500

Code: [Select]
C:\>ping cheapconnect.net -f -l 1472

Pinging cheapconnect.net [91.199.236.38] with 1472
Reply from 91.199.236.38: bytes=1472 time=14ms TTL=
Reply from 91.199.236.38: bytes=1472 time=14ms TTL=
Reply from 91.199.236.38: bytes=1472 time=13ms TTL=
Reply from 91.199.236.38: bytes=1472 time=14ms TTL=

Ping statistics for 91.199.236.38:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% l
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Average = 13ms

Maar of dit ook voor VOIP verbetering brengt?
« Last Edit: 07 Feb 2014, 09:06:52 by voorstad »

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« Reply #5 on: 07 Feb 2014, 09:16:23 »
Ik zit nu nog bij telfort maar ga eind april over naar ziggo. Ik hoop dat het daar dan ook werkt.........
Op het telfort modem heet het gewoon QoS, daar kun je dan een nieuwe 'classifier' aanmaken waar je port range (TCP en/of UDP) en/of ip aangeeft. Die classifier koppel je dan aan een Queue (welke al gespecificeerd is).
Misschien als je googled op QoS en je cisco router dat je het dan vind, volgens mij moet het wel kunnen want mijn vader heeft dacht ik ook zo'n cisco (bij ziggo) en daar heb ik wel eens qos zien staan dacht ik.

voorstad

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Gezocht juiste instellingen voor de Cisco SPA112
« Reply #6 on: 10 Feb 2014, 09:06:55 »
Ook met gewijzigde MTU blijf ik uitval van de verbinding houden met CheapConnect. Tot 3x toe Cheapconnect gevraagd naar de mogelijke oorzaak, maar (behalve een geautomatiseerd antwoord) geen enkele reactie ontvangen.

Daarna getest met een andere Voip aanbieder (12connect) om te bekijken of het nu aan mijn verbinding zou liggen. Daar geen enkel probleem met de verbinding, geen uitval, geen vage echo. Daarnaast voorziet 12connect ook in een handleiding voor de instellingen van de Cisco SPA112 (Linksys SPA / ATA).

http://www.12connect.com/nl/wp-content/uploads/2011/10/Handleiding-Linksys-ATA-SPA-.pdf

« Last Edit: 10 Feb 2014, 10:30:29 by voorstad »