Author Topic: Bria iPhone Edition niet meer beschikbaar in de Appstore  (Read 4323 times)

Goof

• Gebruiker
    • View Profile
Ik ben een nieuwe gebruiker van CheapConnect en wil graag de softphone-app op mijn iPhone gebruiken. Ik volg daarvoor de handleiding: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1066
Echter, Bria iPhone Edition is niet meer beschikbaar in de Appstore. Er is een nieuwe app van Bria: Bria Mobile: VoIP Softphone. Dit werkt echter alleen in combinatie met een subscription a USD 10 per jaar. Bria verwijst voor de legacy iPhone edition versie naar: https://support.counterpath.com/hc/en-us/articles/115004179074-Install-bria-for-ipad-phone-from-history
Deze instructie is echter alleen te volgen als je de app al ooit geďnstalleerd had.

Ik heb geen behoefte aan alle poespas die in de nieuwe app van Bria zit; ik wil gewoon kunnen bellen via CheapConnect. Wie heeft ervaring met een (basic-)SIP app zonder subscription-kosten die goed samenwerkt met CheapConnect?

LinuxArie

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Bria iPhone Edition niet meer beschikbaar in de Appstore
« Reply #1 on: 23 Nov 2018, 19:14:11 »
Zoiper heeft een iOS versie, geen idee hoe goed of slecht tie is.
De gratis Android versie werkt iig goed
Grandstream HT802, Panasonic KX-TG6862
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 09 Dec 2018, 21:16:26 »
Probeer Acrobits Softphone eens?
Ik heb hem in het verleden naar tevredenheid gebruikt.
Inmidddels ben ik overgestapt naar 3CX.

Goof

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 10 Dec 2018, 09:21:39 »
@OzyyMush: Kan je de 3CX-app ook gebruiken in combinatie met CheapConnect?
Inmiddels begrijp ik dat de grote uitdaging is dat als je via een VoIP-dienst wilt bellen via een app, dat eigenlijk alleen op een mooie manier lukt als je de app notifications laat versturen, zodat je altijd succesvol gebeld kan worden (ook als je de app niet op de achtergrond hebt draaien). Als je die notification-service wilt gebruiken, betaal je meteen forse maandelijkse subscription kosten, waardoor het hele voordeel VoIP-bellen niet meer interessant is. Bij de meeste mobiele telefonie-providers kan je immers tegenwoordig voor een paar euro per maand alle binnenlandse telefonie afkopen.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 17 Dec 2018, 13:27:29 »
Helaas. De 3CX-app is alleen i.c.m. de 3CX PBX te gebruiken.

Je heb als het ware alle functies van een desktoestel bij elkaar in mobiele uitvoering, inclusief een perfect werkende PUSH notificatie die de app bij een inkomend gesprek in no-time wakker maakt.

De app maakt gebruik van een tunnel om te kunnen communiceren. Via die tunnel lopen alle transporten, dus geen problemen bij het opzetten van een telefoongesprek b.v. omdat een provider het SIP transport blokkeert of gebruik van RTP poorten verbiedt of dat een firewall problemen veroorzaakt.