Author Topic: Kan niet gebeld worden na porteren eigen nummer  (Read 3673 times)

HendrikMartinus

• Gebruiker
    • View Profile
Kan niet gebeld worden na porteren eigen nummer
« on: 18 Nov 2017, 15:42:14 »
Heb sinds gisteren de gegevens gekregen van CC dat mijn eigen tel.nr. van Telfort geporteerd is naar CC.

Op de router (Experiabox V8) heb ik het External account aangepast met  deze nieuwe gegevens.
Ik kan echter via dit eigen nummer niet in en niet uitbellen.

Om toch iets te kunnen heb ik voor uitbellen het sip nummer wat ik al had van CC weer geactiveerd zodat ik ten minste weer uit kan bellen.

Het heeft me al uren gekost om het toch voor elkaar te krijgen en kom nu in een fase dat ik er over denk om de hele situatie maar weer terug te draaien.

Het voorbeeld van de Experiabox op de site van CC heeft me ook niet geholpen.

Misschien dat een van jullie nog een oplossing weet?

Ik weet niet of het goed gaat maar ik zal proberen een screendump van de instellingen in de bijlage te plaatsen.

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Kan niet gebeld worden na porteren eigen nummer
« Reply #1 on: 25 Nov 2017, 15:29:20 »
Ben je er al verder mee gekomen, ik mag hopen van wel ondertussen.
En zo ja, wat was er aan de hand ?
Erg vreemd dat je het ene nummer wel aan de gang had en de andere niet wou lukken.
Ik heb momenteel geen enkel probleem met voip, wel even last gehad met een onwillige fritzbox maar dat is ook weer opgelost.

De experiabox van telfort kun je dus wel zelf configureren, itt die van KPN, voor mij een reden om daar geen vdsl af te nemen.