Author Topic: Asterisk server setup. Meerder lijnen ?  (Read 6488 times)

ictdude

• Gebruiker
    • View Profile
Asterisk server setup. Meerder lijnen ?
« on: 02 Mar 2013, 13:12:43 »
Beste Cheapconnect.

Als er bijvoorbeeld 2 of meerdere nummers naar mijn Asterisk server via siptrunks
worden doorgestuurd werkt dit dan zonder problemen ? Dit omdat er dan 2 trunks geregistreerd moeten
worden. Of behoud ik 1 trunk naam en wachtwoord ? En worden alle nummers hier aan gekoppeld ?
Wat dan denkelijk geen problemen zal geven.

Oeps ik geloof ik zie het antwoord al:  http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,37.0.html   ::)
« Last Edit: 02 Mar 2013, 13:15:07 by ictdude »

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Asterisk server setup. Meerder lijnen ?
« Reply #1 on: 04 Mar 2013, 09:06:00 »
Klopt, onder 1 trunk worden dan alle nummers gestuurd. Aan de hand van de header gegevens kan asterisk zien _naar_ en _van_ welk nummer gebeld worden. Zo kunt u de gehele routering zelf via uw asterisk centrale regelen.

ictdude

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 04 Mar 2013, 23:43:57 »
Klopt, onder 1 trunk worden dan alle nummers gestuurd. Aan de hand van de header gegevens kan asterisk zien _naar_ en _van_ welk nummer gebeld worden. Zo kunt u de gehele routering zelf via uw asterisk centrale regelen.

Perfect dat is inderdaad hoe het moet zijn.  ;)

bobmats

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 05 Mar 2013, 10:52:09 »
Ik heb nu 3 nummers van cheapconnect via elastix/asterisk. Ieder nummer heeft gewoon een aparte trunk.
In elastix kan ik dan zelf per trunk instellen naar welke ringgroup of extensies ze gaan.
Op 1 trunk kun je ook meerdere gesprekken ontvangen ook getest.
Werkt dus gewoon goed.