Algemeen forum > Algemeen forum
Gebeld worden op jouw Cheapconnect VoIP nummer
CheapConnect:
Het stilzwijgend verlengen is helaas niet meer toegestaan. Het wordt waarschijnlijk in een volgende release wel mogelijk om een aantal jaren vooruit te verlengen.
retep:
tja, maar is automatisch verlengen het zelfde als stilzwijgend, je dient immers saldo op de account te hebben staan, das toch net iets anders, zou anders zijn als er per automatische incasso dit bedrag zou worden afgeschreven als je niet opzegt......
CheapConnect:
Wij zullen hem niet automatisch verlengen, u dient hem dus zelf voor een jaar of meerdere jaren te verlengen.
rogervdh:
Verlenging voor meerdere jaren is natuurlijk al een uitkomst. Wordt het dan ook mogelijk om voortijdig extra jaren erbij te kopen? (dus niet perse wachten tot die laatste 3 maanden). Zoals bijv. bij m'n domain registratie. Daar kan ik ook steeds extra jaren bijkopen, ruim voordat de huidige einddatum bereikt is.
Verder is automatisch verlenging mijn inziens niet in strijd met de wet. Iemand (automatisch/ongevraagd) een nieuwe termijn van bijv. 12 maanden of langer opleggen is inderdaad verboden. Maar een stilzwijgende continuering van de dienstverlening (met directe opzegbaarheid) niet. Als ik een mobiel abonnement koop voor 12 maanden, dan loopt dat na 12 maanden ook automatisch door (zonder dat ik daarvoor actie moet ondernemen). Na de initiële 12 maanden is het abonnement wel contractsvrij en opzegbaar. Hetzelfde met een verzekering. Na de initiële contractsduur (van meestal 12 maanden) moet het continue opzegbaar zijn, maar het loopt wel stilzwijgend door.
David:
Roger, ik deel jouw bezorgdheid. Ik vind een mogelijkheid tot automatische en/of stilzwijgelde verlenging ook wenselijk. Een telefoonnummer is voor veel mensen geen weggooiproduct! Die wil ik absoluut niet kwijt als ik onverhoopt voor lange tijd in het ziekenhuis beland.
Het vooraf voor meerdere jaren verlengen vind ik niet de meest elegante oplossing. Misschien wil ik voortijds wel weer naar een andere provider?
Ik snap niet wat er tegen is op automatisch verlengen? Alle traditionele (vaste) telecombedrijven doen dat.
Voorstel: de jaarbijdrage automatisch in mindering brengen op het beschikbaar saldo. En bij onvoldoende saldo een incasso doen.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version