Author Topic: hoe CC te gebruiken ?  (Read 4524 times)

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
hoe CC te gebruiken ?
« on: 13 Sep 2017, 12:09:00 »
Beste mensen van CC
Ik gebruik maak al weer geruime tijd gebruik van uw diensten, (de laatste tijd) geen vreemde dingen of storingen meer geconstateerd.
De audio kwaliteit is perfect, zeker als ik verbinding heb met een andere CC gebruiker.
En het valt me op dat laatste tijd sommige bellers opvallend helder klinken, dan zie ik in de log van m'n modem als coding : G.722-HD, maar dat zegt natuurlijk nog niet dat de hele route ook HD is.
Maar daar gaat het mij ook niet om, er is (voor mij) een groot voordeel van voip tov mobiel, geen onderbrekinkjes zoals dat bij mobiel door de sterke compressie en niet stabiele verbinding wel het geval is.
Ik heb voor m'n werk vaak langdurig overleg over vele details en dan is het heel vervelend als de verbinding niet perfect is.
Maar ja, de andere kant zegt dan vrolijk : ik heb niet anders, wel een dikke internet verbinding en geen mogelijkheid tot voip.
Dat heet vooruitgang ? ?

Dus dan verwijs ik regelmatig naar CC.
En zo kom ik er dus achter dat er (als ik me niet heel sterk vergis) op de CC site niet vermeld wordt hoe de gebruiker een voip verbinding kan gebruiken.
Ik bedoel via welke apparatuur of programmaatje op een mobiel via wifi.
Een paar voorbeelden van hoe-en-wat zou erg handig zijn voor potentiele gebruikers.

loes

• Gebruiker
    • View Profile
Re: hoe CC te gebruiken ?
« Reply #1 on: 14 Sep 2017, 12:45:41 »
Ik gebruik in het buitenland mijn cheapconnect verbinding via mobilevoip app. Ik kan dan wel via mijn verbinding uitbellen. Inbellen niet want daar heb ik mijn linksys kastje voor nodig.

LinuxArie

• Gebruiker
    • View Profile
Re: hoe CC te gebruiken ?
« Reply #2 on: 17 Sep 2017, 07:37:23 »
Heb je een link naar die app? De enige mobilevoip app die ik zie in de Playstore is van Finarea en die werkt alleen met eigen providers. Ik heb nu CSipSimple, werkt op zich best goed maar is al heel lang niet  meer bijgewerkt.
Grandstream HT802, Panasonic KX-TG6862
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy