Author Topic: Gigaset N300A aanmelding mislukt problemen  (Read 8363 times)

brightwolf

• Gebruiker
    • View Profile
Gigaset N300A aanmelding mislukt problemen
« on: 19 Aug 2016, 22:22:34 »
Ik heb een vreemd probleem, misschien herkent iemand het hier. Ik krijg na verloop van steeds een "aanmelding mislukt" error in mijn Gigaset N300A. Als ik dan de patchkabel van de Gigaset in de tweede dienstenpoort van het modem van mijn ISP stop, dan werkt het weer. Na een tijdje (enkele dagen tot meer dan een week) stopt het dan weer met werken: aanmelding mislukt. Als ik dan de patchkabel weer in mijn switch stop, dan werkt het weer.... Zo gaat dit maar door.

Het klinkt mij heel erg naar switch problemen, waarschijnlijk op het netwerk van mijn ISP omdat het ook optreed als de patchkabel direct in het ISP modem zit en er geen netwerk apparatuur van mij tussen zit. Als de patchkabel in mijn TP-Link TK-SG1024 switch zit, dan zit mijn ASUS RT-AC68U router nog tussen de switch en het ISP modem (Genexis Tundra). Maar met of zonder switch en router: het probleem treed na verloop van tijd op. De theorie van de ISP dat het aan mijn netwerk apparatuur ligt, gaat wat mij betreft dan ook niet op.

Netwerk setup voor beide situaties
CheapConnect -- internet -- Genexis ISP modem -- ASUS RT-AC68U router -- TL-1024SG switch -- Gigaset N300A
OF
CheapConnect -- internet -- Genexis ISP modem -- Gigaset N300A

Herkent iemand dit?
Heb ik gelijk als ik beweer dat het probleem niet bij mijn netwerk kan liggen?
« Last Edit: 19 Aug 2016, 22:27:58 by brightwolf »

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Gigaset N300A aanmelding mislukt problemen
« Reply #1 on: 23 Aug 2016, 22:44:44 »
Hallo,

Als je de N300A volgens de eerste situatie aansluit en hij na verloop van tijd er mee stopt…
Kan je hem dan weer aan de gang krijgen als je in de N300A het account even deactiveert en daarna weer activeert zonder aan de patchkabel te komen?
Maak je gebruik van STUN?
Is de Genexis Tundra een modem of modem/router? Ik kan hem nl. niet op de Genexis site vinden.

brightwolf

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 23 Aug 2016, 23:19:12 »
Nee, dat werkt niet. Als de verbinding weg is, blijft hij weigeren te verbinding: aanmelding mislukt. Dit blijft dagenlang zo (heb ik getest!). Pas als de kabel omgeplugd is zoals beschreven, gaat het weer werken.

Ik maak geen gebruik van STUN. Ik heb dit gevraagd bij CheapConnect maar men zegt dat STUN niet ondersteund wordt.

Excuses, het is de Genexis Hybrid Live! Het woord "Tundra" is in beeld zodra je bent ingelogd in de admin client (zie hieronder). Link naar product site: https://genexis.eu/product/hybrid/

Device Information
Platform:   Tundra
Product Name:   Titanium-24
Product Number:   99813020

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 24 Aug 2016, 16:36:06 »
Vergeten te vragen:
Wat als de activatie stopt en je verwijderd de patchkabel voor 30 seconden van de N300A. Hierna sluit je de pachtkabel weer aan op de N300A. Dus geen poorten wisselen.
Activeert het account dan weer?
of
Wat als de activatie stopt en je schakelt voor 30 seconden de N300A uit. Daarna schakel je de N300A weer in.
Activeert het account dan weer?

Is het mogelijk de N300A tijdelijk bij vrienden/kennissen/familieleden uit te proberen?
Stopt hij daar ook, dan zit het probleem in de N300A.

BTW. Is de N300A van de laatste firmware (42.238) voorzien?

brightwolf

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 24 Aug 2016, 23:17:12 »
De patchkabel verwijderen en na 30 seconden of een nacht (10 uur) er weer in pluggen helpt niet. Beide geprobeerd: aanmelding mislukt.
Ook de N300A uit en weer aanzetten helpt niet. Geprobeerd na 30 seconden weer aanschakelen en na 2 uur weer aanschakelen: zelfde resultaat: aanmelding mislukt.
Bij familie proberen zou kunnen, heb ik nog niet geprobeerd. Iets omslachtiger, denk je dat dit echt iets toevoegt aan de tests? Want dan ga ik het proberen als ik binnenkort toch een dag van huis ben.
Dit is de firmware versie: Firmware-versie:   42.238 (422380000000 / V42.00)

Dank voor alle moeite, tips en trucks OzzyMush !
« Last Edit: 24 Aug 2016, 23:20:57 by brightwolf »

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 25 Aug 2016, 10:25:23 »
Zo je hele verhaal lezend denk ik niet dat probleem door de N300A veroorzaakt wordt.
Het testen op een andere locatie sluit je uit dat het niet aan de N300A kan liggen.
Sta je weer wat sterker in je schoenen als je het gevecht met de IPS aan gaat.
Zij zullen uiteraard zeggen: "Nee mijnheer het probleem ligt niet bij ons, maar bij u."
Je kunt ze dan haarfijn uitleggen waarom het probleem niet aan jou zijde kan liggen, maar bij hun gezocht moet worden. Toch?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 30 Aug 2016, 14:24:41 »
Als het wel werkt om van stekker te wisselen maar niet bij uit en aan zetten, denk ik dat het aan de router ligt (mogelijk NAT).
Inmiddels wat verder gekomen?

brightwolf

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 30 Aug 2016, 23:08:57 »
Nog niet verder gekomen. De router zit er alleen in 1 van de 2 scenario's tussen, en in beide scenario's stopt het na een tijdje met werken. Het kan volgens mij dus niet aan mijn router liggen, de enige constanten in dit verhaal zijn de N300A zelf en het modem van de ISP.

Testen op een andere lokatie is wat lastig. Maar ik heb het volgende bedacht: als ik op mijn telefoon een hotspot maak, mijn laptop aanmeld op die hotspot en de N300A met een ethernet kabel op de laptop aansluit, dan heb ik VOIP via mijn telefoon dus .. via een andere provider. Zou dit kunnen werken?