Author Topic: Welke karakter mogen niet in wachtwoord voor dashboard?  (Read 4555 times)

Pieter-1

• Gebruiker
    • View Profile
Voor toegang tot dashboard (account.cheapconnect.net) is/zijn waarschijnlijk 1 of meerdere karakters die niet mogen worden gebruikt in een wachtwoord.

Dit vermoed ik omdat ik successvol een nieuw wachtwoord heb kunnen aanmaken dat later bij inloggen incorrect blijkt te zijn.

Welke karakter(s) wel/niet mogen wordt echter niet vermeld bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord wordt wel gewoon goed gekeurd, zolang de wachtwoorden bij "Nieuwe wachtwoord" en "Bevestig wachtwoord" maar gelijk zijn.

Na enkele negatieve ervaringen op internet, gebruik ik bij voorkeur een lange wachtwoord met alle mogelijke karakters.

Mijn vraag is daarom, welke karakter(s) is/zijn niet toegestaan in een wachtwoord en is er een maximum lengte voor een wachtwoord?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
Re: Welke karakter mogen niet in wachtwoord voor dashboard?
« Reply #1 on: 02 May 2016, 14:24:10 »
Dit gaan we even controleren. Het is vermoedelijk de lengte van het wachtwoord wat een beperking is.

Pieter-1

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Welke karakter mogen niet in wachtwoord voor dashboard?
« Reply #2 on: 02 May 2016, 15:11:20 »
Nee lengte was niet het probleem, althans niet bij 30 karakters.
Ik heb nl. een wachtwoord uitgeprobeerd met alleen maar letters en cijfers met een lengte van 30 karakters. Zowel het aanmaken als het inloggen was successvol.

Ik vermoed toch echt dat 1 of meerdere karakters niet mogen worden gebruikt voor een wachtwoord. Het wachtwoord waar het inloggen mislukte was even lang en had karakters die wellicht niet mogen bijv. een spatie, maar ook andere tekens zoals: "'`({[<>]})$\
« Last Edit: 02 May 2016, 15:13:37 by Pieter-1 »