Author Topic: Asterisk of toch iets anders?  (Read 5110 times)

nayonowe

  • Gebruiker
  • Posts: 1
    • View Profile
Asterisk of toch iets anders?
« on: 29 Apr 2016, 20:20:19 »
Ik maak hier gebruik van 1 Yealink IP toestel met daarop 3 voip lijnen. Nu komt het geregeld voor dat er een 2e gesprek binnen komt terwijl ik al aan het bellen ben.
Nu heb ik ergens gelezen dat je met asterisk een voip centrale kan maken. Is het raadzaam om hiermee een wachtrij te maken of is een voip centrale aan te raden?

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Asterisk of toch iets anders?
« Reply #1 on: 22 May 2016, 20:03:10 »
Quote from: nayonowe
Nu heb ik ergens gelezen dat je met asterisk een voip centrale kan maken. Is het raadzaam om hiermee een wachtrij te maken of is een voip centrale aan te raden?
Optie 1:
Als je zin en tijd heb kan je zelf met Asterisk een VoIP centrale bouwen.
Hiervoor heb je een computer nodig die 24/7 aan staat en hoef je je telefoonnummers niet te porteren.
Optie 2:
Wil je het makkelijk houden kan je overwegen een bestaande centrale te gebruiken.
Hiervoor betaal je een x bedrag per maand en moet je je nummers naar dit bedrijf laten porteren.

JDD

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Asterisk of toch iets anders?
« Reply #2 on: 21 Nov 2016, 18:53:57 »
Je kunt ook een "centrale" van de plank kopen.
Voor 2 lijnen bijv. de obi202.  In dit apparaat kun je zelf heel veel configureren, zonder heel asterix, en vooral de beveiliging van asterix, te leren kennen. kijk op obihai.com.  Er zijn ook apparaten voor meer dan 2 lijnen.